Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kymco ZX omdrejninger
#13
(07-07-2015, 18:42)Flitz Skrev: Ja det er nærliggende at tro det må være dér katten ligger begravet, må i værkstedet og pille den af.

Jeg havde bare indtryk af at en lovlig cdi automatisk gjorde at den slet ikke kunne tage så mange omdrejninger, der er jeg måske forkert på den ?

Selvom CDI'en er den originale kan der vel godt være pillet ved den, tror jeg. Ved det dog ikke, så skal ikke kloge mig på det Smil Men ja, tjek da udstødningen for en god ordens skyld, det skader ikke. Blink med øjet
/Karen Hansen


PGO Dr. Big  årgang 2016


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#14
(07-07-2015, 13:52)kalle2712 Skrev: Her er den, den skal vist bare hedde KCx-j100.

http://www.brommeronderdelenshop.nl/nl/p...rettyPhoto

Ja det er den samme Kalle Smil

Min er model D425, den der er model D422. Men indmaden og stik skulle være det samme.

Jeg fandt en gammel tråd af Kragen hvor han forklarede at Model D421 og D422 kunne man ikke selv forbinde til stel og dermed gøre ubegrænset, men alle de andre kunne man godt.
Nu har jeg tjekket min indgående, og der er hverken savet i den eller pillet ved ledningerne, så må gå ud fra den er helt original. Så tak for dine svar Smil Så vil jeg gå igang med at pille udstødning af, og se om den ser modificeret ud.
Svar
#15
Mener der skal være en trakt i udstøningen på 6 mm. Du får lige lidt billeder af min den er godt nok fra 2004, Kymco super fever ZX50.

https://www.dropbox.com/s/msxm01grb2q4ub...8.jpg?dl=0#

https://www.dropbox.com/s/d27cwyd0s9yr1i...1.jpg?dl=0
Svar
#16
(07-07-2015, 19:18)kalle2712 Skrev: Mener der skal være en trakt i udstøningen på 6 mm. Du får lige lidt billeder af min den er godt nok fra 2004, Kymco super fever ZX50.

https://www.dropbox.com/s/msxm01grb2q4ub...8.jpg?dl=0#

https://www.dropbox.com/s/d27cwyd0s9yr1i...1.jpg?dl=0

Mange tak Kalle Grin
Svar
#17
Var så lidt er jo ved og male den osv, så cdi boksen var nem og komme til.

http://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/d...o_fever_zx
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Nåh men, fik tjekket udstødningen og den er helt original og ikke pillet ved.
Så må jeg gå ud fra at der må være noget galt med cdi'en, mht de vilde omdrejninger.
Så er der nok ikke meget andet at gøre end at "pille ringen" og leve med at den kører for stærkt.
En ny cdi koster vel omtrent det samme som bøden for den konstruktive ændring.

btw, fandt lige ud af at scooteren engang har fået skiftet spændingsregulator, om den var itu vides ikke.
Men sådan en har vel næppe noget med motor at gøre som sådan, det er vel mere lys og lygter ?

Den ser sådan her ud:

   
Svar
#19
(12-07-2015, 14:31)Flitz Skrev: Nåh men, fik tjekket udstødningen og den er helt original og ikke pillet ved.
Så må jeg gå ud fra at der må være noget galt med cdi'en, mht de vilde omdrejninger.
Så er der nok ikke meget andet at gøre end at "pille ringen" og leve med at den kører for stærkt.
En ny cdi koster vel omtrent det samme som bøden for den konstruktive ændring.

btw, fandt lige ud af at scooteren engang har fået skiftet spændingsregulator, om den var itu vides ikke.
Men sådan en har vel næppe noget med motor at gøre som sådan, det er vel mere lys og lygter ?

Den ser sådan her ud:

Spændingsregulatoren har ikke noget med farten at gøre, den sørger blot for strøm.
/Karen Hansen


PGO Dr. Big  årgang 2016


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#20
Hvor mange omdrejninger er det den tager?
Nogle begrænsede 2 taktere, kan jo snildt tage en 9000 rpm ved de 35 km/t.
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#21
Min kører 34 ved 10k o/m Målløs

Pænt træls.
/Karen Hansen


PGO Dr. Big  årgang 2016


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
(12-07-2015, 16:48)Jacob k Skrev: Hvor mange omdrejninger er det den tager?
Nogle begrænsede 2 taktere, kan jo snildt tage en 9000 rpm ved de 35 km/t.

Det lyder som en 12.000 omdrejninger og motoren lyder som om den er ved at rasle fra hinanden.
Ved godt hvordan de fleste droslede scootere lyder og ved også godt at de har pænt høje omdrejninger, men det her er helt vildt og direkte uhyggeligt højt.

Var lige ude og køre en lille tur, passerede et par betjente der havde stoppet en billist. De vendte sig begge om og gloede på mig, da jeg sneglede mig forbi dem med de der 30 km/t på noget der lød som om den kørte 150 og jeg smilede febrilsk og var sikker på de ville slå kloen i mig!
Svar
#23
En opfølgning...

For nyligt fandt jeg ud af at firmaet der fremstiller den originale begrænsede cdi til Kymco'en, også fremstiller den ubegrænsede model.
De to cdi'er er fuldstændigt ens, så det er stort set umuligt at regne ud hvilken der er hvad.
Da den hidtidige cdi åbenbart døde i løbet af vinteren, blev den forleden erstattet med en ny original og nu er jeg blevet klogere.
Med den glatte bøsning i variatoren er der stort set ingen forskel på tophastighed og omdrejninger, men med den begrænsede bøsning løber kymco'en lidt over 30 med en 8-9000 omdrejninger, og motoren lyder ikke som om den er ved at rasle fra hinanden. Men jeg skal lige vænne mig til de mange omdrejninger.
Svar


Forum spring: