Søg Garagen Hej Gæst! Register

Motor skift på Hot 50
#1
Står og skal skifte motor på en venindes Pgo hot 50, inden så frygtelig længe..

Den nederste del af blokken ved udstødningsophænget er knækket af, hvilket har medført 1½ knækket udstødingsbolt i cylinderen, og et utal af udstødninger der er flækket i ophænget..

Heldigvis er udvalget af brugte stumper stort til PGO! Smil
Jeg har fundet en 100% komplet motor med baghjul, dæmper og et ekstra ledningsnet til ganske få penge.. (Henter om et par dage, så håber at den er som beskrevet!!) Den skulle være lovlig på nær en manglende ring i variatoren (hvilket kun er et plus i min bog)
Når jeg nu skal hente den, er der så noget jeg skal se efter? Plejer de at gå i stykker et bestemt sted?

Er der nogen forskel på Hot50 motore i de årgange? (knallert fra 2003, motor fra 2006 vist) - Her tænker jeg primært elnet?

Hvad skal jeg lige være opmærksom på? (Hvad kan evt drille?)
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Slet ingen der har lidt erfaring at vidergive? Smil

JPS? Grin
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#3
Der burde ingen problemer være i at montere en nyere motor på et ældre stel, så vidt jeg ved er der ikke ændret på ledningsnettet, så alt burde passe direkte.

PGO motoren er i sig selv ganske holdbar, og har ikke mange skavanker, dog ville jeg nok lige tjekke slangen fra oliepumpen til motoren, og så pakdåsen i vario siden. Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#4
(29-12-2015, 17:26)Jacob k Skrev: Slet ingen der har lidt erfaring at vidergive? Smil

JPS? Grin

Kender intet til elnettet, på en Hot Ked af det. Der ud over, har Dark vist nævnt et par af de ting, der skal tjekkes. Smil
Ivecar plus 2023.
Svar
#5
(29-12-2015, 20:05)Jps Skrev: Kender intet til elnettet, på en Hot Ked af det. Der ud over, har Dark vist nævnt et par af de ting, der skal tjekkes. Smil

Du er jo nærmest en guru inden for pgo Grin

Tak til Dark! Jeg ser efter de ting..

Kan en motor lave gnist som den er, uden at være monteret, eller skal den have stel?
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(29-12-2015, 21:57)Jacob k Skrev: Du er jo nærmest en guru inden for pgo Grin

Tak til Dark! Jeg ser efter de ting..

Kan en motor lave gnist som den er, uden at være monteret, eller skal den have stel?

Guru, er vist så meget sagt. Jeg ved en smule om Pgo Smil.

Men du kan jo også tjekke om lejerne er brugbare, når du alligevel tjekker simmeringen i variosiden. Og tjekker kobling/remskiver for slidtage og om den ydre remskive glider ind/ud uden at gå i hak.

Og har altid først tjekket om der var gnist, når motoren var monteret og fik noget benzin Blink med øjet.
Ivecar plus 2023.
Svar
#7
(29-12-2015, 21:57)Jacob k Skrev: Kan en motor lave gnist som den er, uden at være monteret, eller skal den have stel?

Niks, den skal være monteret, det kræver cdi og tændspole før gnisten kommer, man kan selvfølgelig lave et simpelt ledningsnet blot med de par ting, men det er vist nemmere bare montere skidtet på stellet, og så lige træde et par gange i kickstart. Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#8
Bah, det var en fuser Græder
Hvad forventer folk, når det de sælger på INGEN måde svarer til det beskrevne... flækket kickstarterskjold, fuskede ledninger, manglende skruer og bolte overalt... osv. Ond
Jeg leder videre efter en funktionel kværn! Tak for jeres hjælp Indtil videre Grin
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#9
(30-12-2015, 16:13)Jacob k Skrev: Bah, det var en fuser Græder
Hvad forventer folk, når det de sælger på INGEN måde svarer til det beskrevne... flækket kickstarterskjold, fuskede ledninger, manglende skruer og bolte overalt... osv. Ond
Jeg leder videre efter en funktionel kværn! Tak for jeres hjælp Indtil videre Grin

Øv da. Ked af det
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Ved i hvordan jeg ser forskel på en 30/45 motor? Smil
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#11
(30-12-2015, 16:30)Jacob k Skrev: Ved i hvordan jeg ser forskel på en 30/45 motor? Smil

Der er ingen forskel, det er kun begrænsningerne der er anderledes Smil
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#12
Hvilke andre PGO modeller har samme motor?
PMX, Dr big, G-max?

Det gør det lidt nemmere at søge Smil
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar


Forum spring: