Svar: 7
Tråde: 1
Tilmeldt: Feb 2016
Hej. Har er problem med min piaggio, den døde for godt et år siden, udstødningen faldt sammen, og man kunne ikke træde kickstarteren ned.
Idag købte jeg så en ny udstødning og sat på. Kunne starte den, men baghjulet kørte slet ikke rundt. Efter den var blevet varm, gav jeg fuld gas, baghjulet kørte stadig ikke rundt, og den gav en høj hyle lyd og gik ud.
Nu kunne jeg ikke træde på kickstarteren igen. Tog cylinderen af, og så at plejstangen sad helt fast, efter at ha vrikket den løs kunne alt dreje igen. Mit spørgsmål er så, en ny tap skal der nok på, men hvorfor vil baghjulet ikke køre rundt. Pillet vario skjold af mens den var startet og remmen kørte rundt.
Svar: 141
Tråde: 4
Tilmeldt: Feb 2015
Koblingen?
Hvis den har stået stille i så lang tid, bør alle bevægelige dele ses efter, smøres og motioneres, benzin og olie udskiftes m.m. før start!
Svar: 7
Tråde: 1
Tilmeldt: Feb 2016
Drejer jeg med hånden på koblingen så drejer baghjulet. Så burde det vel også dreje når remmen drejer rundt?
Svar: 7
Tråde: 1
Tilmeldt: Feb 2016
Men drejer jeg på feks. Svinghjulet, så køre varioen og remmen også rundt, men ikke baghjulet
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
03-02-2016, 18:00
(Dette opslag var sidst ændret: 03-02-2016, 18:01 af Baddi.)
(03-02-2016, 17:53)Mcardle91 Skrev: Men drejer jeg på feks. Svinghjulet, så køre varioen og remmen også rundt, men ikke baghjulet
Nej, ikke ved de hastigheder du kan dreje med hånden.
Den kobling der sidder på en scooter er en såkaldt centrifugalkobling, hvor det er rotationshastigheden der slynger nogle vægte ud mod koblingsskålen og så med friktion laver en forbindelse så krumtappen er forbundet med baghjulet gennem transmissionen.
Altså kan du ikke tjekke om koblingen virker på den måde. I stedet bør du tage koblingen ud og tjekke at den er hel og at du kan tvinge koblingspladerne ud og at fjederen trækker dem tilbage.
Problemet kan også være at der er sket noget med motoren, så den simpelthen ikke har kræfter nok til at trække maskinen.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 7
Tråde: 1
Tilmeldt: Feb 2016
Jeg er ude i at remmen nok er for løs. Vis jeg trykker fjederen på koblingen sammen, så ryger den selv tilbage
Remmen er så løs at jeg kan pressen den helt sammen uden problemer, også ligner det slet ikke at remmen køre på koblingen.
Svar: 7
Tråde: 1
Tilmeldt: Feb 2016
Svar: 7
Tråde: 1
Tilmeldt: Feb 2016
https://imagizer.imageshack.us/v2/320xq9...JJee8A.jpg
Langtid siden jeg har rodet med scooter. Men menes da ikke den skal være så løs, at den fylder hele blokken ud?
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(03-02-2016, 18:11)Mcardle91 Skrev: https://imagizer.imageshack.us/v2/320xq9...JJee8A.jpg
Langtid siden jeg har rodet med scooter. Men menes da ikke den skal være så løs, at den fylder hele blokken ud?
Nej det ser helt forkert ud.
Det ser mest af alt ud til at der er blevet puttet en alt alt for lang rem ind. Hvis remmen ikke har ordenlig kontakt med skiverne sker der jo heller ikke noget.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 7
Tråde: 1
Tilmeldt: Feb 2016
Nej det var det jeg tænkte. Kan samtidig se der er en anelse fedt af en art inde ved koblingen, så vis remmen er løs, samt fedt, så det forhåbentlig der fejlen lægger. Prøver at købe en rem imorgen og smide den på.