Søg Garagen Hej Gæst! Register

Peugeot speedfight 3, gaaaaaab
#1
Hejsa alle folkens!
Jeg er pt i Kroatien. Her har jeg denne gang valgt at leje en scooter for et par dage, og valgte den nyeste de havde (og som udlejeren iøvrigt sagde var best) en SF3 vandkølet model.

Synes godt nok, den er noget af det sløveste jeg har oplevet, topfarten på lige vej kan den lige snegle sig op på 60 - 65 km/t men med det samme det går lidt op af et stykke tid, lægger den på 30km/t, der intet at give af. Tør slet ikke forstile mig hvordan den er at køre i Danmark, med alle de begrænsninger Målløs

Der var den jeg havde sidste år godt nok mere kvik, og kom hurtig op på 70+ og holdte også gerne farten op af bakke. Er lidt rusten mht scooter så kan squ ikke engang sige hvad modellen er, det ihvertfald denne på det billed jeg tog i 2014

Nå, nu ved jeg ihvertfald det ikke er sådan en scooter jeg skal have, hvis jeg engang skal have mig en scooter igen Grin


Nå men det hele skal jo ikke være så gråt og trist, så her er lidt et par stemnings billeder.

For satan hvor er det sjovt at drøne rundt på sådan en!! man ender på de mest mærkelige steder, den skriger jo nærmest efter det, fuldblods offroad! Der er intet vejgreb i de dæk på asfaldt, det simpelthen skiiiiiiidee sjovt, kan kun anbefales!

[Image: yiW4w.jpg]
[Image: iJrK7.jpg]
[Image: 6QFuk.jpg]

Jeg var lidt mere aktiv med kammeraet på min tur sidste år, så hvis det frister, kan i kigge på dem også Smil
http://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbu...i_kroatien
Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hvad er prisen for at leje sådan noget, vi har lige vært i spanien og lejet en 7 personers peugeot 5008 for 65 Euro for en dag og det synes jeg ikke var galt. Men selv om jeg er 29 og har kørt alt mulig var det spænden og køre oppe i bjerge mv.

//Kalle
Svar
#3
Nu kender jeg ikke 3'eren, men jeg vil gætte på at problemet ikke skyldes modellen, men slid/manglende vedligehold på netop den du fik udleveret.
Svar
#4
(06-07-2015, 23:35)kalle2712 Skrev: Hvad er prisen for at leje sådan noget, vi har lige vært i spanien og lejet en 7 personers peugeot 5008 for 65 Euro for en dag og det synes jeg ikke var galt. Men selv om jeg er 29 og har kørt alt mulig var det spænden og køre oppe i bjerge mv.

//Kalle
¨

Scooteren har jeg givet 200kr for 1døgn. ATV'en kostede 500kr for 5 timer. Det ikke så gjaldt, og ja det er noget sjovere at trille hernede end i flade Danmark.

(07-07-2015, 08:07)Teddy Skrev: Nu kender jeg ikke 3'eren, men jeg vil gætte på at problemet ikke skyldes modellen, men slid/manglende vedligehold på netop den du fik udleveret.

Måske, det er en køreskole der udlejer dem, så tvivler, og den ser nu også ret ny ud.
Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar
#5
(07-07-2015, 08:07)Teddy Skrev: Nu kender jeg ikke 3'eren, men jeg vil gætte på at problemet ikke skyldes modellen, men slid/manglende vedligehold på netop den du fik udleveret.

SF3 er en stærk og pålidelig scooter, men som med alt andet skal den jo vedligeholdes Smil Motoren er en lille slider, plastic'et er noget skrammel Blink med øjet Og så har den halogenlys, hvilket er et kæmpe plus i min bog.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(07-07-2015, 12:45)Shakon Skrev: Måske, det er en køreskole der udlejer dem, så tvivler, og den ser nu også ret ny ud.

Fordi noget ser nyt ud, betyder det ikke at det er ordentligt vedligeholdt, bare til orientering.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#7
Såså folkens.
Den køre som sådan fint nok, den er bare ret sløv iforhold til mine tidligere erfaringer med andre scootere Smil
Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar
#8
(07-07-2015, 14:27)Shakon Skrev: Såså folkens.
Den køre som sådan fint nok, den er bare ret sløv iforhold til mine tidligere erfaringer med andre scootere Smil


Nååå, var nu ikke for at skælde ud, bare mine erfaringer Smil Har da før hørt om udlejningsfirmaer der lejer biler/mc'er, der sørger for at alt ser godt ud udvendigt, men indvendigt, ja der er det virkelig noget bras, var bare det jeg lige ville pointere Smil
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#9
Sf3 kræver lettere ruller før der kommer træk i, sådan er det bare Blink med øjet
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: