Søg Garagen Hej Gæst! Register

Rille i ny variator
#1
Ville skifte ruller, og hvad opdager man så på en 2-3 mdr gammel original variator til 400 kr?? Jow såmænd en tydelig og mærkbar rille. Det er lige lovlig tidligt, at den kommer må jeg sige, også selvom jeg kører lovligt. Ked af det På variatoren står der 15 februar 2015. Det er jo så produktionsdato'en, formoder jeg.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Køb en fra tanten ,fruens er 6 år 9000 km original kineser på en g- Buddy og der er ikke en dyt og se , stadig samme ruller,rem og så lige variator.
Svar
#3
(09-08-2015, 17:30)tiggi Skrev: Køb en fra tanten ,fruens er 6 år 9000 km original kineser på en g- Buddy og der er ikke en dyt og se , stadig samme ruller,rem og så lige variator.

Tak for tilbudet Smil. Men jeg er for længst holdt op med, at købe dele fra Thansen. De holder ikke længe, på en Big. Har oplevet et par gange, at hullet til gliderøret blev slidt ovalt, indenfor 200 km's kørsel. Deres ruller holder max, det samme.
Ivecar plus 2023.
Svar
#4
Underligt de holder fint på G-buddy og sprint osv når de nu ikke holder på en big.Griner

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#5
(09-08-2015, 17:37)Quiks Skrev: Underligt de holder fint på G-buddy og sprint osv når de nu ikke holder på en big.Griner

Deres kineserdele passer jo bedre og holder længere på en kineserscooter, end på en solidt bygget Big fra Taiwan Blink med øjet.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(09-08-2015, 17:34)Jps Skrev: Tak for tilbudet Smil. Men jeg er for længst holdt op med, at købe dele fra Thansen. De holder ikke længe, på en Big. Har oplevet et par gange, at hullet til gliderøret blev slidt ovalt, indenfor 200 km's kørsel. Deres ruller holder max, det samme.

Ruller vil jeg give dig ret ( de har iøvrigt ikke samme diameter )men det andet ser ud som nyt stadig efter alle km .
Svar
#7
(09-08-2015, 17:43)Jps Skrev: Deres kineserdele passer jo bedre og holder længere på en kineserscooter, end på en solidt bygget Big fra Taiwan Blink med øjet.

Jepper men nu har du jo en super 8 og det er Blink med øjet hvis ikke en pgo.
Svar
#8
(09-08-2015, 17:53)tiggi Skrev: Jepper men nu har du jo en super 8 og det er Blink med øjet hvis ikke en pgo.

Det er variatoren på Big'en jeg skriver om, ikke på super 8 (som også er fra Taiwan) Blink med øjet.
Ivecar plus 2023.
Svar
#9
(09-08-2015, 17:37)Quiks Skrev: Underligt de holder fint på G-buddy og sprint osv når de nu ikke holder på en big.Griner

De to mærker kan slet ikke sammenlignes, desuden kører en 4t med færre omdrejninger end en 2t. Plus at JpS nok kører en del mere end du gør, dog sagt uden at vide det Smil

Så underligt er det vist kun i dit hoved.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(09-08-2015, 18:22)K. Hansen Skrev: De to mærker kan slet ike sammenlignes, desuden kører en 4t med færre omdrejninger end en 2t. Plus at JpS nok kører en del mere end du gør, dog sagt uden at vide det Smil

8-10.000 km om året Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar
#11
(09-08-2015, 18:25)Jps Skrev: 8-10.000 km om året Smil.

Ja så giver det vel sig selv Smil
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#12
(09-08-2015, 18:22)K. Hansen Skrev: De to mærker kan slet ikke sammenlignes, desuden kører en 4t med færre omdrejninger end en 2t. Plus at JpS nok kører en del mere end du gør, dog sagt uden at vide det Smil

Så underligt er det vist kun i dit hoved.

Sorry men jeg startede det og slutter det jeg har 2 takt 8500 på klokken og ingen rille derfor mit tidligere notat til jps ikke for at starte en diskustion kun for at udveksle erfaring.
Svar


Forum spring: