Søg Garagen Hej Gæst! Register

CPI Popcorn - startproblemer
#1
"Rå Køreglæde" er der ikke meget af.

Jeg lod mig nare af at det skulle være et godt køb af sådan CPI. Men måske er der en grund til at Popcorn'en er gået ud af produktion?

- Den starter kun når den er selv vil. Når den endelig vil starte 1) når man lader den stå i tomgang, går den ud efter kort tid 2) hvis man gasser op, går den ud. Sådan bliver det ved 7-8 gange, inden den vil køre.

Når den ikke vil starte, elstarteren siger bare "brumbrum" så længe man holder knappen nede, men den "tager ligesom ikke fat", den starter ikke og når man slipper knappen igen, er der bare ikke sket noget. Og hvis man stammer på kickstarteren, kommer der heller ingen reaktion.

Hvis I forstår? Nogle idéer til hvad der kan være galt?

- Jeg købte den brugt, sælgeren virkede meget fornuftigt. og den startede også alle gangene hos ham.

Den er fra 2002 (er fem år virkelig meget for scooter?!), men har kun kørt knap 2000 (hvis tælleren passer). Begræsningen er vist taget, udstødningsrøret er heller ikke det originale. Luftfilter er skiftet, batteriet er skriftet, benzinfilter (noget?) er blevet skiftet.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
JanniG Skrev:Jeg lod mig nare af at det skulle være et godt køb af sådan CPI. Men måske er der en grund til at Popcorn'en er gået ud af produktion?
Måske?

JanniG Skrev:Den starter kun når den er selv vil. Når den endelig vil starte 1) når man lader den stå i tomgang, går den ud efter kort tid 2) hvis man gasser op, går den ud. Sådan bliver det ved 7-8 gange, inden den vil køre.

Tomgangen?

JanniG Skrev:Når den ikke vil starte, elstarteren siger bare "brumbrum" så længe man holder knappen nede, men den "tager ligesom ikke fat", den starter ikke og når man slipper knappen igen, er der bare ikke sket noget. Og hvis man stammer på kickstarteren, kommer der heller ingen reaktion.


På elstarten er det sikkert batteriet? Ved ikke med kickstart...

:roll:
Svar
#3
Hedder det ikke tomgang ?

Jeg har skiftet batteriet, så det skulle gerne virke. og der også strøm på batteriet.
Svar
#4
Og tændrøret blev taget ud og kigget på, det var temmelig vådt. Ellers så det fint ud.

Er der ikke nogle der en idéer om hvad der kan være galt?
Min logiskpigesans, siger mig at olietanken er utæt, da der sidder lige over.
Men det kan ikke passe, da den ikke dyppet?

Hvad med en justering i karburatoren?
Bare en lille idé om hvad der kunne være galt?
Svar
#5
Umiddelbart lyder det som om autochokeren ikke virker (slår til).

Og da du kan få liv i den efter en 7-8 forsøg, lyder det som benzinmangel til karburatoren.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
MartinAndersen14 Skrev:På elstarten er det sikkert batteriet? Ved ikke med kickstart...

:roll:

Det er jo ikke batteriet når den kører rundt. Nok nærmere noget tandhjulsværk der er i stykker og ikke tager fat. At den går ud i tomgang når man giver gas skyldes nok som sagt, chokeren ikke slår til, og derfor duer den først efter 7-8 gange hvor den er blevet lidt vamere.
Svar
#7
JanniG Skrev:Den er fra 2002 (er fem år virkelig meget for scooter?!), men har kun kørt knap 2000 (hvis tælleren passer)



Min CPI Popcorn er fra 05 og har kørt 1100 km.

Den starter hver eneste gang! Fortvivlethock:
Svar
#8
Tak!

Autochoker og choker er vel det samme, ikke (:?

Har så fået et råd om at jeg skal skille karburatoren af og rense alle delene i mineralsk terpentin, og indstille tomgangen og en luftskue (som taget ud af hans mund!)
Ville det hjælpe på det, tror I?

- Så tjekke noget tandhjulsværk.

Ahhh... så håber jeg på den vil virke.

Men tak i hvert fald $:
Svar
#9
Autochoker og "almindelig" (Manuel) choker er ikke det samme.

Hvis det ér autochokeren der er stået af, så kan du rense din karb. fra nu af til juleaften, uden noget relsultat.

Autochokeren fungere elektrisk !
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: