Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ufrivillig pause
#1
Kørte lige en lille fornøjelsestur til Roskilde havn, her i weekendens gode vejr, og alt var godt, til jeg var næsten hjemme, for jeg måtte lige teste bremserne, og jeg skal love for at de virkede Smil

Væltede ikke, men fik revet et par ledbånd i højre håndled, da jeg ville redde vidunderet fra en tur i asfalten, så nu er der kørepause, de næste par uger Ked af det

Nå men den skal jo alligevel en tur forbi mekanikeren, så det kan jo passende være mens jeg alligevel ikke skal bruge den Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Bruger du ikke bremserne hele tiden da?
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#3
(08-06-2015, 22:25)MSJ1982 Skrev: Bruger du ikke bremserne hele tiden da?

Så kommer han jo ingen vegne Grøn grin
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#4
Nej da, kun når jeg skal standse lidt hurtigt, ellers bliver de jo bare slidte, og skal skiftes igen, og det koster jo rigtige penge Fræk
Svar
#5
Forstår ikke hvordan at man kan rive sine ledbånd over ved en opbremsning ? MålløsSpørgsmålstegn .
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Det var midt i et skarpt højresving, ved lav hastighed, så den stoppede øjeblikkeligt, og noget hurtigere end jeg lige var forberedt på, føltes lidt som at ramme en væg. Samtidigt hældte den en del til højre, pga. svinget, så jeg måtte ud i en akavet stilling, for at rede den fra at vælte. Det gav så lige det sidste vrid i håndledet, den vejer jo på den anden side af 120 kg tør vægt.

Men jeg væltede ikke, og cyklisten blev ikke ramt, tror ikke en gang han opdagede dramaet Smil
Svar
#7
Man laver da heller ikke en katastrofe opbremsning i et sving uden der er en alvorlig grund til det.

Det er jo ensbetydne med en tur i astfalten hvis man er bare det mindste uheldig.Blink med øjet

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#8
(11-06-2015, 11:15)Quiks Skrev: Man laver da heller ikke en katastrofe opbremsning i et sving uden der er en alvorlig grund til det.

Det er jo ensbetydne med en tur i astfalten hvis man er bare det mindste uheldig.Blink med øjet


Du har ret, jeg burde bare have knaldet cyklisten ned, fordi han bare poppede ud af den blå luft, lige foran mig, ved ikke hvad jeg tænkte på Smil
Svar
#9
Næ man prøver vel at bremse og undvige.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Når man tager kørekort til bil, lærer man at det at bremse og undvige, er en dårlig kombination. Men som nævnt, kan det jo ikke altid undgås. Samt første indskydelse (brems), er ikke altid den mest optimale. Fortvivlet
Svar
#11
(11-06-2015, 16:49)TOCA Skrev: Du har ret, jeg burde bare have knaldet cyklisten ned, fordi han bare poppede ud af den blå luft, lige foran mig, ved ikke hvad jeg tænkte på Smil

Skrev uden en alvorlig grund og en cykellist der køre ud foran en er en alvorlig grund.

Men på den måde du skrev det i dit indlæg står der indtet om at cykelisten køre ud foran dig.Blink med øjet

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#12
Det er jeg da ked af at høre. Ked af det

Men som en side-notits, så selvom man tit langt hen af vejen kan nøjes med at motorbremse, så har skivebremser godt af at blive "motioneret" en gang imellem. Rust og hvadandet slibes af bremseskiven og man sørger for at de ikke sætter sig fast på grund af skidt og sådan noget. Blink med øjet
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar


Forum spring: