Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hot 50 kører pludseligt dårligt og rasler!
#1
Hej.

Jeg har for nyligt sat 70ccm stylepro cylinderkit på min hot50, og den trak nemt baghjul, men så pludselig den ene dag da jeg var ude af køre mistede den helt effekt, og kunne ikke køre mere end 40.

Nu kører den dårligt, rasler og kan slet ikke trække baghjul! Ked af det

Opsætning:

70ccm stylepro cylinderkit.
21mm karburator.
GG udstødning.
Multivar.
Malossi kobling.

Jeg har tjekket: Alt i kickstarterskjoldet, cylinderen har en ven tjekket, men han sagde det ikke var den. Ingen metal stumper i olie.

Hvad kan det være? Idé
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det kan være at dine krumtaps lejer er smaderet det kan godt lyde som det du beskriver.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#3
Hvis det var det, ville den så stadig kunne køre?
Svar
#4
(26-07-2015, 11:37)Christian J Skrev: Hvis det var det, ville den så stadig kunne køre?

Nej. Eller jo, men vil til sidst ende med et stall. Lad være med at køre mere før du får det tjekket, ellers kan du nemt ende med at skulle skifte hele motoren.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#5
Af med vario'en og tjek om krumtapspinden kan rykkes op/ned. Kan den det, er lejerne færdige. Ud/ind, må den kunne rykkes ca. 1 mm.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jeg fik varioen af, men krumtapspinden sad meget fast. Jeg kunne hverken rykke den frem/tilbage eller op/ned, dog bemærkede jeg, at den sagde en underlig lyd, når jeg kørte krumtappen rundt.

https://www.youtube.com/watch?v=W42izNhk...e=youtu.be
Svar
#7
(26-07-2015, 13:04)Christian J Skrev: Jeg fik varioen af, men krumtapspinden sad meget fast. Jeg kunne hverken rykke den frem/tilbage eller op/ned, dog bemærkede jeg, at den sagde en underlig lyd, når jeg kørte krumtappen rundt.

https://www.youtube.com/watch?v=W42izNhk...e=youtu.be

Det er nok lig med ny krumtap/lejer, så. Den underlig lyd kan være en skrabelyd.
Ivecar plus 2023.
Svar
#8
(26-07-2015, 11:44)K. Hansen Skrev: Nej. Eller jo, men vil til sidst ende med et stall. Lad være med at køre mere før du får det tjekket, ellers kan du nemt ende med at skulle skifte hele motoren.

Forkert det er ikke nødvendigt at skifte hele motoren ,men det er krumtaps lejer som der skal skiftes og krumtappen og pakdåserne/simmerringene som nogen kalder dem for.

På et tidspunkt hvids det altså er lejerne så ender det med at den slet ikke kan starte merer, jeg har selv prøvet det og det kom hurtigt næsten fra den ene dag til den næste og inden at jeg så mig om så ville den ikke køre merer.
Men det er ikke nødvendigt at skulle skifte en hel motor ud bare fordi at krumtappen er gået sig en tur der skal bare nogle nye stumper i så kører den igen som ny, jeg kan sefølig anbefale når man kører tunet ,at man sætter en krumtap i og lejer der kan tåle at køre nogle høje omdrejninger.

Det nemmeste er at tage kickstarter skjoldet af og se om man kan rykke krumtaps akslen op og ned ved variatoren evt prøv i det samme i den side med svinghjulet.
Hvids at det kan rokkes op og ned så er lejerne kaput.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#9
(26-07-2015, 15:25)Johannes Johansen Skrev: Forkert det er ikke nødvendigt at skifte hele motoren ,men det er krumtaps lejer som der skal skiftes og krumtappen og pakdåserne/simmerringene som nogen kalder dem for.

På et tidspunkt hvids det altså er lejerne så ender det med at den slet ikke kan starte merer, jeg har selv prøvet det og det kom hurtigt næsten fra den ene dag til den næste og inden at jeg så mig om så ville den ikke køre merer.
Men det er ikke nødvendigt at skulle skifte en hel motor ud bare fordi at krumtappen er gået sig en tur der skal bare nogle nye stumper i så kører den igen som ny, jeg kan sefølig anbefale når man kører tunet ,at man sætter en krumtap i og lejer der kan tåle at køre nogle høje omdrejninger.

Det nemmeste er at tage kickstarter skjoldet af og se om man kan rykke krumtaps akslen op og ned ved variatoren evt prøv i det samme i den side med svinghjulet.
Hvids at det kan rokkes op og ned så er lejerne kaput.

Hvis man bliver ved at køre? Er det jeg skriver, som svar til, om den stadig kan/bør køre.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Den vil nok holde op med at kunne starte hvids man bliver ved med at køre.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar


Forum spring: