Svar: 25
Tråde: 7
Tilmeldt: Feb 2016
25-02-2016, 02:43
(Dette opslag var sidst ændret: 25-02-2016, 02:53 af Ole S..)
(25-02-2016, 00:02)barden Skrev: Folk skriver som de har forstand til. Et typisk BS problem.
Men kan jeg gå ud fra at den virker ligesom på videoen? For dér ser den jo ud til at fungerer 100% ok.
450 kr. er for mange penge hvis den tydeligt lyder som om der er politiværn monteret.
Hvordan justerer man den? Sidder der nogle skruer på bagsiden af boksen eller hvad?
Der står på websitet, at den har 3 funktioner:
1) Omdrejningsbegrænsning alene.
2) Hastighedsbegrænsning alene.
3) De 2 ovenstående kombineret.
Jeg har tænkte mig at bruge 1 eller 3'eren.
Og skal den monteres i stedet for den original CDI-boks, eller sammen med den (således at den har begge bokse?)
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(24-02-2016, 23:56)barden Skrev: Det ved du så ikke helt nok om.
Åårhh en lille bitte smule, gør jeg vel
.
Ivecar plus 2023.
Svar: 4.964
Tråde: 106
Tilmeldt: Jul 2007
(25-02-2016, 00:02)barden Skrev: Folk skriver som de har forstand til. Et typisk BS problem.
Ja det er jo nemt at gøre alt til et problem ,men fakta er at det ikke virker ordenligt til at det kan bruges til at erstatte mekaniske begrænsninger, det kan godt være at det kan rede en i en snæver vending men hvids man er blevet stoppet for at køre for hurtigt og de har filmet en fks og den så på mystisk vis ikke køre for hurtigt på rulle felt så er det jo noget underligt, så kan de jo vælge at tage knallerten med til nærmer undersøgelse og adskillelse.
Det kan også godt høres hvids man ved lidt om hvordan at en totakts motor skal lyde.
Men find selv flere svar.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
(25-02-2016, 02:43)Ole S. Skrev: Men kan jeg gå ud fra at den virker ligesom på videoen? For dér ser den jo ud til at fungerer 100% ok.
450 kr. er for mange penge hvis den tydeligt lyder som om der er politiværn monteret.
Hvordan justerer man den? Sidder der nogle skruer på bagsiden af boksen eller hvad?
Der står på websitet, at den har 3 funktioner:
1) Omdrejningsbegrænsning alene.
2) Hastighedsbegrænsning alene.
3) De 2 ovenstående kombineret.
Jeg har tænkte mig at bruge 1 eller 3'eren.
Og skal den monteres i stedet for den original CDI-boks, eller sammen med den (således at den har begge bokse?)
Den kan sættes til at køre helt ren som på videoen. (Jeg justerede som nævnt, 5-6 gange før jeg var tilfreds).
Jeg købte den jeg linkede til, og der var der en dreje potentiometer, da det er en digital model. (En anden jeg købte engang, var med dip switch og en grov pot-meter) dvs. analog model.
CDI skal blive som den er, en ledning på
tændingsplus, og en på stel et sted. Og til sidst en ledning på pick-up fra stator.
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
(25-02-2016, 21:29)Johannes Johansen Skrev: {...]men fakta er at det ikke virker ordenligt til at det kan bruges til at erstatte mekaniske begrænsninger, det kan godt være at det kan rede en i en snæver vending men hvids man er blevet stoppet for at køre for hurtigt og de har filmet en fks og den så på mystisk vis ikke køre for hurtigt på rulle felt så er det jo noget underligt, så kan de jo vælge at tage knallerten med til nærmer undersøgelse og adskillelse.
Det kan også godt høres hvids man ved lidt om hvordan at en totakts motor skal lyde.
Læs dog hvad jeg skriver i #14
"Og man skal jo aldrig køre med den slået til altid, det er jo ikke meningen med den. Kun til nødstilfælde, og kommer man fræsende så hjælper den jo selvfølgelig heller ikke."
Svar: 25
Tråde: 7
Tilmeldt: Feb 2016
(25-02-2016, 23:49)barden Skrev: Den kan sættes til at køre helt ren som på videoen. (Jeg justerede som nævnt, 5-6 gange før jeg var tilfreds).
Jeg købte den jeg linkede til, og der var der en dreje potentiometer, da det er en digital model. (En anden jeg købte engang, var med dip switch og en grov pot-meter) dvs. analog model.
CDI skal blive som den er, en ledning på tændingsplus, og en på stel et sted. Og til sidst en ledning på pick-up fra stator.
Var din også en 2-takter?
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
26-02-2016, 00:21
(Dette opslag var sidst ændret: 26-02-2016, 00:22 af barden.)
(26-02-2016, 00:17)Ole S. Skrev: Var din også en 2-takter?
Ja, det var en 45 vivacity 2 takter. Den kørte aldrig lovlig i alle de år.
Svar: 25
Tråde: 7
Tilmeldt: Feb 2016
(26-02-2016, 00:21)barden Skrev: Ja, det var en 45 vivacity 2 takter. Den kørte aldrig lovlig i alle de år.
Hehe.
Men det er selvfølgelig klart, at boksen ikke hjælper hvis man bliver radarmålt. Men jeg kører alligevel aldrig mere end 40 km/t pånær ude på bøhlandet på de små sogneveje. Sidst stod politiet ved banegården med rullefelt og lavede razzia, og der kørte jeg ikke mere end 20 km/t. Og så er boksen jo lige pludselig smart nok. Især den model med fjernbetjening
Scooteren kører altså meget mere roligt i motoren uden den åndsvage ring. Selv ved 35-40 km/t.