Søg Garagen Hej Gæst! Register

Honda Vision 110
#1
Hej. Nogen herfra, som har nogen spændende tips og tricks, til denne lille fikse scooter?
Jeg tænker også lidt på, om den kan tunes lidt og om nogen herfra, har en direkte erfaring, med denne lille scooter Smil
PGO T-Rex 110 :) (sød knallert)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(10-09-2015, 13:03)Planetery Skrev: Hej. Nogen herfra, som har nogen spændende tips og tricks, til denne lille fikse scooter?
Jeg tænker også lidt på, om den kan tunes lidt og om nogen herfra, har en direkte erfaring, med denne lille scooter Smil

Jeg er bange for at du bliver skuffet, hvis du søger efter tuningdele/tips til din model.
Der findes simpelthen intet seriøst tuningsgrej til hverken 110 eller 50 cc modellen, andet end variator, udstødning.

Du skulle have købt Honda Innova 125 - der findes tonsvis af cylindersæt. Smil
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
#3
Det er at få kjøpt noen såkalte powercomander der lurer ECU´en til at tro det er koldt vær. Den giver da ekstra bensin.
Svar
#4
(10-09-2015, 15:49)rune75 Skrev: Det er at få kjøpt noen såkalte powercomander der lurer ECU´en til at tro det er koldt vær. Den giver da ekstra bensin.

- Og dårligere benzinøkonomi!.
De (op)reklamerede km/l er vel grunden til at købe en økonomiscooter som Honda NSC 110.
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
#5
Den er nu ok til mit behov som sådan. De opgivne km pr liter passer meget godt, hvis man ikke kører mere, end sølle 60 km/t:-) Innova er bare ikke lige min kop te, altså sådan rent visuelt. Jeg lever med de knap 80 km/t og sparer sammen til en rigtig mc:-)
PGO T-Rex 110 :) (sød knallert)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(10-09-2015, 13:03)Planetery Skrev: Hej. Nogen herfra, som har nogen spændende tips og tricks, til denne lille fikse scooter?
Jeg tænker også lidt på, om den kan tunes lidt og om nogen herfra, har en direkte erfaring, med denne lille scooter Smil

Det ser alligevel ud til der laves cylinderkit til din model. Her er 130 cc cylindersæt til Honda Vision NSC 110 : http://osc.faddybike-deutschland.de/prod...ts_id=1232
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
#7
Det lyder sguda nice:-) Lige "få" omkring 20cc mere.
Men jeg tænker. Belaster den ekstra kraft "nok" til, at motoren generelt holder dårligere? Kan krumtappen holde til det mon? Og mon den vil æde mere benzin?

Og til sidst. Ved nogen her, hvordan Vision 110 er begrænset?
PGO T-Rex 110 :) (sød knallert)
Svar
#8
Som den er nu og med sine 108cc, så sætter en fartbegrænsning ind, når nålen står mllem 90 og 100 kmt. Men det er kun på flad vej og uden modvind, den kan komme derop. Op ad bakke og modvind, så jeg nede på omkring 70 kmt. Gad vide, om jeg ville få mere topfart, med det 130cc kit, eller det kun er moment, som jeg ville få (hvilket også ville være rart:-)

Mon ikke det 130cc kit, ville give små 2 heste mere?
PGO T-Rex 110 :) (sød knallert)
Svar
#9
Min 50 cc Vision er begrænset i motorstyringen, PGM-FI. På EU-modeller, som min, kan motoren max rotere 7000 om/min hvilket svarer til 42 - 43 km/t.

På ikke-EU modeller af 50 cc modellen kan motoren trække op til 8250 om/min - og sådan en motorstyring har jeg liggende i skuffen. Blink med øjet

Men hvorfor skulle en din scooter være fartbegrænset ? - motoren kan vel rotere det Honda mener den kan klare. Hvis du vil have mere kraft og fart, må du til at pille ved PGM-FI styringen og hæve omdrejningsbegrænseren. Du må på ebay og søge efter Honda pgm-fi setting tool.

Om motoren kan holde til at tune, kan du jo kun finde ud af, ved at prøve selv!.
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: