Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco Venus(sprint) kører langsomt efter stempel/cyl skift
#1
Hej

Kærestens Giantco Venus kører ret trist efter den fik nyt indmad.

Maskinen står standard og er en 45'er.

Før kunne den ramme 45-47 ( På speedometeret ) med meget flot optræk ( Den åd stejle bakker til morgenmad )

Desværre satte motoren sig pga manglende olie niveau kontrol.

Den har kørt ca. 3500km med det nye indmad og trækker stadig pænt.
Den kan dog ikke komme i nærheden af de 45 mere.
Med mindre ringen bliver pillet som får den til at trille ca. 43 km/t.
Egentlig er den til at leve med, men jeg kunne rigtig godt tænke mig at få den til at køre bare tilnærmelsesvis korrekt igen.


Har i nogle ideer til hvad der kan være galt ?
Jeg har gennemgået det hele ( syntes jeg ) flere gange.

Tillægs spørgsmål. Hvordan opføre den sig hvis kæden skulle sidde et enkelt hak forkert ?
Den skulle sidde rigtigt men kan ikke huske om jeg har tjekket den efterfølgende da den har kørt langt siden jeg lavede den.

MvH.
Kim
Kymco Agility 50 - 45'er @ 60km/t Cruise speed & 77km/t Top speed
Årgang 2006, Trip: 13.700km - Økonomi ca. 42 km/l
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Knast kæden skal sidde så tæt så de 2 små huller flugter med topstykket og det store hul i top.
Er du i tvivl, så er det af med top, så du kan se at stempel er i top og svinghjul står på t.

Og så tjekker du at ventiler, står som de skal. De skal altid efterses ved skift.
Du har vel brugt nye pakninger osv.
Kig/lyt efter utætheder pakninger ved indsugning og vakuum slanger er
Tit noget der driller.
Har du kørt den til?

Hvilken sæt har du købt?
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#3
Den er møgbøvlet at splitte ad da den er så kompakt.
Jeg vil se om jeg kan få kigget på ventilerne ( igen ) Grin

Alle pakninger er nye.
Sættet jeg brugte var et Naraku 50cc ( eller 49 hedder det vist )
Den er kørt forsigtigt til på nogle hundrede km. Kan dog ikke huske fremgangsmåden.
Alle slanger var fine sidst jeg kiggede men kan lige kigge igen.
Kymco Agility 50 - 45'er @ 60km/t Cruise speed & 77km/t Top speed
Årgang 2006, Trip: 13.700km - Økonomi ca. 42 km/l
Svar
#4
Jeg har gjort det til en vane når jeg har en Giantco inde, hvor jeg skal rode med ventiler/topstyk/cylinder og fodpladen af. Når man er øvet tager det ik lang tid, samt man har ordentlig plads og komme til.
Har den været sløv helt fra start af eller er det kommet efter, at kørte den første eller et stykke tid med kittet?.

Når du nu tjekker ventiler, så ville jeg lige spænde kittet efter. Var det også et Naraku der sad på den før, hvis ikke kan det også skyldes den enten skal have anden vægt i varioen eller skal justeres efter i karburator.
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar


Forum spring: