Søg Garagen Hej Gæst! Register

Startproblemer i dårligt vejr
#1
Jeg bøvler lidt med at få gang i min scooter når det natten over har været koldt og fugtigt, scooteren står i et uopvarmet skur. Hvis jeg giver 15-20 spark på kickstarteren med tændning slået fra, så starter den. Min mistanke er kondens i enten krumtaphus eller karburator.

Jeg har lige udskiftet krumtap, pakninger ved cylinder og topstykke ved jeg er intakte. Udstødningen er ny, så også der burde alt være tæt og intakt. Karburatoren ligner en kina kopi af Dell'orto (Grido fra thansen), nogle her der har erfaringer med om en Kina karburator har problemer efterår og vinteren over?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(19-10-2015, 11:10)Ulvinn Skrev: Jeg bøvler lidt med at få gang i min scooter når det natten over har været koldt og fugtigt, scooteren står i et uopvarmet skur. Hvis jeg giver 15-20 spark på kickstarteren med tændning slået fra, så starter den. Min mistanke er kondens i enten krumtaphus eller karburator.

Jeg har lige udskiftet krumtap, pakninger ved cylinder og topstykke ved jeg er intakte. Udstødningen er ny, så også der burde alt være tæt og intakt. Karburatoren ligner en kina kopi af Dell'orto (Grido fra thansen), nogle her der har erfaringer med om en Kina karburator har problemer efterår og vinteren over?

Alle knallerter kan ha' problemer med at starte, når det bliver koldere. Men der burde ikke være det problem, når der er "karburatorsprit" i benzinen, idag. Måske lidt ekstra "sprit" i tanken, kan hjælpe dig.
Ivecar plus 2023.
Svar
#3
(19-10-2015, 11:10)Ulvinn Skrev: Jeg bøvler lidt med at få gang i min scooter når det natten over har været koldt og fugtigt, scooteren står i et uopvarmet skur. Hvis jeg giver 15-20 spark på kickstarteren med tændning slået fra, så starter den. Min mistanke er kondens i enten krumtaphus eller karburator.

Jeg har lige udskiftet krumtap, pakninger ved cylinder og topstykke ved jeg er intakte. Udstødningen er ny, så også der burde alt være tæt og intakt. Karburatoren ligner en kina kopi af Dell'orto (Grido fra thansen), nogle her der har erfaringer med om en Kina karburator har problemer efterår og vinteren over?

Udskift tændkabel og-hætte med nogle af silikone, så vil jeg tró, problemet er løst, havde samme problem med min Digita, da jeg havde den, gummiet ved hætte og kabel mørnede simpelthen, så der kom krybestrøm.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#4
Køb en bedre tændspole og kabel/hætte købte et alt for et par år siden og det hjalp rigtig meget.
Og så prøv et iridium tændrør Grin
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#5
Iridium tændrør er måske ikke en dum idé at prøve. Karburatoren blev skiftet til Dell'orto i går, vejret har godt nok ikke været super slemt i nat, men indtil videre en forbedrelse, den startede ved første hug. Syntes at kunne huske noget om der i alt benzin herhjemme ved lov er iblandet minimum 5% sprit, ekstra karburatorsprit gør vel næppe den helt store forskel?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(20-10-2015, 15:54)Ulvinn Skrev: Iridium tændrør er måske ikke en dum idé at prøve. Karburatoren blev skiftet til Dell'orto i går, vejret har godt nok ikke været super slemt i nat, men indtil videre en forbedrelse, den startede ved første hug. Syntes at kunne huske noget om der i alt benzin herhjemme ved lov er iblandet minimum 5% sprit, ekstra karburatorsprit gør vel næppe den helt store forskel?

Det synes jeg det gør Smil En ekstra kapselfuld skader i hvertfald ikke. Synes du alligevel, selvom den nu starter fint, skulle overveje at skifte tændkabel og -hætte til nogle af silikone Smil Nu kommer vinteren med alt dens skodsalt, så det er en god investering med sådan nogle Smil
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#7
Jeg har overtaget Grido'en i en lidt medtaget stand, tror efterhånden alt undtaget hjul, stel, krumtaphus og skjolde er skiftet på den, inkl. selvfølgelig tændhætte og kabel. Det sidste der manglede var karburatoren. Det ville næsten have været billigere bare at købe en ny scooter, om ikke andet har det været underholdende på en eller anden bizar måde at skille en Kina scooter fra hinanden og gøre den lidt mindre kinesisk.
Svar


Forum spring: