Søg Garagen Hej Gæst! Register

Luftfilter olie ?
#1
Hej med jer, jeg har kigget lidt efter noget filter olie men jeg synes ikke rigtig jeg kan finde noget f.eks hos thansen, måske har det et navn jeg ikke lige genkender. Og et yderligere spørgsmål til det, skal det gennemvædes fuldkommen i olien så der ikke er et tørt spot - og så lade overskudet suges fra med en klud ? Der er tale om et malossi red sponge filter.
Nothing so needs reforming as other people’s habits. Fanatics will never learn that though it be written in letters of gold across the sky. It is the prohibition that makes anything precious--Mark twain
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(15-01-2016, 19:22)Horatio Skrev: Hej med jer, jeg har kigget lidt efter noget filter olie men jeg synes ikke rigtig jeg kan finde noget f.eks hos thansen, måske har det et navn jeg ikke lige genkender. Og et yderligere spørgsmål til det, skal det gennemvædes fuldkommen i olien så der ikke er et tørt spot - og så lade overskudet suges fra med en klud ? Der er tale om et malossi red sponge filter.

Du bruger den samme 2taktsolie du kører med. Har aldrig hørt om specifik olie til at bade sit filter i. Og ja, det må ikke svømme ii olie.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#3
(15-01-2016, 19:47)K. Hansen Skrev: Du bruger den samme 2taktsolie du kører med. Har aldrig hørt om specifik olie til at bade sit filter i. Og ja, det må ikke svømme ii olie.

Nej det gør man ikke Blink med øjet. Man bruger filterolie, da det skal danne en tynd film på skumfilteret. Det gør 2taktolie ikke, mig bekendt.

http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/MC/Oli...000022681/
Ivecar plus 2023.
Svar
#4
(15-01-2016, 20:00)Jps Skrev: Nej det gør man ikke Blink med øjet. Man bruger filterolie, da det skal danne en tynd film på skumfilteret. Det gør 2taktolie ikke, mig bekendt.

http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/MC/Oli...000022681/

Okay, dem jeg kender bruger blot den samme olie til filteret som de kører med. Smil
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#5
(15-01-2016, 21:02)K. Hansen Skrev: Okay, dem jeg kender bruger blot den samme olie til filteret som de kører med. Smil

Det kan man også, men så skal man jo skifte olie en gang om måneden eller hver 14 dag alt efter hvor meget man køre hehe Blink med øjet

(15-01-2016, 20:00)Jps Skrev: Nej det gør man ikke Blink med øjet. Man bruger filterolie, da det skal danne en tynd film på skumfilteret. Det gør 2taktolie ikke, mig bekendt.

http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/MC/Oli...000022681/


Jeg takker, men jeg kunne godt få brug for det i morgen, ved nogle af jer om det her er noget der kan bruges ? Eller er det kun rens ? http://www.thansen.dk/product.asp?n=-469...-469928636
Nothing so needs reforming as other people’s habits. Fanatics will never learn that though it be written in letters of gold across the sky. It is the prohibition that makes anything precious--Mark twain
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(15-01-2016, 22:41)Horatio Skrev: Det kan man også, men så skal man jo skifte olie en gang om måneden eller hver 14 dag alt efter hvor meget man køre hehe Blink med øjet



Jeg takker, men jeg kunne godt få brug for det i morgen, ved nogle af jer om det her er noget der kan bruges ? Eller er det kun rens ? http://www.thansen.dk/product.asp?n=-469...-469928636

Ser ud til det er både rens og olie Smil
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#7
(15-01-2016, 23:47)K. Hansen Skrev: Ser ud til det er både rens og olie Smil

Mange tak Hansen Smil Jeg spørg når jeg kommer derop, jeg vil bare være 100 på at det er det rigtige når det evt kan opløses og suges ind i min motor :P Og hvis jeg får et rigtig thansen svar må jeg køre til Næstved biltema eller anden knallert bix på vejen.
Nothing so needs reforming as other people’s habits. Fanatics will never learn that though it be written in letters of gold across the sky. It is the prohibition that makes anything precious--Mark twain
Svar
#8
(15-01-2016, 22:41)Horatio Skrev: Det kan man også, men så skal man jo skifte olie en gang om måneden eller hver 14 dag alt efter hvor meget man køre hehe Blink med øjet



Jeg takker, men jeg kunne godt få brug for det i morgen, ved nogle af jer om det her er noget der kan bruges ? Eller er det kun rens ? http://www.thansen.dk/product.asp?n=-469...-469928636

Det tror jeg godt, du kan bruge Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar
#9
Ved ikke rigtig? Der står det er til sportsfiltre. Personligt har jeg aldrig brugt andet end 2taktsolie på filtre til scootere og det har fungeret fint.
1. Rens det med et passende middel (kan ikke huske hvad jeg brugte, sorry) Husk lige at lade filteret tørre helt når du har renset det og før næste step.
2. Læg det på noget plant og TRYK olien ud af filteret, du må ikke vride det.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jeg har aldrig brugt filterolie eller renset filteret. Jeg købte et nyt, når det gamle var beskidt. Det kostede så 50 kr Smil
Ivecar plus 2023.
Svar
#11
(16-01-2016, 09:00)Russer60 Skrev: Ved ikke rigtig? Der står det er til sportsfiltre. Personligt har jeg aldrig brugt andet end 2taktsolie på filtre til scootere og det har fungeret fint.
1. Rens det med et passende middel (kan ikke huske hvad jeg brugte, sorry) Husk lige at lade filteret tørre helt når du har renset det og før næste step.
2. Læg det på noget plant og TRYK olien ud af filteret, du må ikke vride det.

Er også det jeg har lært Smil
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#12
(16-01-2016, 10:32)Jps Skrev: Jeg har aldrig brugt filterolie eller renset filteret. Jeg købte et nyt, når det gamle var beskidt. Det kostede så 50 kr Smil

Jamen så renser dit filter jo ikke særlig meget småsten og skidt fra ?

(16-01-2016, 09:00)Russer60 Skrev: Ved ikke rigtig? Der står det er til sportsfiltre. Personligt har jeg aldrig brugt andet end 2taktsolie på filtre til scootere og det har fungeret fint.
1. Rens det med et passende middel (kan ikke huske hvad jeg brugte, sorry) Husk lige at lade filteret tørre helt når du har renset det og før næste step.
2. Læg det på noget plant og TRYK olien ud af filteret, du må ikke vride det.

Mange tak ! Smil Jeg tror helt admindeligt benzin er fint til at rense med, når man nu skal til det.
Nothing so needs reforming as other people’s habits. Fanatics will never learn that though it be written in letters of gold across the sky. It is the prohibition that makes anything precious--Mark twain
Svar


Forum spring: