24-06-2015, 22:56
(24-06-2015, 22:44)H1545 Skrev: Okay, det skal nok passe, for det jeg har er 16,8 x 9 x 750mm.
Underligt mål.
Ivecar plus 2023.
OR kit på PGO PMX
|
||
24-06-2015, 22:56
(24-06-2015, 22:44)H1545 Skrev: Okay, det skal nok passe, for det jeg har er 16,8 x 9 x 750mm. Underligt mål.
Ivecar plus 2023.
24-06-2015, 23:01
Det er Polini rem som er at finde under PGO PMX på speedline.
http://speedline.dk/da/scooter/kilerem-p...p-248-003/
24-06-2015, 23:18
(24-06-2015, 23:01)H1545 Skrev: Det er Polini rem som er at finde under PGO PMX på speedline. Ikke en rem jeg ville bruge. Den originale klarer fint, at køre med et tunkit.
Ivecar plus 2023.
24-06-2015, 23:23
Det må jeg så købe hvis min gamle rem er for slidt
24-06-2015, 23:31
(24-06-2015, 23:23)H1545 Skrev: Det må jeg så købe hvis min gamle rem er for slidt Jeg ville skifte den, med det samme.
Ivecar plus 2023.
26-06-2015, 13:51
Bando VS remme, er nok noget af det bedste
Den gamle blå gøjser knallert kører med en 788x28x17 rem. Den har ihvertfald gået 16tkm+ og remmen måler 16.6mm nu Jeg har lige monteret en speedcontrol fra Polini i går. Det spillede slet ikke før end at jeg havde sat shims korrekt. (For mit vedkommende skulle der en bag variatoren og en bag gribestjernen) De ser sådan ud
Vh Jacob.
Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på. Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :) 106 Rallye.
Jeg har målt remmene, Polini rem som jeg har i nu, måler 17.8mm i bredde, orignial rem (der står 18mm på den) måler 17mm (den har kørt 15k km ). Er det det værd at bruge 300 kr for at få 0,2mm?
Eller kan jeg bare smide OR kit på? Bliver remskiverne ved koblingen slidte, så det ikke tager fat ordentligt efter så mange tusinde km? Har skiftet vario og varioblæser, men har ikke rørt koblingen.
26-06-2015, 23:40
Køber du OR kit får du en rem med der passer
Din originale rem, vil ikke længere passe da den bliver for kort, til at kunne udnytte variatorsystemet fuldt ud. Er der ikke synlige spor eller riller i dine bagerste remskiver er de ikke slidt. Der er dog en rille inde i selve remskiven (svært at beskrive) Den kan være slidt skævt, så knallerten har svært ved at "skifte gear" JPS har gode billeder af det problem ved jeg. Faldt engang over denne video, omhandlende en begræsning i de bagerste remskiver på PGO, ved ikke om det har noget på sig, men det er da værd at undersøge (andre må gerne korrigere hvis dette ikke er tilfældet) http://www.scootergalleri.dk/video/guide...nsning_pgo
Vh Jacob.
Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på. Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :) 106 Rallye.
26-06-2015, 23:59
Ja, lidt billeder har jeg da Jacob K.
Det berømte hak i rillen, som gør at remmen har svært ved at komme helt ud. Nogle gange, bliver den hængende. Det skete en del gange på Big1.
Ivecar plus 2023.
27-06-2015, 00:35
Ja ved godt jeg får en ny rem med med OR kit
Hvad er den nemmeste måde at løsne bolten på ved koblingen uden luftnøgle? Mulighederne er mange, ens for dem alle, er at det er pisse besværligt. Denne fx vil være absolut det nemmeste hvis ikke du har adgang til luft: http://www.biltema.dk/da/Vaerktoj/Elvark...000022920/ Det er altså en fin investering! (og når lortet går i stykker, så bytter du den bare. Jeg er på anden luftnøgle nu fra biltema )
Vh Jacob.
Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på. Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :) 106 Rallye.
27-06-2015, 11:59
Vh Jacob.
Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på. Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :) 106 Rallye. | ||
« Næst ældste | Næst nyeste »
|