Søg Garagen Hej Gæst! Register

Pinlock og fluer.
#1
På min Nolan N104 er pinlock monteret fra fabrikken, men åbenbart slutter silikonelisterne ikke helt tæt.
Små irriterende tordenfluer har fundet vej mellem de 2 glas.

Hvordan søren får jeg de møgdyr ud uden at helt ødelægge silikoneforseglingen ?

   
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hvis du kan finde hullet, kan du måske blæse dem ud i siden - men jeg tvivler.

Af med skidtet, rens, rens, rens, vask og rens igen. Ny silikonestribe på, montér og kryds fingre.
Eller køb et nyt visir. De er så ikke helt billige med pinlock Ked af det
Svar
#3
Pinlock, silikonestribe øhhhh?
På min hjelm er der da ingen silikone i forbindelse med pinlock.
Det er lige til at tage af og rense mellem de 2 lag, sidder kun fast med 2 små dupper i hver side.
Hvad hulen hedder den nu?????
Shark S9 mener jeg.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#4
De bliver nok ikke nemme at få ud Ked af det de kan komme ind de mest underlige steder, jeg fik også en torden flue i mit speedometer men den forsvandt efter nogle dage så jeg har igen ide om den kom ud eller om den ligger et sted men væk er den heldigvis.
Jeg har haft en 17" flad skærm hvor der sad en del af dem i ,de var ikke til at få ud det endte også med at jeg smed den skærm ud, det kunne nogle godt se ud som at der var et komma når man sad og skrev noget på skærmen pænt irriterende.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#5
(10-09-2015, 20:11)Russer60 Skrev: Pinlock, silikonestribe øhhhh?
På min hjelm er der da ingen silikone i forbindelse med pinlock.
Det er lige til at tage af og rense mellem de 2 lag, sidder kun fast med 2 små dupper i hver side.
Hvad hulen hedder den nu?????
Shark S9 mener jeg.

Der er en tynd silikonepølse som forsegling hele vejen rundt.
http://www.pinlock.nl/motor/original-5/

Men det ser rigtig nok ud til, at man på fabriksmonteret pinlock, kan pille den af for rens. Sådan var det bestemt ikke på en anden hjelm, hvor jeg eftermonterede pinlock. Der blev pinlockvisiret klæbet fast med blød silikone.
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hjelmen kan da ikke være så gammel siden den er med pinlock fra fabrikken.
Så kontakt forhandleren og bed dem om og fikse det.
Må jo være 2 år´s reklamations ret/garenti på hjelmen.
Så om ikke andet må de skulle dække omkostningerne ved og pille det af og montere det igen eller gi dig et nyt visir.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#7
Mig bekendt men jeg kan tage fejl, er pinlock valgfri at montere??
Tvivler stærkt på at der er noget som helst at reklamere over i dette tilfælde. Havde det været i United Bluff aka USA så kunne du måske have reddet dig mindst 500.000 USD for fejlagtig vejledning Grin
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#8
(13-09-2015, 17:53)Russer60 Skrev: Mig bekendt men jeg kan tage fejl, er pinlock valgfri at montere??
Tvivler stærkt på at der er noget som helst at reklamere over i dette tilfælde. Havde det været i United Bluff aka USA så kunne du måske have reddet dig mindst 500.000 USD for fejlagtig vejledning Grin

Nogle hjelme er forberedt til det. Eller der kan tilkøbes visir med de obligatoriske monteringshuller.

Og nu skal alting ikke gå op i love og regler. En fornuftig forhandler, løser vel problemet med et snuptag så kunden er glad og kommer igen med flere penge en anden god gang. Grin
Svar
#9
(10-09-2015, 17:28)Katana Skrev: Hvordan søren får jeg de møgdyr ud uden at helt ødelægge silikoneforseglingen ?

Du afmonterer pinlock-glasset, puster fluerne væk og monterer glasset igen. Job done.

Min erfaring med Pinlock er at den virker fremragende, men at plasten over tid giver sig, så den til sidst slipper visirglasset. Eneste reparationsmulighed er udskiftning. Se sådan på det at en pinlock-indsats er et forbrugsstof til din hjelm. Levetid en 2-3 år og så byt-til-nyt. Selve visirglasset er også et forbrugsstof, da det over tid bliver ridset og slidt, så dets optiske egenskaber til sidst er utilstrækkelige.
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(13-09-2015, 17:53)Russer60 Skrev: Mig bekendt men jeg kan tage fejl, er pinlock valgfri at montere??

I dén grad. Mange hjelme leveres dog med pinlock'en præinstalleret. Lad os kalde det en service fra fabrikantens side. Det forhindrer dig bestemt ikke i at fjerne den, ifald det er dét du vil.

Bilisterne vil gerne ha' aircondition og god siddekomfort. Jeg vil gerne ha' tæt regntøj og en behagelig hjelm. Det er de to ting som er vigtigst for en behagelig rejse på to hjul.
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar
#11
(14-09-2015, 10:23)stormbringer Skrev: I dén grad. Mange hjelme leveres dog med pinlock'en præinstalleret. Lad os kalde det en service fra fabrikantens side. Det forhindrer dig bestemt ikke i at fjerne den, ifald det er dét du vil.

Bilisterne vil gerne ha' aircondition og god siddekomfort. Jeg vil gerne ha' tæt regntøj og en behagelig hjelm. Det er de to ting som er vigtigst for en behagelig rejse på to hjul.

Ja et visir er noget der skal passes på hvis det skal holde meget mere end 1-2 år.

Det klare visir der fulgte med til min hjelm blev skiftet ud med et tonet visir efter 1,5-2 år.
Var godt nok min mening og købe et nyt klart visir også til aften/nat kørsel, men det er meget begrænset hvor meget jeg køre om natten så det er ikke blevet til noget endnu.
Skal så ha skiftet mit tonede visir ud, fordi jeg stillede min hjelm på fodpladen på scooteren også gled den nok til den væltede ned på jorden og lavede selvfølig en lille men irreterende ridse i visiret som ellers har holdt i 2 år uden nogle ridser.Græder

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar


Forum spring: