Svar: 644
Tråde: 38
Tilmeldt: Sep 2010
08-07-2015, 16:13
(Dette opslag var sidst ændret: 21-07-2015, 15:53 af tiggi.)
Kort symtomer ;
Dag 1 . Starter som den skal , lidt høje omdrejninger som efter 2-3 min. går ned til normal tomgang .
Dag 2 . Det samme.
Dag 3 . Starter men med meget lave omdrejninger og skal hjælpes med gassen for at komme op ( nykkes).
Uanset hvad måde kører den upåklagligt resten af dagen (tiden).
Problemet er kun oplevet hvor det er første gang på dagen den skal startes .
Scoter er en standart Wga Wersus 2 takt uden skive ny Kaburator 60# hoved dyse nål i næst højste hak , det netop skiftet tændrør cociobrunt .
Nogen bud?
Ps: Ønsker ikke svar der stiller kvaliteten af køretøjer i tvivl .
Svar: 242
Tråde: 5
Tilmeldt: Jul 2015
(08-07-2015, 16:13)tiggi Skrev: Kort symtomer ;
Dag 1 . Starter som den skal , lidt høje omdrejninger som efter 2-3 min. går ned til normal tomgang .
Dag 2 . Det samme.
Dag 3 . Starter men med meget lave omdrejninger og skal hjælpes med gassen for at komme op ( nykkes).
Uanset hvad måde kører den upåklagligt resten af dagen (tiden).
Problemet er kun oplevet hvor det er første gang på dagen den skal startes .
Scoter er en standart Wersus 2 takt uden skive ny Kaburator 60# hoved dyse nål i næst højste hak , det netop skiftet tændrør cociobrunt .
Nogen bud?
Mit bud er, at du har et problem med chokeren.
Dag 1 og 2, der fungerer den som den skal. Giver federe blanding og lidt højere omdrejninger indtil den slår fra.
Dag 3, ingen choker og derfor svær at holde igang indtil den er varmet nogenlunde op.
Hvordan og hvorledes chokeren er skruet sammen, skal jeg ikke kunne sige da jeg ikke kender scooteren.
Men er den elektrisk og har du selv skiftet dyse i karburatoren så kan det være at den sidder løst.
Så prøv at lokalisere chokerfætteren og tjek om den sidder som den skal
Svar: 644
Tråde: 38
Tilmeldt: Sep 2010
08-07-2015, 16:47
(Dette opslag var sidst ændret: 08-07-2015, 16:48 af tiggi.)
(08-07-2015, 16:42)Flitz Skrev: Mit bud er, at du har et problem med chokeren.
Dag 1 og 2, der fungerer den som den skal. Giver federe blanding og lidt højere omdrejninger indtil den slår fra.
Dag 3, ingen choker og derfor svær at holde igang indtil den er varmet nogenlunde op.
Hvordan og hvorledes chokeren er skruet sammen, skal jeg ikke kunne sige da jeg ikke kender scooteren.
Men er den elektrisk og har du selv skiftet dyse i karburatoren så kan det være at den sidder løst.
Så prøv at lokalisere chokerfætteren og tjek om den sidder som den skal
Kaburator er helt ny med fabriksmonteret chooker ( ved det ikke er garanti for at den virker eller sidder korekt.)
Svar: 644
Tråde: 38
Tilmeldt: Sep 2010
I hvilken position er chokeren når den er "kold" ude eller inde ? Kan en chooker være en smule skæv så den hænger? Kan den "gang " "styrerøret / messing stykket være "tørt (uden smøring) " så den kan hænge på den måde ??
Svar: 1.821
Tråde: 64
Tilmeldt: Jul 2008
(21-07-2015, 15:49)tiggi Skrev: I hvilken position er chokeren når den er "kold" ude eller inde ? Kan en chooker være en smule skæv så den hænger? Kan den "gang " "styrerøret / messing stykket være "tørt (uden smøring) " så den kan hænge på den måde ??
Inde. Nei og nei, veldig lite sannsynlig.
Svar: 644
Tråde: 38
Tilmeldt: Sep 2010
21-07-2015, 17:05
(Dette opslag var sidst ændret: 21-07-2015, 17:21 af tiggi.)
(21-07-2015, 16:59)rune75 Skrev: Inde. Nei og nei, veldig lite sannsynlig.
Det vil sige fuld chooker ? Har du en ide om hvor mit problem så kan ligge ? Eneste ændring der har ført til problemet er helt ny kabu. og nyt tændrør ?
Kan evtuelt ir/rust på stikket gi den effekt " at der er dårlig forbindelse på strømsiden" ?
Svar: 1.821
Tråde: 64
Tilmeldt: Jul 2008