Svar: 138
Tråde: 10
Tilmeldt: Nov 2012
(09-07-2015, 14:36)Jps Skrev: Det er ikke nødvendigt at skille motoren ad, så krumtappen pilles ud . Medmindre at lejerne eller krumtappen, er gået sig en tur. På Big1 røg lejerne ved krumtappen, da jeg havde passeret de 55.000 km. Alle km, blev kørt med sportstun.
Ved at prøve at vrikke krumtapspinden op/ned, så finder du ud af om lejerne er gået. Den må ikke kunne rokkes den vej. Hvis du hiver "pinden" ind/ud, må den kunne rokkes 1 mm.
Ok så er jeg mere rolig. .Du piller så cylinderen af et par gange om året ?
Svar: 138
Tråde: 10
Tilmeldt: Nov 2012
(09-07-2015, 14:38)Jps Skrev: Der er ikke en rist i Big'en, men en tragt ved membranen. Runneren har en rist, med et hul i .
Ok, tragten er fjernet her.
Svar: 138
Tråde: 10
Tilmeldt: Nov 2012
(09-07-2015, 14:49)Johannes Johansen Skrev: Der er mange huller i den plade der sidder i kaburatoren på en Runner.
http://www.kgi.dk/product-9399-1775.php
Den ses på det første billed.
Ah ok.
Svar: 2.280
Tråde: 58
Tilmeldt: Dec 2009
Kører du sp med olieblander eller blander selv?
Iridium røret er rigtig fint!
Vh Jacob.
Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar: 138
Tråde: 10
Tilmeldt: Nov 2012
(09-07-2015, 15:06)Jacob k Skrev: Kører du sp med olieblander eller blander selv?
Iridium røret er rigtig fint!
Scooteren blander selv.
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(09-07-2015, 14:52)lasse.j Skrev: Ok så er jeg mere rolig. Du piller så cylinderen af et par gange om året?
Jeg gjorde det tit på Big1
. På Big2 skete det kun et par gange eller 3. På Big3, er den endnu ikke blevet pillet af
. Jeg tænkte på at gøre det da min begyndte at blive sløv. Men jeg nøjedes med at pille topstykket og udstødningen af, så jeg kunne tjekke sod af den vej
Jeg skiftede så hele variosystemet, og så kørte den igen med et fornuftigt optræk af en lovlig knallert at være.
Ivecar plus 2023.
Svar: 138
Tråde: 10
Tilmeldt: Nov 2012
(09-07-2015, 15:10)Jps Skrev: Jeg gjorde det tit på Big1 . På Big2 skete det kun et par gange eller 3. På Big3, er den endnu ikke blevet pillet af . Jeg tænkte på at gøre det da min begyndte at blive sløv. Men jeg nøjedes med at pille topstykket og udstødningen af, så jeg kunne tjekke sod af den vej Jeg skiftede så hele variosystemet, og så kørte den igen med et fornuftigt optræk af en lovlig knallert at være.
Ok super. Så er stemplet lagt i olie og klar til i morgen.
Smører i pakfladerne når i skifter cylinder?
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(10-07-2015, 11:34)lasse.j Skrev: Ok super. Så er stemplet lagt i olie og klar til i morgen.
Smører i pakfladerne når i skifter cylinder?
Jeg gør
.
Ivecar plus 2023.
Svar: 138
Tråde: 10
Tilmeldt: Nov 2012
(10-07-2015, 15:25)Jps Skrev: Jeg gør .
Hvad med
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(10-07-2015, 15:43)lasse.j Skrev: Hvad med
Den olie jeg hælder i olietanken (Motul semisyntetisk)
.
Ivecar plus 2023.
Svar: 138
Tråde: 10
Tilmeldt: Nov 2012
(10-07-2015, 15:55)Jps Skrev: Den olie jeg hælder i olietanken (Motul semisyntetisk) .
Ok tak.
Svar: 138
Tråde: 10
Tilmeldt: Nov 2012
Så er der kørt 200 km med det nye cylindersæt og jeg er begyndt at give den lidt mere end halv gas. Og hold nu kæft den blæser op af bakkerne , gas responsen er helt i top og det er sjovt at køre på scooter.
Den kører 40 km/t op af de bakker der er syd for Randers og der er stadigvæk mere i håndtaget og den trækker som en drøm. Det cylindersæt skulle være skiftet for længe længe siden
Havde et problem før jeg skiftede , dens omdrejninger "forsvandt" et kort øjeblik hvis jeg kørte i et hul. Det problem er også forsvundet
Jeg kører med 8 grams ruller og dyse 80