Søg Garagen Hej Gæst! Register

Problemer med gearpedal efter 35 km!
#1
Hej hej

I går (11/5-07) fik jeg så endelig hentet min splinternye Regal Raptor-knallert hjem fra Stenløse Scootercenter. Hjemturen tog 1½ time (en tur på 22 km) med en max hastighed på 10-20 km/t (det råder de nemlig til de første 100 km) og selv efter at have siddet på den i så lang tid kunne jeg slet ikke lade den være, så måtte også ud og køre en aftentur. Kæft den er fed! Var helt oppe at køre da jeg gik i seng, og bad til godt vejr dagen dagen efter.

Det fik jeg så, og efter at have spist en hurtig morgenmad skulle jeg ud og "cruise" med min kammerat. Jeg får så hevet kalorius ud af skuret, og kan mærke mine hænder sitrer af iver efter at komme ud og køre igen.

Vi har lidt problemer med at starte den (glemte at jeg slog benzintilførslen fra i går DOH!), men det får vi løst og jeg sætter mig så for at varme motoren lidt op. 1½ min efter vil jeg så sætte "dyret" i første gear, og hvad sker der? Jo, gearvælgeren falder såmænd af. Ond

Det viser sig så at på den lille metalpind, der går ind igennem stellet og holder gearvælgeren, er den lodning der skal forhindre gearvælgeren i at glide af, simpelthen er forsvundet/røget af.

Så jeg endte med, noget slukøret, at måtte køre den ind i skuret igen med en gearvælger der flagrede som et Dannebrogs flag i en stiv vestenvind.

Jeg fik så ringet til Stenløse Scootercenter og snakket lidt med dem, det bliver selvfølgelig dækket af garantien, men det er squ da lidt trist når man lige har glædet sig til en tur i solskin. Derudover kan man godt frygte lidt for kvaliteten på resten af knallerten :?

Nu må jeg finde på en eller anden midlertidig løsning (nogen forslag?) og køre den derned igen allerede på mandag, tre dage efter jeg har fået den Ked af det
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det var synd at så ny en scooter driller, men det er vist desværre ikke helt ualmindeligt med Kina scootere.

Men til din trøst kan jeg sige at Jan fra Stenløse Scootercenter har jeg kun positive erfaringer med, når der er noget der ikke er som det skal være på en scooter.

Meeen.. som med alle andre mekanikere skal han holdes til ilden, ellers har de frygtelig travlt med alle de andre kunder og reparationer som står og venter (og som selvfølgelig slet ikke er vigtige efter din (eller min) opfattelse).
--
Hilsen Ole
Svar
#3
OlePagh Skrev:Det var synd at så ny en scooter driller, men det er vist desværre ikke helt ualmindeligt med Kina scootere.

Men til din trøst kan jeg sige at Jan fra Stenløse Scootercenter har jeg kun positive erfaringer med, når der er noget der ikke er som det skal være på en scooter.

Meeen.. som med alle andre mekanikere skal han holdes til ilden, ellers har de frygtelig travlt med alle de andre kunder og reparationer som står og venter (og som selvfølgelig slet ikke er vigtige efter din (eller min) opfattelse).


Nu er det jo ikke en scooter, men en knallert med gear(scootere har mig bekendt, ikke gear). Smil
Regal Raptor.
Svar
#4
OlePagh Skrev:Men til din trøst kan jeg sige at Jan fra Stenløse Scootercenter har jeg kun positive erfaringer med, når der er noget der ikke er som det skal være på en scooter.

Okay. Nu er det mest Stefan (eller Steffen) jeg har snakket med, men han virker også som en helt fin fyr =) Det er bare så ærgeligt når det klør i hele kroppen efter at køre på den Grin

Har klistret noget gaffatape på den (er der noget problem dette mirakel-produkt ikke kan løse) og det tjener som en midlertidig løsning, men må hellere tage rullen med i sidetasken når jeg begiver mig ud på den 22 km-tur der er ned til forhandleren Grin
Svar
#5
Du har helt ret JPS. Det er præcis sådan en fætter (bare i sort) der holder og kalder på mig ude i skuret.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jesper Skrev:Du har helt ret JPS. Det er præcis sådan en fætter (bare i sort) der holder og kalder på mig ude i skuret.


Jeg er lun på sådan en, men desværre, er den lidt for lav til mig. Det ku' være et kønt syn at se en 51 årig, drøne rundt på en lille Raptor. Men hvis man kunne sætte fremrykkerpinde på, ville det måske hjælpe? Grin.
Svar
#7
Den er også super fed. Virkelig en der får folk til at kigge 8)

Mener at have set sådan nogen pinde et sted, men kan ikke lige huske hvor. Kan være Parkhave ved det =)
Svar
#8
Er der forresten nogen der ved om det batteri der sidder bliver ladt op når man kører, eller skal man selv tage det ud og lade det op?
Svar
#9
Jps Skrev:Nu er det jo ikke en scooter, men en knallert med gear(scootere har mig bekendt, ikke gear). Smil

Undskyld. - Men hvad forstår bønder sig på agurkesalat?

I øvrigt havde de go'e gamle Vespa'er fra 60'erne vist gear og de hed scootere (svjh)
--
Hilsen Ole
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
OlePagh Skrev:Undskyld. - Men hvad forstår bønder sig på agurkesalat?

I øvrigt havde de go'e gamle Vespa'er fra 60'erne vist gear og de hed scootere (svjh)

En hel del formoder jeg?

Nu tænkte jeg på de nymodens scootere, i dette tilfælde Grin. Men ja de gamle 60'r scootere havde. Min far havde selv en af slagsen Smil.
Svar
#11
Jps Skrev:Jeg er lun på sådan en, men desværre, er den lidt for lav til mig. Det ku' være et kønt syn at se en 51 årig, drøne rundt på en lille Raptor. Men hvis man kunne sætte fremrykkerpinde på, ville det måske hjælpe? Grin.

Pjat med dig, jeg kan sq da udemærket køre på den.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#12
Jesper Skrev:Er der forresten nogen der ved om det batteri der sidder bliver ladt op når man kører, eller skal man selv tage det ud og lade det op?

Selvfølgelig bliver det ladet op.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar


Forum spring: