Hej.
Jeg skal have skiftet krumtap, lejer og simmerringe på min PGO PMX. Desværre går min viden kun til at skifte udvendige og nemme dele som cylinder, karburator, vario osv.. Så jeg er på bar bund hvad angår skift af krumtap.
Jeg er mest bekymret for afmontering af blokken fra stellet, afmontering af tænding og hvad der ellers skal afmonteres, og at det hele skal samles igen. Det ser meget simpelt ud, når man skal montere krumtap og lejer.
Jeg har købt mig nogen nye simmerringe, SKF lejer og Athena Racing krumtap. Hvordan skal lejerne vende? Skal den åbne side vende ind mod krumtappen, eller den anden vej? Og må simmeringene bankes helt ind? Jeg har hørt så forskelligt i diverse guides.
For at være ærlig, er mine kundskaber ret ringe kan jeg, med de rette værktøj, skifte krumtap? Det koster mindst 2800 kr at få det gjort af professionelle, og kender ingen der kan skifte krumtap, så det ville være en del billigere at gøre det selv.
Jeg skal have skiftet krumtap, lejer og simmerringe på min PGO PMX. Desværre går min viden kun til at skifte udvendige og nemme dele som cylinder, karburator, vario osv.. Så jeg er på bar bund hvad angår skift af krumtap.
Jeg er mest bekymret for afmontering af blokken fra stellet, afmontering af tænding og hvad der ellers skal afmonteres, og at det hele skal samles igen. Det ser meget simpelt ud, når man skal montere krumtap og lejer.
Jeg har købt mig nogen nye simmerringe, SKF lejer og Athena Racing krumtap. Hvordan skal lejerne vende? Skal den åbne side vende ind mod krumtappen, eller den anden vej? Og må simmeringene bankes helt ind? Jeg har hørt så forskelligt i diverse guides.
For at være ærlig, er mine kundskaber ret ringe kan jeg, med de rette værktøj, skifte krumtap? Det koster mindst 2800 kr at få det gjort af professionelle, og kender ingen der kan skifte krumtap, så det ville være en del billigere at gøre det selv.