Søg Garagen Hej Gæst! Register

Lidt bøvl med Kymco'en
#1
Suppeurten har passeret de 2.000 km, og kører sådan set fint. Dog driller den med et dødt punkt, der kommer hvis man giver fuld gas fra start af. Måske trænger den til en lidt større dyse? Standard skulle være 80, så en 82'r burde vel hjælpe? Jeg har så vænnet mig til at starte langsomt, og først give lidt gas når den er kommet op i fart. Kører jeg f.eks 35 km/t på speedometeret (ca. 30 km/t irl) og vil give gas, så kommer det døde punkt igen. Den drikker også en del benzin af og til, synes jeg. Sidste måling sagde 46 km/l, men gætter på, den er under 40 lige pt. (har ikke målt det).

En anden ting der driller er, at kickstarteren som måske er blevet brugt 10 gange, allerede har sat sig fast. Forstået på den måde, at når den trædes ned, bliver den nede. Jeg prøver så at skifte fjederen, på et tidspunkt. Det burde jo hjælpe.

Og så er det første gevind i blokken til varioskjoldet gået sig en tur. Og det er selvfølgelig det, som også skal holde værktøjet, til at få tandhjulet af. Har drejet nyt gevind og sat en unbracobolt i, istedet for en af de små bolte der holder skjoldet på plads.

Og ellers er der ikke blevet rodet med den, som da den har helt ny Blink med øjet. Der sidder nu en rem fra Dr. Big, og en kobling fra Peugeot i den, og det fungere ganske udemærket, sammen med 6 grams ruller i vario'en (7 grams er standard).

Jeg købte et sæt pærer på 60/55 watt, men de er ikke sat i endnu. De originale er på 35/35 watt og skulle være halogén. Men som nævnt andetsteds, så er det korte lys for kort, mens det lange lys er ok. Har så justeret parabolen lidt op.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Var det dig jeg mødte i dag ved ? Grin
Ved 13 tiden ca, jeg kom inde fra ?, og du skulle dreje ned..?
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#3
(17-12-2015, 19:05)MSJ1982 Skrev: Var det dig jeg mødte i dag ved ? Grin
Ved 13 tiden ca, jeg kom inde fra ?, og du skulle dreje ned..?

Tjek PB Blink med øjet.
Ivecar plus 2023.
Svar
#4
(17-12-2015, 19:12)Jps Skrev: Tjek PB Blink med øjet.

Jeg vil også være med i samtalen Grøn grin
Kymco Super 8 2014. (29.000 km.)
VGA Mover 2016 (1.100 km)
Svar
#5
Dit motorproblem kunne også skyldes ventiljustering!

Jeg antager i hvert fald, at du er kommet over på 4T-siden?

Mht. kick, så kan det være kulde kombineret med for lidt eller snavset fedt.
Vi har godt nok ikke meget frost for tiden, men jeg har samme problem, når jeg starter efter maskinen har stået ude.

Og jeg har store problemer med at få dette afsted!
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Kulden har vi ikke set meget til, men fugten er her i høj grad. Det har jo nok også noget at sige. Smil
Svar
#7
(20-12-2015, 11:34)walker1 Skrev: Dit motorproblem kunne også skyldes ventiljustering!

Jeg antager i hvert fald, at du er kommet over på 4T-siden?

Mht. kick, så kan det være kulde kombineret med for lidt eller snavset fedt.
Vi har godt nok ikke meget frost for tiden, men jeg har samme problem, når jeg starter efter maskinen har stået ude.

Og jeg har store problemer med at få dette afsted!

Ventiljustering, burde ikke være nødvendigt efter sølle 2.000 km Smil. Og nyt fedt, er som regel ikke snavset (håber jeg). Og jeg giver aldrig for lidt fedt de steder, hvor det kræves.

Har så idag pillet halvmånen ud og givet hullet og stangen på halvmånen, fedt, så burde skidtet virke.
Ivecar plus 2023.
Svar
#8
(20-12-2015, 13:06)Teddy Skrev: Kulden har vi ikke set meget til, men fugten er her i høj grad. Det har jo nok også noget at sige. Smil

Det er muligt, at det har det. Smil
Ivecar plus 2023.
Svar
#9
(17-12-2015, 17:22)Jps Skrev: {...} Kører jeg f.eks 35 km/t på speedometeret (ca. 30 km/t irl) og vil give gas, så kommer det døde punkt igen.{...}

Giv den et nøk med luftskruen, eller vakuum membran i karburator, kan lave det nummer.
Sprinten lavede det samme nummer, men kan ikke huske om det var det med luftskruen eller ny membran der hjalp. Smil

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(20-12-2015, 13:34)barden Skrev: Giv den et nøk med luftskruen, eller vakuum membran i karburator, kan lave det nummer.
Sprinten lavede det samme nummer, men kan ikke huske om det var det med luftskruen eller ny membran der hjalp. Smil

Kigger på det, ved lejlighed Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar
#11
Jeg er også en kende forvirret ang. rullestørrelse. På Speedlines side, står der de skal være 15x12, og jeg kører med 16x13.
http://speedline.dk/da/scooter/variatorr...669417-a0/
Ivecar plus 2023.
Svar
#12
(20-12-2015, 13:52)Jps Skrev: Jeg er også en kende forvirret ang. rullestørrelse. På Speedlines side, står der de skal være 15x12, og jeg kører med 16x13.
http://speedline.dk/da/scooter/variatorr...669417-a0/
Nu skal jeg ikke gøre mig til 'forhenværende plattysk hest' (=ex-pertSmil) på 'suppen', men i Agi'en skal jeg bruge 16x13.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar


Forum spring: