Søg Garagen Hej Gæst! Register

Uundværlig ting til turen
#1
Fandt lige "the thing" til personen der måske ellers har alt og som samtidig er MCist/ Scooterist.
Den er et absolut musthave er jeg sikker på. Grin
Bedøm selv:
[Image: 2000022843]
http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/MC/Per...000022843/
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Den MÅ jeg da bare eje Grøn grin

Jeg plejer nu at klare mig fint uden, ellers tak Blink med øjet
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#3
(08-05-2015, 16:23)Russer60 Skrev: Fandt lige "the thing" til personen der måske ellers har alt og som samtidig er MCist/ Scooterist.
Den er et absolut musthave er jeg sikker på. Grin


Har selv et par, man får jo 2 med til prisen, en til hverdag og en til søndage Griner . Man har dem siddende på pegefingeren, det er lidt akavet, men de virker fint i regnvejr Grin .
Giantco G.Buddy 45 --- 2010 -- 19212 km.
Svar
#4
Jeg bruger Plexus, så preller vandet af visiret. Eller hansker, når jeg har dem på. Smil
Ivecar plus 2023.
Svar
#5
Når jeg kører i regnvejr nøjes jeg med at dreje hovedet lidt, så blæser fartvinden dråberne væk. Skal virkelig regne voldsomt hvis "tricket" ikke virker.
Har prøvet at køre i regn hvor jeg INTET kunne se - åbnede visiret så min briller kunne tage imod regnen - til sidst måtte brillerne helt ud på næsetippen for at jeg overhovedet kunne se noget. Kørte udelukkende efter den forankørendes baglygte = MEGET LIDT SJOVT. Der kunne denne "vinduesvisker" ikke have hjulpet en disse!!!!!

Nok ikke så effektivt ved lavere hastigheder men?????
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(08-05-2015, 18:34)Russer60 Skrev: Når jeg kører i regnvejr nøjes jeg med at dreje hovedet lidt, så blæser fartvinden dråberne væk. Skal virkelig regne voldsomt hvis "tricket" ikke virker.
Har prøvet at køre i regn hvor jeg INTET kunne se - åbnede visiret så min briller kunne tage imod regnen - til sidst måtte brillerne helt ud på næsetippen for at jeg overhovedet kunne se noget. Kørte udelukkende efter den forankørendes baglygte = MEGET LIDT SJOVT. Der kunne denne "vinduesvisker" ikke have hjulpet en disse!!!!!

Nok ikke så effektivt ved lavere hastigheder men?????

Jeg foretrækker bare at sprøjte mit visir med noget vandafvisende i stedet, så ruller dråberne nemt af ved kørsel, osse ved de lave hastigheder Smil
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#7
Det mest nyttige tool jeg har er dette kompakte "topnøglesæt":
http://www.roswheel.eu/roswheel-shop/all...multi-tool
Svar
#8
(09-05-2015, 08:29)Super 8 Skrev: Det mest nyttige tool jeg har er dette kompakte "topnøglesæt":
http://www.roswheel.eu/roswheel-shop/all...multi-tool

Hvordan bruges det på et visir?.

Svar
#9
(09-05-2015, 09:10)barden Skrev: Hvordan bruges det på et visir?.

Afmontering, når hjelmen skal have den helt store klargøring, naturligvis. Grin
Nogle af dem, har plastik skruer i siderne. Og så kan den flade skruetrækker (igen, kun på nogle modeller) bruges til forsigtigt at afmontere inderstoffet.

Meeen jeg tror nu Super 8 tænkte mere på overskriften - uundværlige ting til turen Cool
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Havde sådan en håndvisker, tilbage i start 80'erne, og den virkede bedre end en våd handske, de første 10 min, der efter var det bare lige meget. I dag kan man jo få nano spray, som gør alting vandafvisende, så problemet er næsten løst Smil
Svar
#11
(08-05-2015, 16:23)Russer60 Skrev: Fandt lige "the thing" til personen der måske ellers har alt og som samtidig er MCist/ Scooterist.
Den er et absolut musthave er jeg sikker på. Grin

Sådan en dims har Rukka allerede syet ind i min handske. Og ja; en håndmonteret vinduesvisker er bestemt rar at ha' ved hånden (pun intended).

Min allerbedstet ting til turen? Ordentligt vandtæt overtrækstøj! Jeg HADER at komme hjem og ligne en druknet mus!!! Man kan købe sig fattig i karl-smart-scooter/motorcykel-regntøj - eller man kan købe klassikeren fra Helly Hansen i Polyurethan. Alternativt fra ingen ringere end Harald Nyborg; 178 kr for et sæt - som modstår højtryksrenser! Alt det dér vævede nylonl*rt som skal imprægneres kan godt pakke sammen i forhold til originalen, brugt af norske fiskere gennem generationer.

Gaven til manden som har alt? En tyverialarm, naturligvis.
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar
#12
(16-05-2015, 16:35)stormbringer Skrev: Sådan en dims har Rukka allerede syet ind i min handske. Og ja; en håndmonteret vinduesvisker er bestemt rar at ha' ved hånden (pun intended).

Gaven til manden som har alt? En tyverialarm, naturligvis.

Har en Thor alarm liggende. den kan du da godt købe/ få? Blink med øjet
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar


Forum spring: