Søg Garagen Hej Gæst! Register

SYM DD 50 30km begrænsning(er)
#1
Hejsa.
Er der nogen der kender den korrekte bredde på en begrænserskive / ring i variatoren på ovenstående scooter? Den mangler i vores SYM som kører tæt ved 50 - og jeg vil gerne gøre den lovlig.
Og er der overhovedet oprindeligt en begrænserring i en scooter som vores?

I øvrigt er der noget, der undrer mig lidt: I nedenstående artikel anføres, at begrænserskiven sidder der for at hindre remmen i at komme helt ned i bunden af remskiven. MEN, når remmen er i bunden er det trækkende hjul mindst og giver dermed mindst fart. Jeg vil snarere mene at skiven / ringen er sat ind for at forhindre remskiverne i at nå helt sammen og dermed gøre remskiven så stor/høj som muligt - er jeg helt galt på den?

Jeg tænker at dreje en ring i nylon i stedet for stål. Er det en god ide?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Citat:
Artikel: Fjern skiven / ringen ved variator.

29/11/2007.


Ved at fjerne denne begrænsning opnår du mere topfart og generelt lavere omdrejninger.

Skiven på gliderøret ved variatoren, forhindrer remmen i at kunne nå helt ned i bunden på de forreste remskiver - derved forhindres udvekslingen i at ændre sig så hastigheden ikke forøges.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی


Forum spring: