Søg Garagen Hej Gæst! Register

Goddag frk/fru Betjent
#1
Måtte i dag holde et lille møde med Politiet, da jeg var på vej hjem fra min far af. Jeg var blevet lasermålt til at køre 36 km/t, sagde den kvindelige betjent.

Normalt ligger den på 38-40 km/t (sagde jeg ikke). Nå men hun ville så se legitimation, så hun fik mit traktorkort, og så var det iorden. Og da der trækkes 3 km fra ved målingen, lander jeg så på 33 km/t, så slap for en fartbøde.

En km længere fremme, så jeg en gut trække sin Big, så han havde nok også haft en snak med Politiet. Men efter jeg havde passeret ham, satte han sig op på Big'en og kørte. Ikke smart, hvis den er blevet konstateret ulovlig. Ydermere ringede jeg så lige til min far som skulle af samme vej ind til byen, for at advarer ham om politiet. Han har det med, at trykke liiidt for hårdt på speederen Smil.

Min statistik for møder med Politiet er: Bøde og "klip" i 2012, rutinetjek i 2013, samme i 2014 og nu lasermåling i 2015.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det er da alligevel grov at de ligefrem lasermåler knallerter. Overrasket

De går godt nok til den på Lolland. Grin

Svar
#3
(25-08-2015, 16:40)barden Skrev: Det er da alligevel grov at de ligefrem lasermåler knallerter. Overrasket

De går godt nok til den på Lolland. Grin

Lasermåling har jeg prøvet flere gange hernede, men det er første gang jeg bliver stoppet ved en.
Ivecar plus 2023.
Svar
#4
(25-08-2015, 16:43)Jps Skrev: Lasermåling har jeg prøvet flere gange hernede, men det er første gang jeg bliver stoppet ved en.

Nåe nu er jeg med. I mit hoved tænkte jeg lige på fotovogne. Smil

Svar
#5
(25-08-2015, 16:48)barden Skrev: Nåe nu er jeg med. I mit hoved tænkte jeg lige på fotovogne. Smil

Grin.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Min første scooter, en CPI Popcorn, blev målt med laser og stoppet 20 meter før destinationen. Griner

Det endte med at jeg måtte ligge en mørk vinteraften på kold og våd asfalt og montere nyt forrør. Så kunne jeg lære det, kunne jeg. Grøn grin
Svar
#7
i 2006 blev jeg nakket af en betjent med laser, det gode menneske stod og gemte sig i en busk, hvilket jeg desværre ikke opdagede før han kom hoppende ud på den tosporede vej, hvor jeg fint overholdt de 60 km/t man måtte køre der.
Min daværende Piaggio Typhoon (45) strøg snildt tæt på de 90, men lige netop den dag var der gudskelov strid modvind, og ikke medvind hvilket nok havde medført en langt højere fart. Straffen blev udmålt i en bøde på 500 kr og en indkaldelse til syn.

Bøden "glemte" jeg i øvrigt at betale, også alle rykkerne. Hvilket resulterede i at en fredag eftermiddag troppede to betjente op for at afhente mig, med henblik på at køre mig i vestre fængsel weekenden over, således at jeg kunne eskorteres til fogedretten mandag morgen!. Fik efter megen modvilje lavet en aftale om at møde på politistationen mandag morgen. Dér sad jeg så i en celle et par timer, før jeg blev kørt i salatfad til fogedretten! (hvor jeg betalte de famøse 500 kr) Grin
Svar
#8
Min far slap igennem kontrollen, uden anmærkninger. Men de havde så fanget 2 knallertkørere, da han kørte forbi.
Ivecar plus 2023.
Svar
#9
(25-08-2015, 20:21)Flitz Skrev: i 2006 blev jeg nakket af en betjent med laser, det gode menneske stod og gemte sig i en busk, hvilket jeg desværre ikke opdagede før han kom hoppende ud på den tosporede vej, hvor jeg fint overholdt de 60 km/t man måtte køre der.
Min daværende Piaggio Typhoon (45) strøg snildt tæt på de 90, men lige netop den dag var der gudskelov strid modvind, og ikke medvind hvilket nok havde medført en langt højere fart. Straffen blev udmålt i en bøde på 500 kr og en indkaldelse til syn.

Bøden "glemte" jeg i øvrigt at betale, også alle rykkerne. Hvilket resulterede i at en fredag eftermiddag troppede to betjente op for at afhente mig, med henblik på at køre mig i vestre fængsel weekenden over, således at jeg kunne eskorteres til fogedretten mandag morgen!. Fik efter megen modvilje lavet en aftale om at møde på politistationen mandag morgen. Dér sad jeg så i en celle et par timer, før jeg blev kørt i salatfad til fogedretten! (hvor jeg betalte de famøse 500 kr) Grin

I dag slipper man ikke med 500 kr.
Minimums bøden idag er for de fleste forseelser mindst 1000 kr.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(25-08-2015, 22:30)Quiks Skrev: I dag slipper man ikke med 500 kr.
Minimums bøden idag er for de fleste forseelser mindst 1000 kr.

Ja vi havde det godt i gamle dage Smil
Svar
#11
(25-08-2015, 20:21)Flitz Skrev: i 2006 blev jeg nakket af en betjent med laser, det gode menneske stod og gemte sig i en busk, hvilket jeg desværre ikke opdagede før han kom hoppende ud på den tosporede vej, hvor jeg fint overholdt de 60 km/t man måtte køre der.
Min daværende Piaggio Typhoon (45) strøg snildt tæt på de 90, men lige netop den dag var der gudskelov strid modvind, og ikke medvind hvilket nok havde medført en langt højere fart. Straffen blev udmålt i en bøde på 500 kr og en indkaldelse til syn.

Bøden "glemte" jeg i øvrigt at betale, også alle rykkerne. Hvilket resulterede i at en fredag eftermiddag troppede to betjente op for at afhente mig, med henblik på at køre mig i vestre fængsel weekenden over, således at jeg kunne eskorteres til fogedretten mandag morgen!. Fik efter megen modvilje lavet en aftale om at møde på politistationen mandag morgen. Dér sad jeg så i en celle et par timer, før jeg blev kørt i salatfad til fogedretten! (hvor jeg betalte de famøse 500 kr) Grin

Lyder voldsomt, sender de ikke bare en rykker på bøden?
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar
#12
Spurgte de slet ikke ind til knallerten?

Min stastistik er lidt underlig, er aldrig blevet stoppet, andet end de 2 gange sidste år.
Tænk kan ikke engang huske om det er 3 Grøn grin
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar


Forum spring: