Søg Garagen Hej Gæst! Register

Keeway Leone Swan trækker ikke.
#1
Hej Billig-Scooter. Jeg har fået en Leone Swan i fødselsdagsgave for et par måneder siden, og nu trækker den ikke. Har smidt den til reperation, hvor jeg fik afvide, at jeg kørte på forkert olie (Jeg brugte Castrol 2takts olie, fuldsyntetisk) Fik afvide, at en lovlig knallert ikke kan nå at forbrænde en fuldsyntetisk olie, så jeg skulle bruge delsyntetisk.

Resultatet af forkert olie var, at det soede hele motoren til. Nå men, de rensede den, skiftede olien til en delsyntetisk, og da jeg fik den hjem var det blevet lidt bedre, altså den trækker stadig dårligt, men den kan komme op på omkring 30 km/t (I følge speedo), og når den kommer op på de 30 km/t "bremser" den selv, så jeg sidder faktisk og rykker frem og tilbage.. Og før det startede viste speedo omkring 40 - 45 km/t..
Nogle ideer til hvad det kan være, eller hvad der måske skal udskiftes?

På forhånd tak.
Cykel Knallert Motorcykel Rullestol
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(17-07-2015, 19:29)Gizmo Skrev: Hej Billig-Scooter. Jeg har fået en Leone Swan i fødselsdagsgave for et par måneder siden, og nu trækker den ikke. Har smidt den til reperation, hvor jeg fik afvide, at jeg kørte på forkert olie (Jeg brugte Castrol 2takts olie, fuldsyntetisk) Fik afvide, at en lovlig knallert ikke kan nå at forbrænde en fuldsyntetisk olie, så jeg skulle bruge delsyntetisk.

Resultatet af forkert olie var, at det soede hele motoren til. Nå men, de rensede den, skiftede olien til en delsyntetisk, og da jeg fik den hjem var det blevet lidt bedre, altså den trækker stadig dårligt, men den kan komme op på omkring 30 km/t (I følge speedo), og når den kommer op på de 30 km/t "bremser" den selv, så jeg sidder faktisk og rykker frem og tilbage.. Og før det startede viste speedo omkring 40 - 45 km/t..
Nogle ideer til hvad det kan være, eller hvad der måske skal udskiftes?

På forhånd tak.

Det er, undskyld mig, en gang fis de fyrer af, jeg kører på fuldsyntetisk og har aldrig haft problemer. Den eneste grund til de siger sådan, er fordi de skal sælge noget olie, ikke andet. Måske din indstilling (ikke din, men scooterens Grøn grin) er forkert.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#3
(17-07-2015, 19:33)K. Hansen Skrev: Det er, undskyld mig, en gang fis de fyrer af, jeg kører på fuldsyntetisk og har aldrig haft problemer. Den eneste grund til de siger sådan, er fordi de skal sælge noget olie, ikke andet. Måske din indstilling (ikke din, men scooterens Grøn grin) er forkert.

Tja, jeg skal ikke kunne sige det, for jeg ved ærlig talt ikke så meget om det. Men det er i hvertfald ikke blevet bedre efter den har været på værksted.
Svar
#4
Bullshit... Den kører ganske fint på fuldsyntetisk Smil

Det er lidt svært at komme med et konkret svar på dit problem.. Det kan jo være alt fra slidte variator ruller, til et træt tændrør Smil
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#5
(17-07-2015, 22:26)Jacob k Skrev: Bullshit. Den kører ganske fint på fuldsyntetisk Smil

Det er lidt svært at komme med et konkret svar på dit problem. Det kan jo være alt fra slidte variator ruller, til et træt tændrør Smil

Jaa. Altså, den har næsten lige været til service, og min morbror siger, at de burde skifte tændrør ved servicet, fordi tændrøret ikke holder længe på en 2takter. Jeg har som sagt ikke meget forstand på det, så derfor heller ikke mulighed for "bare" at skille kabu ad og tjekke, osv. Sådan som jeg ser det nu, skal jeg bare sende den retur til værkstedet, og så må de lave det. Gav alligevel 500 kr for noget som tydeligvis ikke blev lavet ordenligt.
Tror du det ville hjælpe dig hvis jeg tog en video af den når man accelerere?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(17-07-2015, 22:33)Gizmo Skrev: Jaa. Altså, den har næsten lige været til service, og min morbror siger, at de burde skifte tændrør ved servicet, fordi tændrøret ikke holder længe på en 2takter. Jeg har som sagt ikke meget forstand på det, så derfor heller ikke mulighed for "bare" at skille kabu ad og tjekke, osv. Sådan som jeg ser det nu, skal jeg bare sende den retur til værkstedet, og så må de lave det. Gav alligevel 500 kr for noget som tydeligvis ikke blev lavet ordenligt.
Tror du det ville hjælpe dig hvis jeg tog en video af den når man accelerere?

Helt klart! Altid nemmere at spotte en fejl jo mere info man får Smil

Jeg har/ havde en Keeway f-act, den var faktisk god til at æde tændrør. Indtil jeg satte et iridium rør i den Smil Ikke skiftet siden Smil

Vi alle starter et sted! husker selv udfordringen ved noget så banalt som at omdyse karburatoren Smil

Men du kan selv kontrollere om bremserne hænger (Bare drej hjulet når den er på centerfod, der skal næsten ingen modstand være) Og du kan kontrollere om der er luft nok i dækkene (2.2-2.4bar)
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#7
(17-07-2015, 22:47)Jacob k Skrev: Helt klart! Altid nemmere at spotte en fejl jo mere info man får Smil

Jeg har/ havde en Keeway f-act, den var faktisk god til at æde tændrør. Indtil jeg satte et iridium rør i den Smil Ikke skiftet siden Smil

Vi alle starter et sted! husker selv udfordringen ved noget så banalt som at omdyse karburatoren Smil

Men du kan selv kontrollere om bremserne hænger (Bare drej hjulet når den er på centerfod, der skal næsten ingen modstand være) Og du kan kontrollere om der er luft nok i dækkene (2.2-2.4bar)

Jeg laver en video i morgen, det er ikke så nemt at se noget nu.
Ja, man er jo ikke expert ligeså snart man får tingene i hænderne! Smil
Bremserne fejler ikke noget, hjulet drejer nemt begge veje, så det er ikke det. Men den bremser heller ikke før den kommer op på omkring de 30 km/t. Dæktrykket er også fint Smil
Svar
#8
Det er jo omdrejnings begrænseren der slår til der.
Går ud fra det er en 30 kmt.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#9
(18-07-2015, 00:08)MSJ1982 Skrev: Det er jo omdrejnings begrænseren der slår til der.
Går ud fra det er en 30 kmt.

Det er det, men før problemet opstod, viste speedo 40 - 45 km/t..
Cykel Knallert Motorcykel Rullestol
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Huggeriet skyldes formentlig CDI begrænsning. Når farten bliver høj nok, sætter den en stopper for det. Et splitsekund senere, er farten for lav og så er der acceleration igen. Det er det du oplever som huggeri - mange modeller er desværre på den måde og ja, det er s**de irriterende.
Svar
#11
(18-07-2015, 08:30)Teddy Skrev: Huggeriet skyldes formentlig CDI begrænsning. Når farten bliver høj nok, sætter den en stopper for det. Et splitsekund senere, er farten for lav og så er der acceleration igen. Det er det du oplever som huggeri - mange modeller er desværre på den måde og ja, det er s**de irriterende.

Jamen den gjorde det ikke i starten, der begrænsede den først da speedo nåede op på omkring 50 km/t, altså ned ad bakke.
Cykel Knallert Motorcykel Rullestol
Svar
#12
Jeg svarer dig lige her istedet for pb Smil

Du skal uploade videoen til fx youtube, derefter kan du ligge den herind Smil
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar


Forum spring: