Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hjælp til mærkelig lyd!
#1
Hej. Efter jeg har monteret ny cylinder (tp tropy), har scooteren fået en mærkelig lyd især i tomgang, det lyder som om den klinger i stempelringene som man sagde i gamle dage!

Er det noget jeg skal undersøge nærmere? og hvis det ikke er ringene hvad kan det så være der siger denne lyd. hele scooteren har kørt omkring 7,500 km med standart cylinder,

jeg har ikke skiftet nålelejet da jeg monterede det nye stempel, det gamle så fint ud, men jeg er kommet i tvivl om der er forskel på de 2 stempelringe og om jeg evt har monteret dem forkert- det var ingen monterings anvisning med ang stempel og ringe.

ellers går den fint, trækker og starter som den skal har lige målt benz førbrug 88 km på 2,7 litter altså 32 km på litteren, så helt galt kan det vel ikke være?

Gode råd modtages med Tak.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
På Trophy er der 2 forskellige ringe, en cromring og en jernring, cromringen skal sidde øverst.

Jeg tror det er nålelejet, der snakker, efter tolerencen er blevet anderedes pga. den nye krydspind. Tror også det forsvinder hvis du mont. en nyt nåleleje.
Svar
#3
Tak for det hurtige svar! jeg vil da sætte nyt nåleleje i, i morgen og tjekke om ringene sidder rigtigt!
Svar
#4
diller Skrev:Tak for det hurtige svar! jeg vil da sætte nyt nåleleje i, i morgen og tjekke om ringene sidder rigtigt!

Køb et kvali leje og ikke et eller andet risleje der efter få tusinde sprænger og ødelægger cylinderkittet.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#5
Hej igen, ja så har jeg skiftet nålelejeret ( kvali= 102 kr) stempelringene sad rigtigt!

Men lyden forsvandt ikke !!!!

Der er ikke mærkbart slør nogen steder hverken i plejstangslejer eller hovedlejer, så jeg tror det er ringene der snakker!

Er der andre forslag til hvad lyden kommer fra ?

Eller!! er det mig der er Bims??
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
diller Skrev:Hej igen, ja så har jeg skiftet nålelejeret ( kvali= 102 kr) stempelringene sad rigtigt!

Men lyden forsvandt ikke !!!!

Der er ikke mærkbart slør nogen steder hverken i plejstangslejer eller hovedlejer, så jeg tror det er ringene der snakker!

Er der andre forslag til hvad lyden kommer fra ?

Eller!! er det mig der er Bims??

Variator, Den nye cylinder har en hårdere gang end den originale, så måske er det variatoren der "ringer".
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#7
jo- det kunne da være en mulighed, jeg har godtnok ikke skiftet de der nylonstyr i rammepladen i variatoren sidst jeg skiftede ruller, så de har nok sat i fra ny!!

Det lyder da ganske fornuftig, i dag var jeg lige ude og prøve tophastighed i ca 30 sekunder, da lagde jeg mærke til at lyden tiltager når jeg slipper gassen lidt, og aftager når jeg giver gas igen.

Det kan jo godt passe med at de før omtalte styr er slidte, når motoren ikke trækker eller giver modstand (ved at tage gassen af) kan rammepladen give sig i variatorskålen.
Svar
#8
diller Skrev:jo- det kunne da være en mulighed, jeg har godtnok ikke skiftet de der nylonstyr i rammepladen i variatoren sidst jeg skiftede ruller, så de har nok sat i fra ny!!

Det lyder da ganske fornuftig, i dag var jeg lige ude og prøve tophastighed i ca 30 sekunder, da lagde jeg mærke til at lyden tiltager når jeg slipper gassen lidt, og aftager når jeg giver gas igen.

Det kan jo godt passe med at de før omtalte styr er slidte, når motoren ikke trækker eller giver modstand (ved at tage gassen af) kan rammepladen give sig i variatorskålen.

Prøv at skift styrene, de er nogle bæster til at frembringe sære lyde når de er slidte, jeg har selv lige haft problemet da jeg skiftede fra std. til TP cylinder på min NRG, den lød nærmest som en gammel opslidt Adly efter jeg satte den nye cylinder på. Da styrene blev fornyet, var lyden væk.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#9
Æv- Det blev ikke en ski? bedre !!

Jeg er mere og mere sikker på at det er stempelringene der larmer!

Men Det er der jo ikke rigtig noget at gøre ved,

Nu har jeg allerede kørt258 km med den lyd, så hvis det er alvorligt havde det vel vist sig nu.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
diller Skrev:Æv- Det blev ikke en ski? bedre !!

Jeg er mere og mere sikker på at det er stempelringene der larmer!

Men Det er der jo ikke rigtig noget at gøre ved,

Nu har jeg allerede kørt258 km med den lyd, så hvis det er alvorligt havde det vel vist sig nu.

Det lyder ski underligt, frem med stetoskopet og lyt til dyret.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#11
ja så er der blevet lyttet, Desvære kommer lyden med 99% sikkerhed fra krumptappen!

Ikke så godt ! min gode scooterven mener det må være plejstangslejeret der er ved at give op!

Det kommer bare lidt bag på mig, scooteren har kun kørt ca 6000 km med orginal cylinder og tun udstødning /ringenfjernet. har altid brugt god olie, og den har aldrig været kørt tør for olie!

Jeg er skuffet over pgo! Men hvad skal men så købe næste gang?
Svar
#12
diller Skrev:ja så er der blevet lyttet, Desvære kommer lyden med 99% sikkerhed fra krumptappen!

Ikke så godt ! min gode scooterven mener det må være plejstangslejeret der er ved at give op!

Det kommer bare lidt bag på mig, scooteren har kun kørt ca 6000 km med orginal cylinder og tun udstødning /ringenfjernet. har altid brugt god olie, og den har aldrig været kørt tør for olie!

Jeg er skuffet over pgo! Men hvad skal men så købe næste gang?

Det lyder sært, har i mærket på lejerne både plejlstang og side lejer? Hvis det er tilfældet, er den en ener.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar


Forum spring: