04-06-2015, 17:21
Hej BS,
Håber I kan hjælpe mig.
Har en Giantco Sprint med en forbremse der driller.
Bremsen klikker når jeg kører, og ved lav hastighed, kan jeg risikere at der kommer høje lyde fra den og den bremser kortvarigt.
Den får også forhjulet til at slingre eller virke skævt ved kørsel.
Fandt tidligere ud af, efter den startede med at lave høje lyde, at mine bremseskiver var nedslidte, så skiftede dem.
Efter skiftet havde min slange kørt mod et sted, så der var gået hul på.
Min kammerat, der har kigget på det hele for mig, skiftede slangen, og klodserne i håb om at det blev bedre.
Til at starte med var slingren i hjulet meget slemt, men det gik hurtigt over, men er aldrig helt forsvundet.
Vi har selvfølgelig særget for at lufte systemet ud og hældt væske på, men bremsen driller stadig.
Vil selvfølgelig gerne undgå at skulle bruge 400 kr. på en ny bremsekaliber og værkstedsregning hos T. Hansen, så håber nogle af jer evt. har et tip til hvad problemet kan være, eller kan svare på om det er min kaliber der er slidt.
Har nogle af jer evt. også en guide, gerne med billeder, der viser hvordan man vedligeholder sådan et bremsesystem?
På forhånd tak for hjælpen.
//Rasmus
Håber I kan hjælpe mig.
Har en Giantco Sprint med en forbremse der driller.
Bremsen klikker når jeg kører, og ved lav hastighed, kan jeg risikere at der kommer høje lyde fra den og den bremser kortvarigt.
Den får også forhjulet til at slingre eller virke skævt ved kørsel.
Fandt tidligere ud af, efter den startede med at lave høje lyde, at mine bremseskiver var nedslidte, så skiftede dem.
Efter skiftet havde min slange kørt mod et sted, så der var gået hul på.
Min kammerat, der har kigget på det hele for mig, skiftede slangen, og klodserne i håb om at det blev bedre.
Til at starte med var slingren i hjulet meget slemt, men det gik hurtigt over, men er aldrig helt forsvundet.
Vi har selvfølgelig særget for at lufte systemet ud og hældt væske på, men bremsen driller stadig.
Vil selvfølgelig gerne undgå at skulle bruge 400 kr. på en ny bremsekaliber og værkstedsregning hos T. Hansen, så håber nogle af jer evt. har et tip til hvad problemet kan være, eller kan svare på om det er min kaliber der er slidt.
Har nogle af jer evt. også en guide, gerne med billeder, der viser hvordan man vedligeholder sådan et bremsesystem?
På forhånd tak for hjælpen.
//Rasmus