Søg Garagen Hej Gæst! Register

Honda NSC-50 tråden
#37
""Jeg har ikke prøvet den nye ECU endnu. Derfor nøjes jeg med at skrive om teorier. Grøn grin Der er så meget plast der skal tages af, at jeg ikke har gidet.""

Forstår dig godt, kan huske da Baddi hjælp mig med og skifte tank på min G-buddy.
Der skulle hele bagenden også splittes ad, var jo næsten ikke andet end trinbrættet og front skjoldene der ikke var pillet af.
Noget af et puslespil.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#38
Lidt mere at berette.

I dag fik jeg det første kig på stregkoden på bagsiden af Honda'ens ECU, og det viser sig at jeg (måske) har ret mht måden at komme udenom den EU-bestemte fartbegrænsning.

38770-GGP-D0A står der på ECU'en. Med den elektroniske fartbegrænser indbygget.

På den anden non-EU, men stadige originale Honda ECU, som jeg har købt.
Står der 38770-GGP-D01

Nu venter det store arbejde så; fjerne skjolde - heldigvis har jeg værkstedsmanual til modellen. Grøn grin
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
#39
Følger spændt udviklingen Grin
2001-2004: Suzuki Kantana AY50.
2015- : Honda NSC Vision 50.
Svar
#40
Gør det selv olieskift forleden. Jeg burde også ha' renset oliesien, nu jeg var igang. Det glemte jeg.

   

   
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
#41
De sidste måneder har jeg atter ført regnskab over benzinforbrug. Det ser ikke så tosset ud, når der tages i betragtning, at jeg overhovedet ikke kører økonomikørsel - når der er plads er det så hurtig Honda'en kan køre!.

Desuden er der monteret malossi multivar.

44,2 km/l.
47,1 km/l.
44,7 km/l.
45,9 km/l.
42,3 km/l.

Jeg har ikke regnskab på Honda'en som lovlig - men mon ikke tallene ville se nogenlunde ens ud.
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#42
(09-08-2016, 18:18)Katana Skrev: De sidste måneder har jeg atter ført regnskab over benzinforbrug. Det ser ikke så tosset ud, når der tages i betragtning, at jeg overhovedet ikke kører økonomikørsel - når der er plads er det så hurtig Honda'en kan køre!.

Desuden er der monteret malossi multivar.

44,2 km/l.
47,1 km/l.
44,7 km/l.
45,9 km/l.
42,3 km/l.

Jeg har ikke regnskab på Honda'en som lovlig - men mon ikke tallene ville se nogenlunde ens ud.

Mine målinger på en lovlig scooter er 40-43km/l. Ved dog ikke om det har nogen betydning, at scooteren ikke når at blive rigtig varm, da den i 99% af gangene kun kører max 5km pr tur.
2001-2004: Suzuki Kantana AY50.
2015- : Honda NSC Vision 50.
Svar
#43
Benzinregnskab for lovlig Honda.

47,12 km/l.
44,52 " ".
44,12 " ".
46,32 " ".
46,62 km/l.

Jeg tænker at de 44 km/l er kørsel i byen, og 46 - 47 km/l på længere ture.
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
#44
At lække olie, gør/gjorde mine Honda'er.

Den hvide lækkede motorolie, og den sorte lækker gearolie!

Nu er der atter oprettet en garantisag ; gearolien lækker sandsynligvis gennem utæt pakdåse.

Ps. Jeg har natturligvis tjekket at alle bolte er spændt.
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
#45
Du er da også uheldig!
2001-2004: Suzuki Kantana AY50.
2015- : Honda NSC Vision 50.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#46
Efter et par uheldig oplevelser med nye Honda'er, er jeg allerede begyndt at tænke over hvilket mærke/model der skal blive min næste scooter ( det bliver bestemt ikke Honda )

Jeg tænker det bliver fra Piaggio group.
Piaggio Liberty 4T Delievery eller Aprilia Scarabeo 2T/4T

Delievery modellen har jo et dejlig stor topbox med fra ny ( god ryglæn )


PS. Speedline, hvis I læser med, må I meget gerne få Piaggio Liberty Delievery hjem i butikken til foråret - det kunne være rart at prøve om den 'passer' mit korpus.   Grøn grin
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
#47
(12-12-2016, 10:08)Katana Skrev: Efter et par uheldig oplevelser med nye Honda'er, er jeg allerede begyndt at tænke over hvilket mærke/model der skal blive min næste scooter ( det bliver bestemt ikke Honda )

Jeg tænker det bliver fra Piaggio group.
Piaggio Liberty 4T Delievery eller Aprilia Scarabeo 2T/4T

Delievery modellen har jo et dejlig stor topbox med fra ny ( god ryglæn )


PS. Speedline, hvis I læser med, må I meget gerne få Piaggio Liberty Delievery hjem i butikken til foråret - det kunne være rart at prøve om den 'passer' mit korpus.   Grøn grin

Helt ærlig Katana, fordi du har haft et par uheldige oplevelser, gør det vel ikke kvaliteten af din Honda værre?
Når det så er sagt, så glæder jeg mig da til at se hvad du finder på. Hvorfor ikke en Vespa? En gul Vespa, sådan en blev jeg forelsket i nede ved Speedline Blink med øjet

Venligst Erik.
Svar
#48
(12-12-2016, 13:48)Scooterballe Skrev: Helt ærlig Katana, fordi du har haft et par uheldige oplevelser, gør det vel ikke kvaliteten af din Honda værre?
Når det så er sagt, så glæder jeg mig da til at se hvad du finder på. Hvorfor ikke en Vespa? En gul Vespa, sådan en blev jeg forelsket i nede ved Speedline Blink med øjet

Venligst Erik.

Vespa har jeg også overvejet. Men iflg. mit værksted kan den ikke tåle at stå ude året rundt. Åbenbart er metallet ikke beskyttet mod rust på nye vespa!

Nej kvaliteten på Honda er fin; jeg har blot været uheldig. Men det skal tilføjes, at disse episoder intet har kostet mig, alt er ordnet på garantien.
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar


Forum spring: