Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(02-02-2016, 10:07)Quiks Skrev: Jamen man må jo heller ikke køre to på/i en ape 45ér.
Det har du ret i. Men indtil jeg har en lovtekst der siger, at man ikke må sidde 2 på en 3hjulet PGO P3 45'r, så tror jeg på, at man må det på den.
Ivecar plus 2023.
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
Færdselslovens §51 stk. 6 siger:
"På tohjulet knallert må ikke befordres andre personer end føreren. På trehjulet knallert må ikke befordres flere personer, end knallerten er konstrueret til."
Så hvis den er tre-hjulet må man køre med det antal der står på typegodkendelsen, men er den to-hjulet må man kun køre en (1) person på.
Står der på typegodkendelsen mere end 1 person på på en 2-hjulet, så er typegodkendelsen udfyldt forkert og trafikstyrelsen har sjusket med godkendelsen.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(02-02-2016, 11:30)Baddi Skrev: Færdselslovens §51 stk. 6 siger:
"På tohjulet knallert må ikke befordres andre personer end føreren. På trehjulet knallert må ikke befordres flere personer, end knallerten er konstrueret til."
Så hvis den er tre-hjulet må man køre med det antal der står på typegodkendelsen, men er den to-hjulet må man kun køre en (1) person på.
Står der på typegodkendelsen mere end 1 person på på en 2-hjulet, så er typegodkendelsen udfyldt forkert og trafikstyrelsen har sjusket med godkendelsen.
Mht. det første, så det jo meget godt der står det fremhævede, men godkendelsen til 2 personer på den scooter jeg henviser til, mangler .
Ivecar plus 2023.
Svar: 7.568
Tråde: 167
Tilmeldt: Jan 2012
(02-02-2016, 12:18)Jps Skrev: Mht. det første, så det jo meget godt der står det fremhævede, men godkendelsen til 2 personer på den scooter jeg henviser til, mangler .
Så er det jo ganske simpelt Der må kun sidde en person på den.
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017
"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(02-02-2016, 12:23)K. Hansen Skrev: Så er det jo ganske simpelt Der må kun sidde en person på den.
Nej, det er ikke ganske simpelt .
Ivecar plus 2023.
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(02-02-2016, 12:18)Jps Skrev: Mht. det første, så det jo meget godt der står det fremhævede, men godkendelsen til 2 personer på den scooter jeg henviser til, mangler .
Den Giantco Sprint som trådstarter kiggede på er jo med to hjul, så der er det kun 1 person, men den PGO P3 du henviser til kender jeg ikke.
De eneste med 3-taller i jeg kunne finde var PGO TR3 med typegodkendelsesnummer E12361 fra 2003 og PGO TR3-50 med nummer E15821 fra 2006. De har samme EU-typegodkendelsesnummer, så de er reelt den samme maskine, men den sidste godkendelse har få ændringer i forhold til den første. Blandt andet at der i bemærkninger at den har 2 siddepladser, så derfor må man på denne typegodkendelse køre to på helt lovligt.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 7.249
Tråde: 122
Tilmeldt: Apr 2009
(02-02-2016, 11:30)Baddi Skrev: Står der på typegodkendelsen mere end 1 person på på en 2-hjulet, så er typegodkendelsen udfyldt forkert og trafikstyrelsen har sjusket med godkendelsen.
Typegodkendelsen er alene til for at sikre køretøjet lever op til de krav vi har omkring sikkerhed.
Færdselsloven kan sagtens være mere (eller mindre) restriktiv.
Hvis den ene siger 2 personer, og den anden 1 person - så er resultatet = 1 person.
Synes K. Hansen stadig det er simpelt?
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(02-02-2016, 12:53)Teddy Skrev: Typegodkendelsen er alene til for at sikre køretøjet lever op til de krav vi har omkring sikkerhed.
Færdselsloven kan sagtens være mere (eller mindre) restriktiv.
Hvis den ene siger 2 personer, og den anden 1 person - så er resultatet = 1 person.
Synes K. Hansen stadig det er simpelt? ;) :)
Hvis den ene er fra 2003 og den anden fra 2006 er en revideret udgave, så vil jeg sige at det er den reviderede udgave der gælder. :)
Jeg påstår at den er revideret fordi der i bunden i feltet med "bemærkninger" står: "Godkendelsens dataindhold er reduceret jf. meddelelse nr. 1874". :D
Så hvis man møder en trehjulet PGO, hvor der på fabrikationsspladen står e4*92/61*0178, så må det være den seneste af de to danske typegodkendelser der der er gældende. :)
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 7.568
Tråde: 167
Tilmeldt: Jan 2012
(02-02-2016, 12:28)Jps Skrev: Nej, det er ikke ganske simpelt .
Det er jo ganske simpelt i og med at der ikke må sidde 2 personer på hverken en 30'er eller en 45'er. Så kan ikke se problemet. Og hvad angår P3, er der ikke en typegodkendeslse der siger andet, gælder det samme vel for den. Så jo, det er det i min verden.
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017
"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar: 7.568
Tråde: 167
Tilmeldt: Jan 2012
(02-02-2016, 12:53)Teddy Skrev: Synes K. Hansen stadig det er simpelt?
Ja.
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017
"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar: 7.249
Tråde: 122
Tilmeldt: Apr 2009
Svar: 481
Tråde: 45
Tilmeldt: Oct 2009
I Sverige er knallert/scooterkørerne meget mere 'ansvarsbevidste, dygtigere o.s.v.' end hos os, for de må nemlig godt sidde 2 på en (som svarer til en 45) ..
|