Søg Garagen Hej Gæst! Register

Honda NSC-50 tråden
#13
(02-07-2015, 22:31)K. Hansen Skrev: Hold da op, allerede?? Du er duleme da hurtig, jeg har ikke kørt mere end snart 1800 på min siden jeg fik den i april, det indhenter du da snart, siden jeg jo ikke må køre for meget for tiden Smil

Må tilstå, jeg synes den sorte du har nu er pænere end den hvide var Smil Kan bedst lide mørke farver Smil

Kom lige til at tænke på starwars med det sidste du skrev Griner
Come to the Dark side, we will win This war :P
Hahaha Griner
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
(03-07-2015, 14:43)emil-jensen Skrev: Kom lige til at tænke på starwars med det sidste du skrev Griner
Come to the Dark side, we will win This war :P
Hahaha Griner

Grøn grinGrøn grin
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#15
Nøøøøøj den er godtnok lækker, sådan en vil jeg ha næste gang Grin
Eller osse skal det være en Peugeot Tweet 4T RS, det der med plads til en stor røv lyder tiltalende Blink med øjet
Svar
#16
(14-07-2015, 02:06)Flitz Skrev: Nøøøøøj den er godtnok lækker, sådan en vil jeg ha næste gang Grin
Eller osse skal det være en Peugeot Tweet 4T RS, det der med plads til en stor røv lyder tiltalende Blink med øjet

Kig efter Vespa, hvis der skal komfort for den store røv. Sædet på nye vespaer er det bedste jeg endnu har prøvesiddet. Smil
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
#17
(14-07-2015, 02:44)Katana Skrev: Kig efter Vespa, hvis der skal komfort for den store røv. Sædet på nye vespaer er det bedste jeg endnu har prøvesiddet. Smil

SÅ stor er den altså heller ikke og Vespa er lige dyre nok.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Tillykke min ven med din nye maskine.Grin
Mvh Dennis
Honda Zoomer 4 takt Sort 2007.
Kragen hvil i fred, du ville altid være elsket og husket.
Svar
#19
Tillykke med den nye Honda !

Sym og Honda:
History.

In 1954 Sanyang Electrics was formed to manufacture dynamoelectric light sets for bicycles. It was restructured into Sanyang Industry Co. Ltd. and entered a technical agreement with Honda in 1961 to begin local assembly of motorcycles, the first motorcycle manufacturer in Taiwan (30% local content).[2] In 1969 assembly of small Honda cars (N600, TN360) began. As Sanyang's own motorcycles entered direct competition with Honda's products worldwide, the relationship was terminated in January 2002 and Honda began building cars themselves as Honda Taiwan Co. Ltd.[3] Sanyang instead signed a contract with Hyundai and currently assembles much of their lineup for the domestic Taiwanese market.

Sanyang Industry was reanmed as Sanyang Motor Co. Ltd. in January, 2015. The Company has its main office in the Hsinchu Industrial Park in Hsinchu County, Taiwan. It has a subsidiary in Xiamen city, China, named Xiamen Xiashing Motorcycle Co., Ltd., and another subsidiary in Bien Hoa, Dong Nai, Vietnam, named Vietnam Manufacturing & Export Processing Co., Ltd. (VMEP).

Kilde Wikipedia.
Scooterture:
Skagen video.
 Mariager Havn video.
Sym Fiddle II 125/160cc årg. 2010
Opel Meriva årg. 2005
Svar
#20
Den seneste tid med Hondaen har været en blandet fornøjelse.
Det startede ved besøget hos Scooterworld, hvor den er købt, hvor 4000 km eftersynet skulle udføres.

Selve eftersynet gik såmænd fint - bortset fra mekanikeren m/k satte forkert rullevægt i. Hun satte 7.0g i, hvor det skulle have været 7.5g. Efter prøveturen, hvor mekanikeren m/k mente at Hondaen kørte perfekt !. Overtog jeg den, og hvilket chock! Hondaen kunne dårligt trække sig selv i gang, fra 0 km/t - 30 km/t ramte jeg konstant omdrejningsbegrænser.

Så tilbage til værkstedet hvor vi hurtigt kunne konstatere, at mekanikeren m/k havde sat forkerte ruller i. Hun havde vejet de brugte 7.5g ruller, men havde glemt at tage højde sliddet på rullerne. Det er jo meningsløst at veje meget slidte ruller. Jeg synes i øvrigt at Malossi MHR rullerne burde holde længere end 3943 km.

Nu har Hondaen atter Malossi MHR 7.5 g ruller i variatoren, men desværre er optrækket ikke så fint som før. Jeg rammer stadig omdrejningsbegrænser, men nu fra 10 km/t - 30 km/t og specielt slemt når jeg skal op ad bakke. Alt dette oplevede jeg ikke før 4000 km eftersynet.

Jeg sætter nu den originale variator og ruller på, hvis det ikke løser problemet med manglende træk, bliver der atter en garantisag. Fortvivlet

I det mindste bruger motoren ikke olie!. Lidt glædeligt er der dog. Grøn grin
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
#21
Det med de slidte ruller, kan skyldes du kører meget bykørsel. Da jeg havde min Big til 3000 km eftersyn, var nogle a rullerne helt firkantede, det sagde mekkeren skyldtes de mange start og stop man har i byen. Men at hun sætter forkerte ruller i, undrer mig, er hun ikke uddannet?
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
(24-10-2015, 22:17)K. Hansen Skrev: Det med de slidte ruller, kan skyldes du kører meget bykørsel. Da jeg havde min Big til 3000 km eftersyn, var nogle a rullerne helt firkantede, det sagde mekkeren skyldtes de mange start og stop man har i byen. Men at hun sætter forkerte ruller i, undrer mig, er hun ikke uddannet?

Jeg har altid hørt det modsatte?

At ved meget "topfartskørsel" ligger rullerne det samme sted, og bliver dermed varme.

Jeg har faktisk ikke prøvet nogle ruller der holdte ligeså godt som de originale, der sad i min kinøjser. De klarede 12.000km. Efterfølgende har både doppler, polini og malossi været prøvet. Smil Noget kortere levetid.
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#23
Min gamle Kina hat kørt 12.000km med original ruller, den køre bykørsel og de var ikke engang begyndt at blive kantede men skiftede dem alligevel da jeg havde det skilt ad dengang.
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#24
(26-10-2015, 17:12)emil-jensen Skrev: Min gamle Kina hat kørt 12.000km med original ruller, den køre bykørsel og de var ikke engang begyndt at blive kantede men skiftede dem alligevel da jeg havde det skilt ad dengang.

Op ad bakke med mange stop ved trafiklys? Ellers tror jeg ikke helt på den Blink med øjet Vi har en del stejle bakker her i byen.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar


Forum spring: