Søg Garagen Hej Gæst! Register

PGO PMX forbremse virker ikke efter stempel rengøring
#1
Hej.

Jeg valgte at skille min forbremse ad, da stemplet havde sat sig og derfor bremsede lidt hele tiden.
Jeg rensede det hele og smurte stemplerne og satte det hele sammen igen, samt kom ny bremsevæske på.

Men der er ingen tryk i systemet og der er slet ingen modstand når jeg trykker på bremsen, den er helt slap og bremser ikke.

Hvordan får man det til at virke igen efter det har været adskilt og samlet igen?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Har du luftet den ud.
Svar
#3
Hvad er at lufte ud? Har ikke så meget styr på det.
Svar
#4
(16-06-2015, 15:20)H1545 Skrev: Hvad er at lufte ud? Har ikke så meget styr på det.

Her er en guide:
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmesid...remser.php
Ivecar plus 2023.
Svar
#5
Okay, så virker bremsen igen. MEN! Det gamle problem er tilbage. Den bremser lidt hele tiden, virkede ikke at rense det hele og smøre det og sætte det sammen igen. Er det et nyt bremsekaliber vi er ude i?

http://speedline.dk/da/scooter/bremsekal...-30077-0n/

Er denne ok? Ligner den jeg har. Det er en PGO PMX Sport 12" fra 2008.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(16-06-2015, 16:24)H1545 Skrev: Okay, så virker bremsen igen. MEN! Det gamle problem er tilbage. Den bremser lidt hele tiden, virkede ikke at rense det hele og smøre det og sætte det sammen igen. Er det et nyt bremsekaliber vi er ude i?

http://speedline.dk/da/scooter/bremsekal...-30077-0n/

Er denne ok? Ligner den jeg har. Det er en PGO PMX Sport 12" fra 2008.

Er det mærkbart, under kørsel?
Ivecar plus 2023.
Svar
#7
Nej, det er ikke mærkbart. MEN bremseskiven bliver UFATTELIG varm. Det er da ikke normalt? Og det er nogengange tungt at trække scooteren pga bremsen. Da bremsen var afmonteret, kunne forhjulet køre for evigt når man drejede det :b

Og det blev slet ikke varmt da forbremsen ikke virkede og jeg kørte en tur.
Svar
#8
(16-06-2015, 17:21)H1545 Skrev: Nej, det er ikke mærkbart. MEN bremseskiven bliver UFATTELIG varm. Det er da ikke normalt? Og det er nogengange tungt at trække scooteren pga bremsen. Da bremsen var afmonteret, kunne forhjulet køre for evigt når man drejede det :b

Og det blev slet ikke varmt da forbremsen ikke virkede og jeg kørte en tur.

Du må enten skifte skiven eller kaliberen, eller måske begge dele, tror jeg.
Ivecar plus 2023.
Svar
#9
(16-06-2015, 17:21)H1545 Skrev: Nej, det er ikke mærkbart. MEN bremseskiven bliver UFATTELIG varm. Det er da ikke normalt? Og det er nogengange tungt at trække scooteren pga bremsen. Da bremsen var afmonteret, kunne forhjulet køre for evigt når man drejede det :b

Og det blev slet ikke varmt da forbremsen ikke virkede og jeg kørte en tur.

Skiven skal i hvertfald ikke blive varm, så er det fordi klodserne slæber på hele tiden. Har du skiftet klodser?
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Nej, men det er det ene stempel der ikke kommer helt ind i kaliber.
Svar
#11
(16-06-2015, 18:14)H1545 Skrev: Nej, men det er det ene stempel der ikke kommer helt ind i kaliber.

Så må du nok desværre skifte kaliberen. Er der ridser i skiven, er du nok også nødt til at skifte den.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#12
(16-06-2015, 18:14)H1545 Skrev: Nej, men det er det ene stempel der ikke kommer helt ind i kaliber.

Så skal det ud og der skal renses for skidt og møg..
Ivecar plus 2023.
Svar


Forum spring: