Søg Garagen Hej Gæst! Register

Membran stykke som er blevet spist
#1
Halløj Mennesker.

Jeg står her med en årgang 2007 Gear maskine! D50B0 Motor.

Jeg står kæmpe problemer!

Kørte tør sidst her på min derbi senda sådan helt tør så der lå intet i tanken udover beskidte pletter.

INDEN Den gik tør, så var noget som var utæt!
Da jeg kom op på de 80 eller over de 80km/t så dødede den pludselig og kunne trække eller noget, så skød der bare en ordentlig røg sky ud af udstødning og så måtte man bare ned i 1-2 gear får trække den op på de 60 igen.
Da jeg så kom derud for få den med hjem igen smed jeg nyt tændrør og noget nyt benzin og 2takts olie på!
Så fik jeg liv en den rigtig nemt og trække ikke lige det bedste men kunne sagtens køres på over til mekanikeren!
Da jeg så holdte i et lyskryds gik den bare helt ud og kunne ikke starte med kickstarter! Måtte skubbe den igang ned af bakken!?
Da jeg så sad skruet lidt på luftskruen eftersom min ven tidligere pillede ved eftersom han ville have den til at trække bedre skruen jeg lidt på den også så trak den lidt bedre.

Ellers altid haft problemer med at trække de første omdrejninger, siden der er et andet udstødning på som om den er utæt et sted, også fået renset kaburator og benzin filter!
Men fået den tjekket hos en Cross mekaniker bådede får utæt steder og problemer!

Da han skilte den ad var der gået to ting i stykker som han kunne se!
Membranen er blevet spist et stykke af.
Benzinhanen oversvømmer heletiden.

Da jeg så købte den nye membran vl17 smed den i og den ny benzinhane kunne den sagtens starte og alt det.
Men så snart den kom ud på vejen for trække så har den intet bundtræk og kunne sletter ikke trække noget som helst, som sagt KØRE AF RØVEN TIL!!!!


Nu hvor vi står i deep shit som mig, har købt knallerten for 4 uger siden og kørte perfekt lige siden dog haft problemer med de første omdrejninger! 0-20 og derefter trak den som en sindsyg vild kat!

Mekanikeren mener evt kunne være cylinderet og stemplet som har simpelthen taget skade af det stykke af membranen som flækket af.


Så nu tænker jeg lidt altså har altid haft problemer med de lave omdrejninger! derefter trak den af sted. Men nu køre den elendig af helved til!!!

Hjælp, tak? Er det cylinderen som har taget skade?
Eller noget andet?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jeg ville hive cylinder af den og tjekke, for det kan sagtens godt være den har taget den med i faldet .
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#3
Jo tak for svar, min mekaniker kigger videre på det i denne uge.
Forhåbentlig kun mit stempel, ellers må man bare skifte cylinderet til noget større.

Er nu sikker på at det ikke sker igen, da jeg har købt Carbon plader.


Tak for svaret!

Mvh Jon
Svar
#4
Hvis jeg nu vidste at du var god til sådan en motor ville jeg foreslå at du hev den helt fra hinanden.
Hvis din membran er knækket KAN der rumstere et stykke rundt nede ved krumtappen som ødelægger mere end godt er.
Mit bud, som Tempo også skriver er at der er sket skade på enten stempel eller cylindervæg. Måske endda begge.

En DB motor er ikke SÅ svært at pille fra hinanden. kun kan gearene være "sjove" at samle.
Nu har du mekanikker på så det går nok men det er absolut noget jeg selv ville have tjekket hvis det havde været min.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#5
Tak for svaret.


Har lige købt nyt cylinder gider ingen gang tjekke for det rimelig sikker på at det pænt skadet, så nu har jeg købt et naraku 50cc og håbet på at den gider endelig at køre igen!

Kan dog selv skifte cylinder, men nu hvor den står hos mekanikeren så bare lade ham om det, eftersom det kunne jo være der var mere galt, feks krumtap?

Men det bliver lige sat på i weekenden også skriver jeg lige om det hjalp!

Men underligt nok den kan godt starte uden problemer? Men bare ikke trække?

Mvh. Jon
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(01-10-2015, 17:41)Derbiisreal Skrev: Tak for svaret.


Har lige købt nyt cylinder gider ingen gang tjekke for det rimelig sikker på at det pænt skadet, så nu har jeg købt et naraku 50cc og håbet på at den gider endelig at køre igen!

Kan dog selv skifte cylinder, men nu hvor den står hos mekanikeren så bare lade ham om det, eftersom det kunne jo være der var mere galt, feks krumtap?

Men det bliver lige sat på i weekenden også skriver jeg lige om det hjalp!

Men underligt nok den kan godt starte uden problemer? Men bare ikke trække?

Mvh Jon

Hvis det blot en mild varmesætning, så kan den sommetider godt starte, men det bliver den ikke ved med at kunne.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#7
Nårh hmmm det var lidt underligt, at da jeg kørte tør for benzin så startet den i første huk med nyt tændrør!

da jeg så kørte op og ned af vejen begyndte den trække mere og mere elendigt!

Da jeg så slukket den og skulle til hjemad så kørte den meget fin i 8 minutter derefter begyndte den være meget underlig, sad kørte i 2 gear med 30 km/t med fuld smader i håndtaget. Men så nogle gange så trak den som den ligepludselig fik nok benzin til at komme op i de høje omdrejninger!


Da jeg så tog den hen til mekanikeren så kiggede han på den og kunne ikke se hvad der var galt på det?

Men så kørte han ud til et værksted på den, pludselig kunne den bare ikke trække længere, derefter ville den bare intet udover stå i tomgang.

Skiftet vi membranen til VL17 så trak den en smule, men ikke normalt som de fleste gør.


Underlig oplevelse efter man køre tør for benzin!

Sørge for købe mig en stage6 benzin måler, da derbi senda har lavet en elendig tank måler der lyser op ved hvis der mindre end 2.5L På tanken!

Mvh Jon
Svar
#8
(01-10-2015, 18:53)Derbiisreal Skrev: Nårh hmmm det var lidt underligt, at da jeg kørte tør for benzin så startet den i første huk med nyt tændrør!

da jeg så kørte op og ned af vejen begyndte den trække mere og mere elendigt!

Da jeg så slukket den og skulle til hjemad så kørte den meget fin i 8 minutter derefter begyndte den være meget underlig, sad kørte i 2 gear med 30 km/t med fuld smader i håndtaget. Men så nogle gange så trak den som den ligepludselig fik nok benzin til at komme op i de høje omdrejninger!


Da jeg så tog den hen til mekanikeren så kiggede han på den og kunne ikke se hvad der var galt på det?

Men så kørte han ud til et værksted på den, pludselig kunne den bare ikke trække længere, derefter ville den bare intet udover stå i tomgang.

Skiftet vi membranen til VL17 så trak den en smule, men ikke normalt som de fleste gør.


Underlig oplevelse efter man køre tør for benzin!

Sørge for købe mig en stage6 benzin måler, da derbi senda har lavet en elendig tank måler der lyser op ved hvis der mindre end 2.5L På tanken!

Mvh Jon

Jeg ville, hvis jeg var dig, lade være med at køre mere på den indtil det er undersøgt hvad der er galt. Ellers kan du risikere at gøre ondt værre.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#9
Tak for svar.

Jeg køre dog ikke fremad rettet på den, da jeg syntes rimelig tit der sker noget med sådan nogle derbi men sker ihvertfald ikke igen!
Forhåbentlig kun cylinder da gået ikke noget med Krumtappen!
Betyder det egentlig noget hvis krumtappen har ridser og mærker efter det lille stykke membran er faldet ned og ridset krumtappen?
Altså skal bare være sikker eftersom hvis det krumtappen, så skal jeg til sælge nogle min andre knallerter for satte den i stand nu!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Tror du har flere problemer.
1: Den knækkede membran. Måske ny cylinder/ stempel.
2. Din tomkørsel. Du har sikker suget en masse skidt ned i karburatoren. Hiv den af og rens den. Er næsten sikker på at du vil finde skidt i bundkarret. Der skal ikke meget til før det driller så rens hele karburatoren grundigt. Blæs alt igennem efter du har pillet den totalt fra hinanden.

"CITAT":
Kørte tør sidst her på min derbi senda sådan helt tør så der lå intet i tanken udover beskidte pletter.
Kan være en indikation på at du har karburatoren fyldt med skidt.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#11
Benzinhanen har du fået lavet?
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#12
Tak for svar igen.
Ja benzinhanen var i overløb så den lukkede ikke rigtig.
Men ihvertfald vender lige tilbage når jeg endelig får den ud på vejen og finder det lille stykke membran!

Mvh. Jon
Svar


Forum spring: