Svar: 79
Tråde: 24
Tilmeldt: Apr 2010
Hej. Nogen herfra, som har nogen spændende tips og tricks, til denne lille fikse scooter?
Jeg tænker også lidt på, om den kan tunes lidt og om nogen herfra, har en direkte erfaring, med denne lille scooter
PGO T-Rex 110 :) (sød knallert)
Svar: 1.943
Tråde: 177
Tilmeldt: Oct 2009
(10-09-2015, 13:03)Planetery Skrev: Hej. Nogen herfra, som har nogen spændende tips og tricks, til denne lille fikse scooter?
Jeg tænker også lidt på, om den kan tunes lidt og om nogen herfra, har en direkte erfaring, med denne lille scooter
Jeg er bange for at du bliver skuffet, hvis du søger efter tuningdele/tips til din model.
Der findes simpelthen intet seriøst tuningsgrej til hverken 110 eller 50 cc modellen, andet end variator, udstødning.
Du skulle have købt Honda Innova 125 - der findes tonsvis af cylindersæt.
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar: 1.821
Tråde: 64
Tilmeldt: Jul 2008
10-09-2015, 15:49
(Dette opslag var sidst ændret: 10-09-2015, 15:50 af rune75.)
Det er at få kjøpt noen såkalte powercomander der lurer ECU´en til at tro det er koldt vær. Den giver da ekstra bensin.
Svar: 1.943
Tråde: 177
Tilmeldt: Oct 2009
(10-09-2015, 15:49)rune75 Skrev: Det er at få kjøpt noen såkalte powercomander der lurer ECU´en til at tro det er koldt vær. Den giver da ekstra bensin.
- Og dårligere benzinøkonomi!.
De (op)reklamerede km/l er vel grunden til at købe en økonomiscooter som Honda NSC 110.
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar: 79
Tråde: 24
Tilmeldt: Apr 2010
Den er nu ok til mit behov som sådan. De opgivne km pr liter passer meget godt, hvis man ikke kører mere, end sølle 60 km/t:-) Innova er bare ikke lige min kop te, altså sådan rent visuelt. Jeg lever med de knap 80 km/t og sparer sammen til en rigtig mc:-)
PGO T-Rex 110 :) (sød knallert)
Svar: 1.943
Tråde: 177
Tilmeldt: Oct 2009
(10-09-2015, 13:03)Planetery Skrev: Hej. Nogen herfra, som har nogen spændende tips og tricks, til denne lille fikse scooter?
Jeg tænker også lidt på, om den kan tunes lidt og om nogen herfra, har en direkte erfaring, med denne lille scooter
Det ser alligevel ud til der laves cylinderkit til din model. Her er 130 cc cylindersæt til Honda Vision NSC 110 :
http://osc.faddybike-deutschland.de/prod...ts_id=1232
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar: 79
Tråde: 24
Tilmeldt: Apr 2010
Det lyder sguda nice:-) Lige "få" omkring 20cc mere.
Men jeg tænker. Belaster den ekstra kraft "nok" til, at motoren generelt holder dårligere? Kan krumtappen holde til det mon? Og mon den vil æde mere benzin?
Og til sidst. Ved nogen her, hvordan Vision 110 er begrænset?
PGO T-Rex 110 :) (sød knallert)
Svar: 79
Tråde: 24
Tilmeldt: Apr 2010
Som den er nu og med sine 108cc, så sætter en fartbegrænsning ind, når nålen står mllem 90 og 100 kmt. Men det er kun på flad vej og uden modvind, den kan komme derop. Op ad bakke og modvind, så jeg nede på omkring 70 kmt. Gad vide, om jeg ville få mere topfart, med det 130cc kit, eller det kun er moment, som jeg ville få (hvilket også ville være rart:-)
Mon ikke det 130cc kit, ville give små 2 heste mere?
PGO T-Rex 110 :) (sød knallert)
Svar: 1.943
Tråde: 177
Tilmeldt: Oct 2009
Min 50 cc Vision er begrænset i motorstyringen, PGM-FI. På EU-modeller, som min, kan motoren max rotere 7000 om/min hvilket svarer til 42 - 43 km/t.
På ikke-EU modeller af 50 cc modellen kan motoren trække op til 8250 om/min - og sådan en motorstyring har jeg liggende i skuffen.
Men hvorfor skulle en din scooter være fartbegrænset ? - motoren kan vel rotere det Honda mener den kan klare. Hvis du vil have mere kraft og fart, må du til at pille ved PGM-FI styringen og hæve omdrejningsbegrænseren. Du må på ebay og søge efter Honda pgm-fi setting tool.
Om motoren kan holde til at tune, kan du jo kun finde ud af, ved at prøve selv!.
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.