Søg Garagen Hej Gæst! Register

Atala Hacker AT12 Hjælp med Karburator
#1
Hej BS. Har købt mig en gammel og utrolig flot i stand Atala Hacker AT12. Men har dog ikke været ude at køre på den de sidste 2 måneder snart. Har gjort en del istandsættelse osv.. (Det ikke en rigtig Italiener før at El-Nettet har drillet) Blink med øjet Men nu jeg nåede ned til at Karburatoren Er det sidste der skal til for at den ka køre optimalt. Det er en Dell'Orto LHVA 12DD.

Der sider dyse 74 i. Og kan ikke køre ordentligt. Den takter og ter sig helt ånd svagt hved mindre der er lidt bakke.. Har dyset ned til 72 og 70 og indstillet nålen meget flittigt. Og det har ikke hjulpet. har prøvet at sætte et lille power filter på, sammen med dyse 74 og sat nålen lige i midten.

Sån køre den bedst og næsten rigtigt. Så takter den kun lidt i starten. Men skal jeg prøve at dyse den op en gang til? Skriver bare fordi jeg er hved at være godt træt af at lege med karburator. OndOnd Og har i nogen forslag til et godt luftfilter der ikke larmer af helvedes til..
Sorry for lang tråd OverrasketGrin
Sku vi ik tag og trille en tur :P ?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Slet ikke nogen der ka hjælpe? Har sat det orginale filter på igen, Selvom det suger lidt falsk luft. Men den går godt med det filter så længe shockern er til. Når den slår fra køre den 2 i timen og hakker og sprutter helt vildt. Græder
Sku vi ik tag og trille en tur :P ?
Svar
#3
(05-06-2015, 22:51)PGO Tosse :) Skrev: Slet ikke nogen der ka hjælpe? Har sat det orginale filter på igen, Selvom det suger lidt falsk luft. Men den går godt med det filter så længe shockern er til. Når den slår fra køre den 2 i timen og hakker og sprutter helt vildt. Græder

Har du renset karburatoren?
Ivecar plus 2023.
Svar
#4
(05-06-2015, 22:55)Jps Skrev: Har du renset karburatoren?

Ja har renovert en del på den. Og karburatoren Var ganske rigtigt smurt ind i ir og grønt snask men Den er renset helt igennem og er fin.
Sku vi ik tag og trille en tur :P ?
Svar
#5
Beklageligvis kender jeg ikke modellen, så det var et skud i tågen, det med karburatoren. Håber der er en anden der reagere, på et tidspunkt.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Bedre end ingen ting jo Smil Nej Atala har aldrig rigtig være fremme i Norden. Og det gør den også meget speciel, Da den er ret sjælden på de Danske kanter. Men er fast besluttet på at få den til at køre ordentligt men hved det er karburator relatert problem. Er der nogen der hved hvad Dyse der orginalt sider i sån en? Eller i en Suzuki Katana 1996-1999 Model for de køre vist med samme Morini Motor.
Sku vi ik tag og trille en tur :P ?
Svar
#7
(05-06-2015, 23:17)PGO Tosse :) Skrev: Bedre end ingen ting jo Smil Nej Atala har aldrig rigtig være fremme i Norden. Og det gør den også meget speciel, Da den er ret sjælden på de Danske kanter. Men er fast besluttet på at få den til at køre ordentligt men hved det er karburator relatert problem. Er der nogen der hved hvad Dyse der orginalt sider i sån en? Eller i en Suzuki Katana 1996-1999 Model for de køre vist med samme Morini Motor.

Prøv at tjekke manualer på www.scootergrisen.dk Det kan være der er til Atala.
Ivecar plus 2023.
Svar
#8
(06-06-2015, 09:29)Jps Skrev: Prøv at tjekke manualer på www.scootergrisen.dk Det kan være der er til Atala.

Desværre uden held der står ikke meget andet end at den heder Atala www.scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/altomatala.php
Sku vi ik tag og trille en tur :P ?
Svar
#9
Efter at have været en tur hved Thansen igår og købe Dyse nr, 76, 78, 68, Har jeg fundet ud af den fik for meget benzin. Da 78 var det samme som at køre med 74. Utroligt den har ku tykke det. Men efter at have montert dyse 68 Køre den nu rigtigt godt uden filter så skal den vel bare dyses ned ind til den køre godt med det orginale filter Smil Grin
Sku vi ik tag og trille en tur :P ?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(07-06-2015, 10:47)PGO Tosse :) Skrev: Efter at have været en tur hved Thansen igår og købe Dyse nr, 76, 78, 68, Har jeg fundet ud af den fik for meget benzin. Da 78 var det samme som at køre med 74. Utroligt den har ku tykke det. Men efter at have montert dyse 68 Køre den nu rigtigt godt uden filter så skal den vel bare dyses ned ind til den køre godt med det orginale filter Smil Grin

Ja til det sidste (håber vi) Grin.
Ivecar plus 2023.
Svar
#11
Super jeg ryger til Thansen igen idag og køber nogle flere dyser Grin
Sku vi ik tag og trille en tur :P ?
Svar
#12
(07-06-2015, 11:30)PGO Tosse :) Skrev: Super jeg ryger til Thansen igen idag og køber nogle flere dyser Grin

Gå nu ikke for langt ned i dyse, så du risikere en varmesætning.
Ivecar plus 2023.
Svar


Forum spring: