Søg Garagen Hej Gæst! Register

Folk er mærkelige
#1
Overskriften hentyder til at jeg jo prøver, at komme af med Big2. Der var ingen respons på DBA, men i nat kom der så 2 på G&G.

Jeg havde sat prisen ned med 500 kr forleden (fra 3500 til 3.000 kr) og de 2 der skrev, kom begge med det jeg vil kalde skambud (henholdsvis 2.000 og 2.500 kr). Og i annoncen stod der, at prisen var fast, dvs. ikke til forhandling. Hvorfor kan folk ikke læse og forstå, hvad der er skrevet? Har derfor slettet annoncen.

Så enden på den historie bliver, at Big2 "konserveres" og pakkes ned, med mindre der er en BS'er der står og mangler en velkørende Big. Jeg ved godt, den har alderen og kilometerne lidt imod sig og står i udkantsDanmark Smil. Den er jo fra 2006, men stod på et lager, da jeg i 2009 fik tilbudt den af Speedline, så 1. registrering er Jan. 09. Den har så kørt 32.249 km.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(25-05-2015, 12:42)Jps Skrev: Overskriften hentyder til at jeg jo prøver, at komme af med Big2. Der var ingen respons på DBA, men i nat kom der så 2 på G&G.

Jeg havde sat prisen ned med 500 kr forleden (fra 3500 til 3.000 kr) og de 2 der skrev, kom begge med det jeg vil kalde skambud (henholdsvis 2.000 og 2.500 kr). Og i annoncen stod der, at prisen var fast, dvs. ikke til forhandling. Hvorfor kan folk ikke læse og forstå, hvad der er skrevet? Har derfor slettet annoncen.

Så enden på den historie bliver, at Big2 "konserveres" og pakkes ned, med mindre der er en BS'er der står og mangler en velkørende Big. Jeg ved godt, den har alderen og kilometerne lidt imod sig og står i udkantsDanmark Smil. Den er jo fra 2006, men stod på et lager, da jeg i 2009 fik tilbudt den af Speedline, så 1. registrering er Jan. 09. Den har så kørt 32.249 km.

Min første Big, den blå jeg havde, var fra 2001 så gammel vil jeg ikke kalde din. Hvis ikke du boede ude på Jens Bonderøvs Allé, ville jeg gerne have købt den, også med det kendskab jeg har til dig og vedligeholdelse.

Angående det med at folk ikke fatter noget, som regel læser folk på de sider kun overskriften og lidt af beskrivelsen. Trist men sandt.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#3
(25-05-2015, 13:45)K. Hansen Skrev: Min første Big, den blå jeg havde, var fra 2001 så gammel vil jeg ikke kalde din. Hvis ikke du boede ude på Jens Bonderøvs Allé, ville jeg gerne have købt den, også med det kendskab jeg har til dig og vedligeholdelse.

Angående det med at folk ikke fatter noget, som regel læser folk på de sider kun overskriften og lidt af beskrivelsen. Trist men sandt.

Jeg sælger ikke knallerter, der ikke fungere 100%. Skulle det vise sig, at der alligevel var en defekt jeg havde overset, så ville jeg enten lave det, eller give et lille nedslag i pris. Jeg kan da også selv finde på, bare at skimme en annonce igennem. Men jeg svarer så ikke med et skambud, på varen.
Ivecar plus 2023.
Svar
#4
(25-05-2015, 12:42)Jps Skrev: Overskriften hentyder til at jeg jo prøver, at komme af med Big2. Der var ingen respons på DBA, men i nat kom der så 2 på G&G.

Jeg havde sat prisen ned med 500 kr forleden (fra 3500 til 3.000 kr) og de 2 der skrev, kom begge med det jeg vil kalde skambud (henholdsvis 2.000 og 2.500 kr). Og i annoncen stod der, at prisen var fast, dvs. ikke til forhandling. Hvorfor kan folk ikke læse og forstå, hvad der er skrevet? Har derfor slettet annoncen.

Så enden på den historie bliver, at Big2 "konserveres" og pakkes ned, med mindre der er en BS'er der står og mangler en velkørende Big. Jeg ved godt, den har alderen og kilometerne lidt imod sig og står i udkantsDanmark Smil. Den er jo fra 2006, men stod på et lager, da jeg i 2009 fik tilbudt den af Speedline, så 1. registrering er Jan. 09. Den har så kørt 32.249 km.

Med en scooter fra 2006 som har kørt over 30.000 km vil jeg bestemt ikke kalde et bud på 2500 kr skambud. I stedet for at blive sur og fornærmet over buddet, så forhandl med byderen - med det er forsent nu!.
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
#5
(25-05-2015, 15:16)Katana Skrev: Med en scooter fra 2006 som har kørt over 30.000 km vil jeg bestemt ikke kalde et bud på 2500 kr skambud. I stedet for at blive sur og fornærmet over buddet, så forhandl med byderen - med det er forsent nu!.

Den er jo først registreret i 2009. Dvs. den er 6 år gammel. De 3 år på lager tæller ikke med aldersmæssigt, når der tænkes kørte km. Så det er et skambud i min verden, at byde 2500 kr for en knallert der står næsten ny, uanset de kørte km. Og når jeg har skrevet at prisen ikke er til forhandling, så mener jeg virkelig, at den ikke er til forhandling. 3.000 kr er sg* billigt, for en knallert hvor der er for 4400 kr nye dele på.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(25-05-2015, 15:23)Jps Skrev: Den er jo først registreret i 2009. Dvs. den er 6 år gammel. De 3 år på lager tæller ikke med aldersmæssigt, når der tænkes kørte km. Så det er et skambud i min verden, at byde 2500 kr for en knallert der står næsten ny, uanset de kørte km. Og når jeg har skrevet at prisen ikke er til forhandling, så mener jeg virkelig, at den ikke er til forhandling. 3.000 kr er sg* billigt, for en knallert hvor der er for 4400 kr nye dele på.

Uanset om den ikke har været registreret før 2009, er den stadig fra 2006.
Det kan du ikke benægte.

Kun 500 kr skilte jer - det burde du have forsøgt at forhandle. Hvis du virkelig er interesseret i salg.

Nu kan du så bygge lollands første pgo-museum. Grøn grin
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
#7
Er tilbøjelig til at give Katana ret her, søde Smil Ved godt du har lagt et enormt stykke arbejde i den, og det har jeg dyb respekt for, men du kan jo ikke benægte dens alder og kilometerstand, og er nok det man bør prissætte efter også. Du får alligevel aldrig de penge ind igen, du har brugt på nye dele, desværre. Så du må prutte lidt om prisen Smil
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#8
Jeg er såmænd godt klar over, at jeg ikke får pengene hjem for de dele, jeg har købt til den. Men når jeg skriver, at prisen er fast, ja så er den fast. Smil

Har i glemt at jeg fik 2500 kr for en 11 år gammel Big, med 114.000 km på bagen Smil Motoren var godtnok skiftet ud med en ny brugt.

Set i det perspektiv, så er 3.000 kr ikke for dyrt for en 6(9) år gammel Big.
Ivecar plus 2023.
Svar
#9
(25-05-2015, 18:44)Jps Skrev: Jeg er såmænd godt klar over, at jeg ikke får pengene hjem for de dele, jeg har købt til den. Men når jeg skriver, at prisen er fast, ja så er den fast. Smil

Har i glemt at jeg fik 2500 kr for en 11 år gammel Big, med 114.000 km på bagen Smil Motoren var godtnok skiftet ud med en ny brugt.

Set i det perspektiv, så er 3.000 kr ikke for dyrt for en 6(9) år gammel Big.

Det har du nok ret i, men igen, man må gå lidt på kompromis, hvis man vil sælge Smil
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(25-05-2015, 19:15)K. Hansen Skrev: Det har du nok ret i, men igen, man må gå lidt på kompromis, hvis man vil sælge Smil

Jeg startede ud med 4500 kr for den, og nu den nede på 3.000 kr. Længere ned, kommer den ihvertfald ikke.
Ivecar plus 2023.
Svar
#11
(25-05-2015, 20:22)Jps Skrev: Jeg startede ud med 4500 kr for den, og nu den nede på 3.000 kr. Længere ned, kommer den ihvertfald ikke.

Er bange for du så ikke får den solgt Smil
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#12
(25-05-2015, 20:33)K. Hansen Skrev: Er bange for du så ikke får den solgt Smil

Den bliver pakket ned i dele, så Big3 kan køre de næste 30-40 år :P.
Ivecar plus 2023.
Svar


Forum spring: