Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
Ja, jeg har de sidste par dage haft hænderne fulde med en lettere tunet scooter der skulle indstilles, normalt er dette i sig selv intet større problem, men sådan skulle det ikke gå denne gang.
Justeringen startede som normalt med en dyse der var alt for stor, og så ellers stille og roligt ned af, dvs indtil det lød som maskinen løb tør for benzin, og ikke længere ville starte på andet end diesel start.
Første tanke var cylinderen var blevet sat, men nej - derefter en utæthed ved studs eller membran - men heller ikke det, så at tændingen havde rykket sig, men heller ikke der skulle fejlen findes, sidste spor kom da den ikke længere ville starte på diesel start, og den ikke sugede igennem karburatoren, frem med luftnøglen, af med vario og der var fejlen - et stk pakdåse skudt ligeså pænt ud. Den har jeg godt nok aldrig oplevet på en PGO tidligere.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar: 144
Tråde: 7
Tilmeldt: Jun 2015
(23-07-2015, 21:25)DarkSide Skrev: Ja, jeg har de sidste par dage haft hænderne fulde med en lettere tunet scooter der skulle indstilles, normalt er dette i sig selv intet større problem, men sådan skulle det ikke gå denne gang.
Justeringen startede som normalt med en dyse der var alt for stor, og så ellers stille og roligt ned af, dvs indtil det lød som maskinen løb tør for benzin, og ikke længere ville starte på andet end diesel start.
Første tanke var cylinderen var blevet sat, men nej - derefter en utæthed ved studs eller membran - men heller ikke det, så at tændingen havde rykket sig, men heller ikke der skulle fejlen findes, sidste spor kom da den ikke længere ville starte på diesel start, og den ikke sugede igennem karburatoren, frem med luftnøglen, af med vario og der var fejlen - et stk pakdåse skudt ligeså pænt ud. Den har jeg godt nok aldrig oplevet på en PGO tidligere.
Hehe har jeg selv prøvet. Dog hvor jeg fik en scooter ind der ikke kunne køre. Odaget det først da jeg hade taget motoren af for at tjekke alle pakninger.
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(23-07-2015, 21:25)DarkSide Skrev: Ja, jeg har de sidste par dage haft hænderne fulde med en lettere tunet scooter der skulle indstilles, normalt er dette i sig selv intet større problem, men sådan skulle det ikke gå denne gang.
Justeringen startede som normalt med en dyse der var alt for stor, og så ellers stille og roligt ned af, dvs indtil det lød som maskinen løb tør for benzin, og ikke længere ville starte på andet end diesel start.
Første tanke var cylinderen var blevet sat, men nej - derefter en utæthed ved studs eller membran - men heller ikke det, så at tændingen havde rykket sig, men heller ikke der skulle fejlen findes, sidste spor kom da den ikke længere ville starte på diesel start, og den ikke sugede igennem karburatoren, frem med luftnøglen, af med vario og der var fejlen - et stk pakdåse skudt ligeså pænt ud. Den har jeg godt nok aldrig oplevet på en PGO tidligere.
Det oplevede jeg aldrig på Big1-2 eller 3 for den sags skyld. Der må ha' været tryk på, siden den er blevet skudt ud .
Ivecar plus 2023.
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
(23-07-2015, 21:41)Jps Skrev: Det oplevede jeg aldrig på Big1-2 eller 3 for den sags skyld. Der må ha' været tryk på, siden den er blevet skudt ud .
Det tror jeg også der har, den er trods alt lettere tunet, og pakdåsen har nok levet et hårdt liv, nu bliver der lige monteret 2 nye i morgen, så skulle det pjat gerne være overstået.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar: 7.568
Tråde: 167
Tilmeldt: Jan 2012
(24-07-2015, 00:59)DarkSide Skrev: Det tror jeg også der har, den er trods alt lettere tunet, og pakdåsen har nok levet et hårdt liv, nu bliver der lige monteret 2 nye i morgen, så skulle det pjat gerne være overstået.
Er sikkert de originale, altså den der har siddet på fra fabrikken. Og så oveni manglende vedligeholdelse
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017
"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
(24-07-2015, 15:43)K. Hansen Skrev: Er sikkert de originale, altså den der har siddet på fra fabrikken. Og så oveni manglende vedligeholdelse
Det er de ikke, der er nemlig skiftet krumtap i maskinen på et tidspunkt.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar: 144
Tråde: 7
Tilmeldt: Jun 2015
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar: 144
Tråde: 7
Tilmeldt: Jun 2015
(25-07-2015, 15:09)DarkSide Skrev: Det har jeg så også oplevet op til flere gange, men jeg ved de har har været skiftet.
Så er det mærkeligt det er poppet ud.
Svar: 7.568
Tråde: 167
Tilmeldt: Jan 2012
(25-07-2015, 14:47)DarkSide Skrev: Det er de ikke, der er nemlig skiftet krumtap i maskinen på et tidspunkt.
Ja ok.
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017
"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
|