02-05-2015, 15:34
Hej BS.
For nogen måneder siden satte jeg TP Black Trophy 70cc på min PGO PMX sammen med DellOrto 17,5mm og GG (senere hen 11k).
Efter smertefulde 250 km tilkøring kørte jeg med bundgas (bor på landet, har 20 km lige landevej), hvor den begyndte at blive rigtig varm (blokken og udstødning) med dyse 88-90.
Lidt efter lidt mister den effekt, og den lød rigtig vild i starten. Nu lyder den næsten som en std scooter. Cylinderen bliver godt kølet udvendigt og indvendigt med en dyse der er for stor og masser af airflow omkring cylinderen.
De ting jeg har prøvet/tjekket:
-Skiftet fra std til Malossi Multivario + forskellige ruller fra 5g til 7g.
-Skiftet udstødning fra GG til 11K
-Tjekket krumtap, skiftet nåleleje.
-Renset karbu samt skiftet dyse flere gange 80-92. Med 80 dyse er tændrøret lysebrun. 1-2½ gange ud på luftskruen. Normalt 1½.
-Taget olietanken af og begyndt at blande selv
-Tjekket indsugning. Membran, studs, luftfilter (skiftet skum uden held) og karbu.
-BR8HS og BR9HS tændrør prøvet
-Prøvet med 2 forskellige 70cc sport cylinderkits (begge fra ny)
Jeg er virkelig løbet tør for ideer. Da jeg først kom 70cc på, rykkede den for vildt og den lød som en stor motor der brummede helt sindsygt. Nu lyder den rigtig tam.
Den havde det sygeste acceleration og god topfart på 85 km/t GPS. Nu er der næsten ingen acceleration og topfart er på de 70 GPS. Langsom gasrespons og bare sløv generalt. Kan det være membranen eller noget med indsugningen?
Håber i kan hjælpe. På forhånd tak.
For nogen måneder siden satte jeg TP Black Trophy 70cc på min PGO PMX sammen med DellOrto 17,5mm og GG (senere hen 11k).
Efter smertefulde 250 km tilkøring kørte jeg med bundgas (bor på landet, har 20 km lige landevej), hvor den begyndte at blive rigtig varm (blokken og udstødning) med dyse 88-90.
Lidt efter lidt mister den effekt, og den lød rigtig vild i starten. Nu lyder den næsten som en std scooter. Cylinderen bliver godt kølet udvendigt og indvendigt med en dyse der er for stor og masser af airflow omkring cylinderen.
De ting jeg har prøvet/tjekket:
-Skiftet fra std til Malossi Multivario + forskellige ruller fra 5g til 7g.
-Skiftet udstødning fra GG til 11K
-Tjekket krumtap, skiftet nåleleje.
-Renset karbu samt skiftet dyse flere gange 80-92. Med 80 dyse er tændrøret lysebrun. 1-2½ gange ud på luftskruen. Normalt 1½.
-Taget olietanken af og begyndt at blande selv
-Tjekket indsugning. Membran, studs, luftfilter (skiftet skum uden held) og karbu.
-BR8HS og BR9HS tændrør prøvet
-Prøvet med 2 forskellige 70cc sport cylinderkits (begge fra ny)
Jeg er virkelig løbet tør for ideer. Da jeg først kom 70cc på, rykkede den for vildt og den lød som en stor motor der brummede helt sindsygt. Nu lyder den rigtig tam.
Den havde det sygeste acceleration og god topfart på 85 km/t GPS. Nu er der næsten ingen acceleration og topfart er på de 70 GPS. Langsom gasrespons og bare sløv generalt. Kan det være membranen eller noget med indsugningen?
Håber i kan hjælpe. På forhånd tak.