Søg Garagen Hej Gæst! Register

En hilsen fra Tyskland og et par spørgsmål
#1
En lille hilsen fra det Sydlige Tyskland.
Jeg har 2 stk EU-knallerter en Zhonggneng Retro Scooter fra 2011( bliver solgt under alle mulige navne) samt en Zipp Toros El Classico fra 2013 ( dvs en Wonjan solgt i Polen af Zipp Toros, er en kopi af de gamle Honda cb50 )

Jeg selv er en halvgammel stodder der voksede op med Puch vz50, Puch Grand Prix, Yamaho osv fra tiden hvor plomber skulle slås ud ved den lokale smed efter at have varmet cylinderen osv..

Mine spørgsmål er vel mest en udstilling af min uvidenhed, da jeg har ikke boet i Danmark de sidste 30 år, men da min søn flytter til Danmark til sommer for at studere var hans ide at tage en af knallerterne med og her kommer spørgsmålene.

Klart at han ikke kan køre på tyske nummerplader og forsikring, men.

Kan han omregistrere eller indregistrere dem? Hvor ? Begge modeller har CoC, dvs EU-tilladelser, (den ene er på Engelsk den anden på Polsk, men egentlig gyldige i alle EU-lande)
Efter min mening skal der ikke betales moms da de jo er købt med hhv Tysk og Polsk moms.

Er der syn af knallerter i DK? Her i Tyskland kun af MC og Biler men ikke af knallerter.

Alt for nu. Hvis det er for bøvlet må han nøjes med en cykel Griner


Vedhæftede filer Billed(er)
       
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Idet de har CoC, hvilket er hvad vi kalder en typegodkendelse burde de kunne få danske plader på som EU45-knallert. Grin
Her i landet kræver det at man er 18 år og har kørekort til enten knallert, bil eller motorcykel. Den knallert der kun må køre 30 km/t kræver også enten AM (knallert), B (bil) eller A1/A2/A (mc) kørekort, hvor AM kørekort kan fås fra man er 16 år, men da denne 30 km/t knallert ikke findes i de andre EU lande kan man altså ikke bruge CoC fra de andre EU-lande til at få den godkendt som 30-knallert. Grøn grin

Men 45-knallert kan du nok godt, hvis du skriver til trafikstyrelsen. På linket herunder skriver de at store knallerter kan synes og ibrugtages med en CoC godkendelse uden at skulle have en dansk typegodkendelse. Grin
http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Syn-og-...delse.aspx
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#3
[quote="Sabaitoo" pid="235606" dateline="1403299726"]
Hej Sanaitoo.

jeg er nysgerrig på den Toros Classico du har afbilledet. Ved det mange år siden, og måske du ikke engang registere jeg skriver til dig. 

Men det er faktisk sådan, at jeg har en Toros Classico 50, som jeg mistænker, er den du har afbilledet. Og har et par spørgmsål angående den, hvis du har tid, og lyst til at besvare.

Venlig hilsen Vilmer2
Svar
#4
(16-11-2023, 20:12)Vilmer2 Skrev: [quote="Sabaitoo" pid="235606" dateline="1403299726"]
Hej Sanaitoo.

jeg er nysgerrig på den Toros Classico du har afbilledet. Ved det mange år siden, og måske du ikke engang registere jeg skriver til dig. 

Men det er faktisk sådan, at jeg har en Toros Classico 50, som jeg mistænker, er den du har afbilledet. Og har et par spørgmsål angående den, hvis du har tid, og lyst til at besvare.

Venlig hilsen Vilmer2

Han har ikke været på BS siden 2014. Så ham får du desværre ikke svar fra.
Ivecar plus 2023.
Svar
#5
(16-11-2023, 21:00)Jps Skrev: Han har ikke været på BS siden 2014. Så ham får du desværre ikke svar fra.

Man ku håbe, han fik en besked via e-mail, at der har været en kommentar Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: