Søg Garagen Hej Gæst! Register

SF3 vil ikke tage gassen
#1
Jeg går og roder i en standard Speedfight 3 i øjeblikket, som har fået ny standard cylinder og stempel, og en ny GG udstødning, uden begrænsning i.
Udfordringen er at den ikke vil tage gassen. Når man lige har startet motoren som kold, så kan den godt tage gassen nogle få sekunder. Men lige så snart der er kommet lidt varme på motoren, så lyder det som om den drukner sig selv. Man kan fifle lidt med gassen og være heldig at den modvilligt tager halv gas, men den vil på ingen måde tage fuld gas.


Den står super fint i tomgang og er nem at starte, både på kold og varm motor. Jeg har renset karburator (haft dyser ude og blæst dem igennem også) efter alle forskrifter og kontrolleret at chokeren fungerer.
Jeg har tjekket at vakuumslangen er tæt og ikke er revnet. Jeg tjekket at der ikke kommer benzin ud af vakuumslangen, fra vakuumpumpen når der suges vakuum.
Jeg har en formodning om at det kan være vakuumpumpen der er defekt, eller karburatoren der er defekt, i og med motoren starter fint og fint står i tomgang ? Jeg har ligeledes forsøgt at have en ekstern benzintank på, med direkte løb ned i karburator. Samtidigt med det, kontrollerede jeg at der kom en fin konstant stråle benzin fra pumpen, mens motoren kørte. I løbet af et minuts tid havde den tømt ca 2-3 liter benzin af tanken.


Jeg har prøvet at søge efter utætheder ved karburator, membran, vakuumslange og pumpen, men ingen udslag overhovedet.
Nogle andre kvalificerede bud på hvor fejlen ellers kunne være ?
Jeg har ikke kontrolleret membranen, da der sidder en "knæk-bolt" på den, og jeg er ikke klar over hvordan jeg fjerner den.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Har du husket at dyse op, nu du har en ubegrænset udstødning på?
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#3
Det var også galt med den originale udstødning på, den var dog hullet som en si Smil
Svar
#4
Der skal dysses en del op med sportsudstødning, ellers tager den intet gas.
Er ret sikker på at jeg engang lavet et indlæg om dyse størrelse med Gianelli udstødning på min gamle SF3, hvis du orker kan du kigge mine gamle scooter indlæg igennem :-)

Den køre fantastisk med den udstødning på!
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar
#5
Hvis udstødningen er hullet er det jo samme problem. Få dyset op, så vil jeg æde min gamle mølædte bowler på, at det løser problemet Blink med øjet
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
En lille opdatering.
Jeg prøvede med en dellorto 12mm karburator på, med en dyse 54 mener jeg det var den havde, og der tog den fint fuld gas, men den tog ikke gassen ordentligt de første 2-3000 omdrejninger.

Jeg har efterfølgende skiftet membran, for den gamle membran gabte på begge sider, tror der var 1-2 mm gab mellem pladerne og huset. Men udskiftningen gav ingen ændring.

Jeg har så efterfølgende taget den originale TK karburator, sat en #60 dyse i fra en Dellorto, og givet den ny pakning ved bundkar, og den tager bedre gas nu, og den kan tage nogenlunde gas nu, men den tøver stadig og til tider vil den ikke tage fuld gas. Overvejer om der skal en større dyse i ? Scooteren er som sagt stadig med begrænsninger i, på nær udstødningen Smil
Svar
#7
(31-12-2015, 15:50)ClausG Skrev: En lille opdatering.
Jeg prøvede med en dellorto 12mm karburator på, med en dyse 54 mener jeg det var den havde, og der tog den fint fuld gas, men den tog ikke gassen ordentligt de første 2-3000 omdrejninger.

Jeg har efterfølgende skiftet membran, for den gamle membran gabte på begge sider, tror der var 1-2 mm gab mellem pladerne og huset. Men udskiftningen gav ingen ændring.

Jeg har så efterfølgende taget den originale TK karburator, sat en #60 dyse i fra en Dellorto, og givet den ny pakning ved bundkar, og den tager bedre gas nu, og den kan tage nogenlunde gas nu, men den tøver stadig og til tider vil den ikke tage fuld gas. Overvejer om der skal en større dyse i ? Scooteren er som sagt stadig med begrænsninger i, på nær udstødningen Smil

Så du køre med sportsudstødning og begrænsning i luftfilter og variator?
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar
#8
Der er begrænsning bag vario. Og luftfilteret er standard. GG udstødningen har jeg pillet begrænsningen i. Jeg prøvede først med begrænsningen i GG, men det var det samme.
Svar
#9
Du får intet ud af en ubegrænset udstødning hvis resten af begrænsningerne sidder i. Husk der også er en bagplade i vario foruden skive.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(01-01-2016, 17:28)K. Hansen Skrev: Du får intet ud af en ubegrænset udstødning hvis resten af begrænsningerne sidder i. Husk der også er en bagplade i vario foruden skive.

Det er jeg ikke enig i. Du får et betydeligt ændret optræk, blot ved ubegrænset udstødning. Det siger min erfaring med de efterhånden temmeligt mange scootere jeg har kørt/serviceret med det setup.
Begrænsningen mellem vario og remskiven er fjernet. Pladen bag vario er der som nævnt endnu. Det samme er tragten i luftfilterkassen.
Men det var nu heller ikke mit issue her i tråden ;-) Jeg er helt klar over hvordan man afdrosler maskinen :-)
Svar
#11
(01-01-2016, 17:38)ClausG Skrev: Det er jeg ikke enig i. Du får et betydeligt ændret optræk, blot ved ubegrænset udstødning. Det siger min erfaring med de efterhånden temmeligt mange scootere jeg har kørt/serviceret med det setup.
Begrænsningen mellem vario og remskiven er fjernet. Pladen bag vario er der som nævnt endnu. Det samme er tragten i luftfilterkassen.
Men det var nu heller ikke mit issue her i tråden ;-) Jeg er helt klar over hvordan man afdrosler maskinen :-)

Undskyld, ville ikke lyde fordømmende Smil Jeg har blot lært noget andet, men er jo langt fra sikkert det er det rigtige Blink med øjet Jeg plejer kun at afdrosle mine maskiner, jeg kører helst med original udstødning, så politiet ikke bliver for interesserede Smil
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#12
Det tolker jeg bestemt bestemt heller ikke dit svar, som værende fordømmende :-)
Debat er sundt, også selvom man ikke altid er enige.
Årsagen til at jeg kasserede den originale udstødning, var at den var utæt som en si ;-) For jeg giver dig helt ret i at den originale udstødning virker mindre magnetisk på ordensmagten :-)
Svar


Forum spring: