Søg Garagen Hej Gæst! Register

CPI vil ikke starte igen
#1
Hej...

Jeg var på vej til arbejde her i dag, men da jeg kører på Roskildevej, så vil min scooter pludselig ikke tage gas...

Jeg tog lige hånden væk fra gashåndtaget og derefter prøvede jeg at give den gas igen, men den ville ikke og da jeg kom ned på en 3 km/t gik den i stå og jeg kan ikke starte den igen!! Ond

Nogen der ved hvad der kan være galt??
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Har du prøvet med et andet tændrør?
PGO T-REX 110 (årgang '04), tidligere ejer af Kreidler Florett (årgang '77)

PGO > Giantco/CPI - nuff said :P
Svar
#3
stoiss Skrev:Har du prøvet med et andet tændrør?

Ikke endnu, ville lige vide om der var nogen der vidste hvad der var galt...

Men prøver at skifte det
Svar
#4
Har prøvet det men det er næppe tilfældet på din... tændhætten var hoppet af Smil
Svar
#5
Kom til at tænke på, at det kunne være din ensretter(spændingsregulator) eller modstanden for samme. På Big'en sidder de i fronten, men jeg ved ikke hvor de sidder på din. Det kunne også være en defekt stelledning(sidder som regel ved elstarteren) eller CDI'en som er stået a'.


Har du tjekket om der kommer gnist ved tændrøret??
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jps Skrev:Kom til at tænke på, at det kunne være din ensretter(spændingsregulator) eller modstanden for samme. På Big'en sidder de i fronten, men jeg ved ikke hvor de sidder på din. Det kunne også være en defekt stelledning(sidder som regel ved elstarteren) eller CDI'en som er stået a'.


Har du tjekket om der kommer gnist ved tændrøret??

Spændingsregulatoren har kun indflydelse på lys mm, scooteren kan køre med en defekt regulator.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#7
Lund Skrev:Spændingsregulatoren har kun indflydelse på lys mm, scooteren kan køre med en defekt regulator.


Jeg skrev det, fordi jeg oplevede lidt af det samme sidste år hvor scooteren strejkede, og der var det de 2 sjovere der var gået sig en tur. Først efter udskiftning af dem, kunne den køre igen.
Svar
#8
Jps Skrev:Jeg skrev det, fordi jeg oplevede lidt af det samme sidste år hvor scooteren strejkede, og der var det de 2 sjovere der var gået sig en tur. Først efter udskiftning af dem, kunne den køre igen.

Lyder utroeligt, det har intet med tændingen at gøre.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#9
Lund Skrev:Lyder utroeligt, det har intet med tændingen at gøre.

Ja, men det er sandt.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Idag har jeg så været ude og kigge på det.

Jeg tog tændrøret ud, så på det og det så ok ud. Derefter rensede jeg det lige med noget ståluld (tror det er det det hedder) og satte det på plads igen. Så kunne jeg jeg fa´me starte dyret igen!

Jeg lavede ikke noget ved det, tog det bare ud, børstede det og ind igen Grin
Svar
#11
h_haugbolle Skrev:Idag har jeg så været ude og kigge på det.

Jeg tog tændrøret ud, så på det og det så ok ud. Derefter rensede jeg det lige med noget ståluld (tror det er det det hedder) og satte det på plads igen. Så kunne jeg jeg fa´me starte dyret igen!

Jeg lavede ikke noget ved det, tog det bare ud, børstede det og ind igen Grin

Så har det bare været slagger på stiften, der har hindret "dyret" i at starte. Grin
Svar
#12
Jps Skrev:Så har det bare været slagger på stiften, der har hindret "dyret" i at starte. Grin

Kan man så forhindre at sådan noget slagger for fremtiden sætter sig på tændrøret?
Svar


Forum spring: