Svar: 79
Tråde: 24
Tilmeldt: Apr 2010
Hej med jer. Jeg har før haft en PGO T-Rex 110 (2 takt), som jeg selv skiftede ruller i. Det var jo ret nemt. Men er det lige så nemt på en Honda Vision 110 mon?
Jeg satte sådan en bandit i, der hvor tændrøret sidder og så skrue en anden bandit af og så kunne man trække skålen ud, hvor rullerne lå. Er det same same i min Honda?
.. Og skal jeg mon smide en malossi i?
PGO T-Rex 110 :) (sød knallert)
Svar: 7.568
Tråde: 167
Tilmeldt: Jan 2012
(11-02-2016, 13:15)Planetery Skrev: Hej med jer. Jeg har før haft en PGO T-Rex 110 (2 takt), som jeg selv skiftede ruller i. Det var jo ret nemt. Men er det lige så nemt på en Honda Vision 110 mon?
Jeg satte sådan en bandit i, der hvor tændrøret sidder og så skrue en anden bandit af og så kunne man trække skålen ud, hvor rullerne lå. Er det same same i min Honda?
.. Og skal jeg mon smide en malossi i?
Princippet er det samme, variosystemet er ikke anderledes på 4t end på 2t
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017
"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
Ud over tændrør nok sidder skråt inde i topstykket på en 4takter, så stempelstop kan ikke benyttes.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar: 7.568
Tråde: 167
Tilmeldt: Jan 2012
(11-02-2016, 14:46)DarkSide Skrev: Ud over tændrør nok sidder skråt inde i topstykket på en 4takter, så stempelstop kan ikke benyttes.
Nå ja, en vigtig detalje som jeg lige glemte i farten
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017
"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar: 141
Tråde: 4
Tilmeldt: Feb 2015
Jeg bruger en elektrisk slagnøgle, den napper møtrikkerne uden varioen bevæger sig mere end en cm, og man skal ikke bakse med at holde fast i andet end værktøjet
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
En stempelstop kan nemt beskadige ventilerne, hvis ikke man er forsigtig med hvilken takt man er i.
Derudover, så sidder det jo skråt som sagt og en stempelstop uden nylonspids vil kunne beskadige stemplet da kanten vil koncentrere kraften på et meget lille sted.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 3.546
Tråde: 67
Tilmeldt: Aug 2013
(11-02-2016, 19:45)Baddi Skrev: En stempelstop kan nemt beskadige ventilerne, hvis ikke man er forsigtig med hvilken takt man er i.
Derudover, så sidder det jo skråt som sagt og en stempelstop uden nylonspids vil kunne beskadige stemplet da kanten vil koncentrere kraften på et meget lille sted.
Ja det glemmer jeg ikke.
Kan du huske da vi prøvede med stempelstop på min scooter da jeg ville ha multivar på.
1 ødelagt ventil der måtte skæres over for og få lortet ud, så vi kunne sætte en ny i.
Man lære af sine fejl
Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(12-02-2016, 08:38)Quiks Skrev: Ja det glemmer jeg ikke.
Kan du huske da vi prøvede med stempelstop på min scooter da jeg ville ha multivar på.
1 ødelagt ventil der måtte skæres over for og få lortet ud, så vi kunne sætte en ny i.
Man lære af sine fejl
Lige præcis!
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 79
Tråde: 24
Tilmeldt: Apr 2010
Tak for alle svar:-)
Ville sådan en billig en her, kunne bruges? http://www.biltema.dk/da/Vaerktoj/Elvark...000022920/
PGO T-Rex 110 :) (sød knallert)
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(13-02-2016, 07:10)Planetery Skrev: Tak for alle svar:-)
Ville sådan en billig en her, kunne bruges? http://www.biltema.dk/da/Vaerktoj/Elvark...000022920/
Til at løsne måske, men helst ikke til at spænde, medmindre du er MEGET forsigtig.
Den har et moment der er langt større end, hvad gevindet kan klare, så hvis du ved stramning bare giver den lods, så har du ikke længere nogen krumtap.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 7.249
Tråde: 122
Tilmeldt: Apr 2009
(14-02-2016, 00:43)Baddi Skrev: Til at løsne måske, men helst ikke til at spænde, medmindre du er MEGET forsigtig.
Den har et moment der er langt større end, hvad gevindet kan klare, så hvis du ved stramning bare giver den lods, så har du ikke længere nogen krumtap.
Nu skal det heller ikke gøres værre end det er. Alt med måde, gevindet kan sagtens kværnes med håndkraft også.
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(14-02-2016, 19:06)Teddy Skrev: Nu skal det heller ikke gøres værre end det er. Alt med måde, gevindet kan sagtens kværnes med håndkraft også.
Ja, men med håndkraft kan man mærke, hvornår man når flydespændingen idet den så ikke længere bliver hårdere jo mere man drejer.
Vil man ud og bruge penge på værktøj kan man jo lige så godt købe en momentnøgle og så være sikker.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
|