Søg Garagen Hej Gæst! Register

Tune VGA Explora 45
#1
Er der nogen, der kan hjælpe en novice med at få en lovlig VGA Explora til at have en topfart på 55-57 km/t?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Du skal bare fjerne ringen i variatoren, så den kan geare længere op. Den bliver en del hurtigere og går faktisk længere på literen. Operationen er rimelig nem og du kan følge denne vejledning:

http://www.billig-scooter.dk/showthread.php?tid=13

Farten på din 45 vil nok lande på de ønskede 55 ca.
Svar
#3
Og hvis den kommer over 58 km/t kan det gå hen og blive dyrt. Min ligger lige på grænsen. Smil
Svar
#4
(07-10-2015, 11:00)VGAtorben Skrev: Du skal bare fjerne ringen i variatoren, så den kan geare længere op. Den bliver en del hurtigere og går faktisk længere på literen. Operationen er rimelig nem og du kan følge denne vejledning:

http://www.billig-scooter.dk/showthread.php?tid=13

Farten på din 45 vil nok lande på de ønskede 55 ca.

Ved at læse lidt rundt her på siden, har jeg også opdaget tricket med ringen. Så det har jeg prøvet, men fandt ingen ring i min scooter. Er det rigtigt, at en VGA Explora ikke har ring i variatoren?
Svar
#5
(07-10-2015, 13:21)Teddy Skrev: Og hvis den kommer over 58 km/t kan det gå hen og blive dyrt. Min ligger lige på grænsen. Smil

Det er præcis sådanne tanker jeg har med den topfartgrænse jeg har skrevet i det indledende indlæg. Jeg har ingen lyst eller noget behov for at kunne køre mega hurtigt. Har bare behov for de ekstra 10 km/t nogle få gange ind imellem, hvor det skal gå lidt hurtigt.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(07-10-2015, 20:24)Spazeman Skrev: Ved at læse lidt rundt her på siden, har jeg også opdaget tricket med ringen. Så det har jeg prøvet, men fandt ingen ring i min scooter. Er det rigtigt, at en VGA Explora ikke har ring i variatoren?

Hvis den ingen ring har, så er det nok CDI'en, der begrænser farten. Og så skal der klippes en ledning, mig bekendt. Det skal der på min Super8 (30'er uden ring), hvis jeg skal op på den hastighed, der nævnes.
Ivecar plus 2023.
Svar
#7
(07-10-2015, 20:43)Jps Skrev: Hvis den ingen ring har, så er det nok CDI'en, der begrænser farten. Og så skal der klippes en ledning, mig bekendt. Det skal der på min Super8 (30'er uden ring), hvis jeg skal op på den hastighed, der nævnes.

Man kan også købe en ubegrænset CDI, og gemme originalen, til hvis man nu skulle blive stoppet.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#8
(09-10-2015, 20:10)K. Hansen Skrev: Man kan også købe en ubegrænset CDI, og gemme originalen, til hvis man nu skulle blive stoppet.

Helt klart det samme jeg vil anbefale.
Svar
#9
(09-10-2015, 21:20)Flitz Skrev: Helt klart det samme jeg vil anbefale.

Tak for det. Det kan være jeg skal se lidt på det Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jeg købte en justerbar CDI fra scootershop.dk, som gik i stykker efter 1 uge. Da jeg skrev til den at den var defekt, hørte jeg aldrig fra dem igen.

Så prøvede jeg en fra speedline, og den virkede fint. Jeg havde håbet jeg kunne skrue den ned til 36-37(Har en explora 30), men det mindste jeg kunne få den ned på var 45 på speedometeret. Prøvede ikke GPS måling, men regner med det er omkring 43km/h. Skruede jeg den op på max var det ca. 70km/h ud af lige vej med ca. en uges tilløb.

Den skulle angiveligt kunne drejes 12 gange mod uret - fra midterposition - og 12 gange med uret for max ydelse. Den skulle give et lille klik når den er maxet ud til en af siderne, men det var nu ikke noget jeg kunne høre, så brugervenligheden lader en del tilbage at ønske.

Jeg ville også bare have lidt ekstra, til de lange lige stykker uden parkerede biler, indkørsler og cyklister, men det blev for meget til mig. 30km/h er mere end rigeligt - måske endda for meget - til københavnske cykelstier, og efter min mening burde vi køre 50-60 ude på vejen.

Jeg kan ikke lige finde den model på speedlines side mere, men google CDI naraku adjustable og så finder du nok noget.

Den ser sådan her ud:
http://image.made-in-china.com/43f34j00e...Naraku.jpg
http://www.pedparts.co.uk/c/products/RAW...Stroke.jpg
Svar
#11
(15-10-2015, 20:38)Gammelsmølf Skrev: Jeg købte en justerbar CDI fra scootershop.dk, som gik i stykker efter 1 uge. Da jeg skrev til den at den var defekt, hørte jeg aldrig fra dem igen.

Så prøvede jeg en fra speedline, og den virkede fint. Jeg havde håbet jeg kunne skrue den ned til 36-37(Har en explora 30), men det mindste jeg kunne få den ned på var 45 på speedometeret. Prøvede ikke GPS måling, men regner med det er omkring 43km/h. Skruede jeg den op på max var det ca. 70km/h ud af lige vej med ca. en uges tilløb.

Den skulle angiveligt kunne drejes 12 gange mod uret - fra midterposition - og 12 gange med uret for max ydelse. Den skulle give et lille klik når den er maxet ud til en af siderne, men det var nu ikke noget jeg kunne høre, så brugervenligheden lader en del tilbage at ønske.

Jeg ville også bare have lidt ekstra, til de lange lige stykker uden parkerede biler, indkørsler og cyklister, men det blev for meget til mig. 30km/h er mere end rigeligt - måske endda for meget - til københavnske cykelstier, og efter min mening burde vi køre 50-60 ude på vejen.

Jeg kan ikke lige finde den model på speedlines side mere, men google CDI naraku adjustable og så finder du nok noget.

Den ser sådan her ud:
http://image.made-in-china.com/43f34j00e...Naraku.jpg
http://www.pedparts.co.uk/c/products/RAW...Stroke.jpg

Tak for hintet Smil
Svar
#12
Nu har jeg fået bestilt en justerbar cdi. Så skal bæstet bare til 1-års service om halvanden uge, og derefter skal der rodes med cdi Smil
Svar


Forum spring: