Søg Garagen Hej Gæst! Register

Når man stirrer sig blind på et problem.
#1
Ja, jeg har de sidste par dage haft hænderne fulde med en lettere tunet scooter der skulle indstilles, normalt er dette i sig selv intet større problem, men sådan skulle det ikke gå denne gang.

Justeringen startede som normalt med en dyse der var alt for stor, og så ellers stille og roligt ned af, dvs indtil det lød som maskinen løb tør for benzin, og ikke længere ville starte på andet end diesel start.

Første tanke var cylinderen var blevet sat, men nej - derefter en utæthed ved studs eller membran - men heller ikke det, så at tændingen havde rykket sig, men heller ikke der skulle fejlen findes, sidste spor kom da den ikke længere ville starte på diesel start, og den ikke sugede igennem karburatoren, frem med luftnøglen, af med vario og der var fejlen - et stk pakdåse skudt ligeså pænt ud. Smil Den har jeg godt nok aldrig oplevet på en PGO tidligere.

   
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(23-07-2015, 21:25)DarkSide Skrev: Ja, jeg har de sidste par dage haft hænderne fulde med en lettere tunet scooter der skulle indstilles, normalt er dette i sig selv intet større problem, men sådan skulle det ikke gå denne gang.

Justeringen startede som normalt med en dyse der var alt for stor, og så ellers stille og roligt ned af, dvs indtil det lød som maskinen løb tør for benzin, og ikke længere ville starte på andet end diesel start.

Første tanke var cylinderen var blevet sat, men nej - derefter en utæthed ved studs eller membran - men heller ikke det, så at tændingen havde rykket sig, men heller ikke der skulle fejlen findes, sidste spor kom da den ikke længere ville starte på diesel start, og den ikke sugede igennem karburatoren, frem med luftnøglen, af med vario og der var fejlen - et stk pakdåse skudt ligeså pænt ud. Smil Den har jeg godt nok aldrig oplevet på en PGO tidligere.

Hehe har jeg selv prøvet. Dog hvor jeg fik en scooter ind der ikke kunne køre. Odaget det først da jeg hade taget motoren af for at tjekke alle pakninger.
Svar
#3
(23-07-2015, 21:25)DarkSide Skrev: Ja, jeg har de sidste par dage haft hænderne fulde med en lettere tunet scooter der skulle indstilles, normalt er dette i sig selv intet større problem, men sådan skulle det ikke gå denne gang.

Justeringen startede som normalt med en dyse der var alt for stor, og så ellers stille og roligt ned af, dvs indtil det lød som maskinen løb tør for benzin, og ikke længere ville starte på andet end diesel start.

Første tanke var cylinderen var blevet sat, men nej - derefter en utæthed ved studs eller membran - men heller ikke det, så at tændingen havde rykket sig, men heller ikke der skulle fejlen findes, sidste spor kom da den ikke længere ville starte på diesel start, og den ikke sugede igennem karburatoren, frem med luftnøglen, af med vario og der var fejlen - et stk pakdåse skudt ligeså pænt ud. Smil Den har jeg godt nok aldrig oplevet på en PGO tidligere.

Det oplevede jeg aldrig på Big1-2 eller 3 for den sags skyld. Der må ha' været tryk på, siden den er blevet skudt ud Grin.
Ivecar plus 2023.
Svar
#4
(23-07-2015, 21:41)Jps Skrev: Det oplevede jeg aldrig på Big1-2 eller 3 for den sags skyld. Der må ha' været tryk på, siden den er blevet skudt ud Grin.

Det tror jeg også der har, den er trods alt lettere tunet, og pakdåsen har nok levet et hårdt liv, nu bliver der lige monteret 2 nye i morgen, så skulle det pjat gerne være overstået. Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#5
(24-07-2015, 00:59)DarkSide Skrev: Det tror jeg også der har, den er trods alt lettere tunet, og pakdåsen har nok levet et hårdt liv, nu bliver der lige monteret 2 nye i morgen, så skulle det pjat gerne være overstået. Smil

Er sikkert de originale, altså den der har siddet på fra fabrikken. Og så oveni manglende vedligeholdelse Smil
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(24-07-2015, 15:43)K. Hansen Skrev: Er sikkert de originale, altså den der har siddet på fra fabrikken. Og så oveni manglende vedligeholdelse Smil

Det er de ikke, der er nemlig skiftet krumtap i maskinen på et tidspunkt. Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#7
(25-07-2015, 14:47)DarkSide Skrev: Det er de ikke, der er nemlig skiftet krumtap i maskinen på et tidspunkt. Smil

Der er mange der ikke skifter dem desværre, har enda oplevet folk der ikke skifter lejer selv om de skifter tapOndMålløs
Svar
#8
(25-07-2015, 14:57)kalle2712 Skrev: Der er mange der ikke skifter dem desværre, har enda oplevet folk der ikke skifter lejer selv om de skifter tapOndMålløs

Det har jeg så også oplevet op til flere gange, men jeg ved de har har været skiftet. Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#9
(25-07-2015, 15:09)DarkSide Skrev: Det har jeg så også oplevet op til flere gange, men jeg ved de har har været skiftet. Smil

Så er det mærkeligt det er poppet ud.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(25-07-2015, 14:47)DarkSide Skrev: Det er de ikke, der er nemlig skiftet krumtap i maskinen på et tidspunkt. Smil

Ja ok. Smil
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar


Forum spring: