Halløjsa.
Jeg har på motorcyklen været en papand og har knækket den skærm der sidder over kæden, så nu er jeg gået i gang med at lave en ny. I første omgang i 3D print, men fungerer det, så vil jeg bruge den erfaring til at printe en form, så jeg kan lave skjoldet ud af kulfiber.
Den er blevet tegnet i to dele som kan limes og/eller nittes sammen, da en hel skærm simpelthen er for stor til at kunne printes på SDU Devlabs Makerbot Replicator 2 printere. Første forsøg på første del har de udfordringer at den skal have 3 huller til at være de rigtige steder, så det passer med resten af konstruktionen samt at det skal uden om et rør for at komme til en bolt. Den blev printet, men passede desværre ikke ordenligt, så hullerne på oversiden blev rykket 7 mm og det på siden blev hevet mm yderligere udad, så så må vi håbe at det passer næste gang. Nå, her er billeder fra det første (mislykkede) forsøg. Printet er med en lagtykkelse på 0,1mm og tog 11 timer og 53 minutter at printe.
Som det ses var det ikke helt kønt. Printeren har åbenbart "ramt ved siden af" en masse, samt at der er lidt support struktur der skal sørge for at den ikke printer ud i luften.
Efter at have været i gang med en fil og hobbykniv er (næsten) alt support strukturen fjernet.
Hullerne, hvor den skulle sidde på bagskærmen passede næsten, så en mindre ændring og så var den i vinkel. Desværre passede det nu ikke sammen med, hvor den skulle sidde på stellet, så det måtte ændres.
Anden del er i printeren nu og så i aften kan jeg måske sætte den reviderede første del i printeren, hvis jeg gider køre på tværs af byen for det.
Og så trænger motorcyklen til at blive vasket, men det bliver ikke lige nu.
Edit: Jeg har lige været henne og kigge på den anden halvdel og på grund af varmeudvidelsen har den trukket sig så meget sammen at den har sluppet pladen og den bliver derfor noget mere buet end planlagt, men nu må vi se, hvordan resultatet bliver.
Den printer er i hvert fald ikke så god til at printe lange ting, så duer det stadig ikke, så må jeg printe den på hovedet og så få en masse support materiale der ind hvor kæden normalt går.
Jeg har på motorcyklen været en papand og har knækket den skærm der sidder over kæden, så nu er jeg gået i gang med at lave en ny. I første omgang i 3D print, men fungerer det, så vil jeg bruge den erfaring til at printe en form, så jeg kan lave skjoldet ud af kulfiber.
Den er blevet tegnet i to dele som kan limes og/eller nittes sammen, da en hel skærm simpelthen er for stor til at kunne printes på SDU Devlabs Makerbot Replicator 2 printere. Første forsøg på første del har de udfordringer at den skal have 3 huller til at være de rigtige steder, så det passer med resten af konstruktionen samt at det skal uden om et rør for at komme til en bolt. Den blev printet, men passede desværre ikke ordenligt, så hullerne på oversiden blev rykket 7 mm og det på siden blev hevet mm yderligere udad, så så må vi håbe at det passer næste gang. Nå, her er billeder fra det første (mislykkede) forsøg. Printet er med en lagtykkelse på 0,1mm og tog 11 timer og 53 minutter at printe.
Som det ses var det ikke helt kønt. Printeren har åbenbart "ramt ved siden af" en masse, samt at der er lidt support struktur der skal sørge for at den ikke printer ud i luften.
Efter at have været i gang med en fil og hobbykniv er (næsten) alt support strukturen fjernet.
Hullerne, hvor den skulle sidde på bagskærmen passede næsten, så en mindre ændring og så var den i vinkel. Desværre passede det nu ikke sammen med, hvor den skulle sidde på stellet, så det måtte ændres.
Anden del er i printeren nu og så i aften kan jeg måske sætte den reviderede første del i printeren, hvis jeg gider køre på tværs af byen for det.
Og så trænger motorcyklen til at blive vasket, men det bliver ikke lige nu.
Edit: Jeg har lige været henne og kigge på den anden halvdel og på grund af varmeudvidelsen har den trukket sig så meget sammen at den har sluppet pladen og den bliver derfor noget mere buet end planlagt, men nu må vi se, hvordan resultatet bliver.
Den printer er i hvert fald ikke så god til at printe lange ting, så duer det stadig ikke, så må jeg printe den på hovedet og så få en masse support materiale der ind hvor kæden normalt går.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".