Søg Garagen Hej Gæst! Register

(G)erda (P) (S)vendsen har måske PMS?
#1
Min MC GPS (Garmin Zumo 500) Har fået nykker ellers PMS. Ville opdatere kortet i den og startede hele baduljen op med rette program osv.
Fik den lakoniske meddelelse at der ikke var plads nok på enheden??? What the fu..!! Har ekstra SD kort i med plads nok men næhh nej.

Sgu da lige meget tænkte jeg. Flytter da bare det eksisterende kort over på det ekstra SD kort.
Det var da vældigt indtil jeg opdagede at:

1. Nu var der intet kort i den.
2. Al tekst var nu på Engelsk.

Underligt nok var talen stadig på Dansk?

Tog en kopi af alt og smed ud på skrivebordet - just in case. Slettede det kort der var på GPS og startede det hele op igen.
REPEAT REPEAT.
Fik den lakoniske meddelelse at der ikke var plads nok på enheden??? What the fu..!!

Kopierede fra skrivebordet og ind i GPS.
Yayhh nu virkede det..kke.

Den installerede kun de Nordiske lande. Tyskland - no go.
Sgu den lede fanden da tage skidtet og.

Ok prøvede igen.
REPEAT REPEAT.
Fik den lakoniske meddelelse at der ikke var plads nok på enheden??? What the fu..!!

Kunne dog få lov til at ekstra installere Tyskland Yippeee men.
For der er et men. Nu var det kun Tyskland den kunne finde.

Godt så forfra.
Slette osv osv.
Denne gang installerede den (tog 45min) og nu lykkedes det skisme. Både Norge/ Sverige/ Finland?? og Tyskland var installeret men også kun disse. Andre kan jeg ikke få lov til men det er også ok indtil videre.

Hov glemte det med tekst og tale. Bruger Webupdater til Garmin mht DL af tekst og tale og den installerede da også men stadig kun Dansk tale og ikke tekst.
Kiggede i den gemte mappe og opdagede at der var 3 filer under tekst i den og kun 2 på enheden.
Kopierede den manglende og voila, så kom der Dansk tekst.

Mangler nu "kun" at få det ekstra SD kort til at virke. Troede at der VAR noget på det men nu er det taget ud og GPS virker fint stadig så jeg undrer mig.

Hvorfor fortalte den mig der ikke var plads når den nu angiveligt har samme data som før men bare opdateret (formodentlig)??? Den kan jeg ikke lige svare på.

Den sidste finurlighed er at det ekstra SD kort kunne jeg ikke få lov til at redigere i. Kun slette indhold. Kopiere til det kan/ må jeg ikke. Heldigvis koster de ikke alverden men det er da underligt.

Har et ekstra 16GB kort liggende men det kan GPS slet ikke se.
Lidt noget bøvl ikke at have den ekstra plads men det går da indtil videre.

Har kigget lidt efter en ny GPS, en Garmin 590LM. Lækker GPS der har det hele incl den høje pris og så meget bruger jeg den heller ikke, GPS en altså.

Det var så min agurketidsberetning om mødet med den Præmenstruelle (G)erda (P) (S)vendsen Grin

PS:
Hele denne seance har vel ialt taget en 4-5t med afbrydelser.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Mange lidt ældre enheder har problemer, når man vil have meget mere end Skandinavien med - det fylder ganske enkelt for meget, de er ikke gearet til det.

Så kan du nøjes med få lande, kan du vel køre videre. Vil du have hele nordeuropa osv. så skal du nok have fat i en nyere model.
Svar
#3
(24-07-2015, 13:59)Teddy Skrev: Så kan du nøjes med få lande, kan du vel køre videre. Vil du have hele nordeuropa osv. så skal du nok have fat i en nyere model.

Ja ok havde jeg også regnet med meeen at kunne se veje i DK, Norge, Sverige, Finland og Tyskland er da ok. Synes bare at det er lidt øv at Garmin på den måde skrotter de gamle velfungerende GPS. Ok de skal jo have et salg men på denne bekostning? Det ikke ok synes jeg.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#4
(24-07-2015, 14:03)Russer60 Skrev: Ja ok havde jeg også regnet med meeen at kunne se veje i DK, Norge, Sverige, Finland og Tyskland er da ok. Synes bare at det er lidt øv at Garmin på den måde skrotter de gamle velfungerende GPS. Ok de skal jo have et salg men på denne bekostning? Det ikke ok synes jeg.

Nu er jeg jo teknik mand, så jeg kan godt se problemet fra deres side af. Dengang var der jo oceaner af hukommelse indbygget, senere blev man nød til at udvide og der kom muligheden for at sætte større hukommelses kort i. Så kom der ny teknologi inden for hukommelses kortene og så er det lidt op ad bakke. Blink med øjet
Svar


Forum spring: