Søg Garagen Hej Gæst! Register

Daddyw 250cc skal startes.
#1
Skal over at besøge datter og barnebarn og hvis jeg får tid skal der kigges på en Daddyw 250cc (Kinøjsermodel) Problemet er at den ikke vil starte. Relæ klikker som det skal men ellers ingen reaktion. Det er lidt ligesom Lifaneseren skaber sig så håber da at kunne få liv i den.

Har jo lidt ideer til hvad der kunne være galt. Ellers er i velkomne til indspark.

Fakta:
Masser af strøm.
Startrelæ klikker.
Ved ikke om der overhovedet er gnist.
Starter reagerer ikke.

Har ekstra startrelæ med for at prøve noget andet.
Dårlig stelforbindelse eller starter defekt.
Vil prøve at sætte ledning direkte fra batteri til starter. Virker det ikke er fejlkilden da fundet.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(30-07-2015, 15:19)Russer60 Skrev: Starter reagerer ikke.

Har ekstra startrelæ med for at prøve noget andet.
Dårlig stelforbindelse eller starter defekt.
Vil prøve at sætte ledning direkte fra batteri til starter. Virker det ikke er fejlkilden da fundet.
Du har sikret dig at batteriet ikke er klappet sammen? 'Masser af strøm' er et postulat indtil starteren drejer!

Begynd lige med at gi' starteren et dask - sådan bestemt, men ikke voldsomt - med en hammer.

Giver det intet resultat kan du nøjes med at sætte en 12V prøvelampe på tilledningen til starteren, istedet for at fedte rundt med tykke 12V ledninger i fri dressur. Prøvelampen tænder hvis der kommer spænding til når du trykker på knappen og relæet klikker.

Får starteren spænding, men gør intet - og hjælper tricket med hammeren ikke noget - er starteren renoveringsmoden. Sandsynligvis nye kul...

Renovering af starter er forholdsvist enkelt. Der er i alt 3 bevægelige dele og enheden er typisk samlet med hele to skruer. Det sværeste er nok at få nogen passende kul. Nåja - og så at få skilt det fuldkommen fast-irrede mekanik ad.
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar
#3
(31-07-2015, 07:24)stormbringer Skrev: Du har sikret dig at batteriet ikke er klappet sammen? 'Masser af strøm' er et postulat indtil starteren drejer!

Begynd lige med at gi' starteren et dask - sådan bestemt, men ikke voldsomt - med en hammer.

Giver det intet resultat kan du nøjes med at sætte en 12V prøvelampe på tilledningen til starteren, istedet for at fedte rundt med tykke 12V ledninger i fri dressur. Prøvelampen tænder hvis der kommer spænding til når du trykker på knappen og relæet klikker.

Får starteren spænding, men gør intet - og hjælper tricket med hammeren ikke noget - er starteren renoveringsmoden. Sandsynligvis nye kul...

Renovering af starter er forholdsvist enkelt. Der er i alt 3 bevægelige dele og enheden er typisk samlet med hele to skruer. Det sværeste er nok at få nogen passende kul. Nåja - og så at få skilt det fuldkommen fast-irrede mekanik ad.

Har ikke sikret mig en skid. Den er direkte underlig. batteriet har strøm på når man måler på det. Sættes det til som man skal er der 0 strøm. Det uanset at alt er pillet fra. Der går 0 strøm fra batteriet og ud i systemet.
Havde kun 2 timer til at fejlsøge og kom absolut ingen steder for selv opladning hjalp intet. Et eller andet "æder" strømmen. Havde ikke mulighed for at sætte strøm direkte til starter hvilket jeg ellers ville have prøvet Ked af det Sgu da også Ked af det
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#4
Så er det vel sikringen? Smil
Svar
#5
Sikringen fejler intet Ked af det Er noget på bar bund her og så er det rimelig svært at tjekke noget når MC står i Odense og jeg er hjemme på matriklen i Skødstrup.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: