Søg Garagen Hej Gæst! Register

Sær Lifaneser
#1
Nu har jeg endelig håber jeg, fået liv i Lifanen (Lifaneseren) Hvad var så problemet??? Aner det ikke men vil prøve at beskrive symptomet(erne).
Startede fint efter vinteren (1 gang) derefter ville den ikke. Fik liv i den 1 gang med jumpstarter, kørte en lidt lang tur og troede alt var fint men nej. Herefter har den overhovedet ikke villet starte. Godt så så kan skidtet sgu da bare lade være tænkte jeg.

Så idag målte jeg den igennem (ved godt at sæsonen har været igang længe men har jo en anden at køre på) Målt på batteriet var der fint strøm 13-14V. Når jeg så målte fra batteri til relæ var der 0V men det klikkede lystigt når jeg aktiverede startknappen. Prøvede flere relæer med samme resultat.

Rodede rundt med ledningerne, satte andre på i den tro at der måske var knækket en af ledningene. Pludselig var der strøm til relæet men ikke på kablet til starteren??
Trak vejret (læs drak en øl Grin ) pillede det hele fra hinanden igen, samlede det og BINGO, der var strøm igennem helt til enden af kablet til starteren.
Uhauha tænkte jeg, mon den vil starte? Ja sgu da, den startede efter lidt besvær grundet at den har stået stille så længe. Men startede, det gjorde.

Nu er mit 1000,- spørgsmål:
Hvad pokker kan den sære historik betyde? Hvor skal jeg sætte ind? Tænker selv nye kabler fra batteri til relæ til starter? Det er overkommeligt i pris og skader jo ikke. Jeg tyder klikkeriet derhen at der ER forbindelse til relæ fra starterknappen, det var nemlig ellers mit eget første bud på en fejlkilde?
Stelledningerne er også tjekket men måske det er en knækket ledning et sted??

Kom frisk med bud på dette mysterie.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی


Forum spring: