Søg Garagen Hej Gæst! Register

Tuning af Yamasaki YM50-8B Knallert
#1
Hej allesammen.

Jeg har kikket meget på en Yamasaki YM50-8B.
Jeg har set mange artikler med at folk har købt en ubegrænset CDI box, men mit spøgsmål er.

Er det nok ''bare'' at skifte CDI boxen ud, eller skal man også gøre andet for at knallerten ikke går i stykker.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(12-04-2015, 17:22)Simon Voss Skrev: Hej allesammen.

Jeg har kikket meget på en Yamasaki YM50-8B.
Jeg har set mange artikler med at folk har købt en ubegrænset CDI box, men mit spøgsmål er.

Er det nok ''bare'' at skifte CDI boxen ud, eller skal man også gøre andet for at knallerten ikke går i stykker.

Køb en cdi til 45'r udgaven, og den skulle så kunne rende de 70-75 km/t.
Ivecar plus 2023.
Svar
#3
På den model, mener jeg bare du kan klippe den lyserøde ledning, så går den de 65 eller så noget.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#4
(13-04-2015, 07:26)MSJ1982 Skrev: På den model, mener jeg bare du kan klippe den lyserøde ledning, så går den de 65 eller så noget.

Da jeg var i Køge for at kigge på en for nogle år siden, sagde sælger at man bare kunne skifte Cdi'en. At man også evt. kan klippe en ledning er jo fint nok, så sparer man 3-500 kr.
Ivecar plus 2023.
Svar
#5
(13-04-2015, 07:45)Jps Skrev: Da jeg var i Køge for at kigge på en for nogle år siden, sagde sælger at man bare kunne skifte Cdi'en. At man også evt. kan klippe en ledning er jo fint nok, så sparer man 3-500 kr.

Ville nok foretrække og købe en 45 CDI og skifte den ud.
Bliver man så stoppet og de finder ud af den køre for stærkt, kan man jo ha den gamle Cdi til 30 km/t med i lommen så man kan skifte den på stedet og dermed slippe for og gå hjem.Blink med øjet

Forudsat at det er det eneste der er ændret på.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(13-04-2015, 07:51)Quiks Skrev: Ville nok foretrække og købe en 45 CDI og skifte den ud.
Bliver man så stoppet og de finder ud af den køre for stærkt, kan man jo ha den gamle Cdi til 30 km/t med i lommen så man kan skifte den på stedet og dermed slippe for og gå hjem.Blink med øjet

Forudsat at det er det eneste der er ændret på.

Ja. det jo lige det Smil

Men det er ikke en knallert, jeg vil anbefale. Heller ikke, selvom jeg ikke fik prøvekørt den. Den har et hårdt sæde, hård affjedring, dårlige kinerserdæk, og krom der der ruster efter 1-2 mdr. Eneste plus, er at den ligner en mc og at det er en 4takter Grin.

[Image: yamasaki-ym-8b-solgt.jpg]
Ivecar plus 2023.
Svar
#7
Den ville jeg sgu gerne ha, men hvad er ny prisen på sådan en ?.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#8
(13-04-2015, 08:26)Quiks Skrev: Den ville jeg sgu gerne ha, men hvad er ny prisen på sådan en ?.

10.000 Fynske kr Grin.
Ivecar plus 2023.
Svar
#9
(13-04-2015, 08:29)Jps Skrev: 10.000 Fynske kr Grin.

Okay så høre den da heldigvis ikke til de dyreste.Grin

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10


Fart over feltet:

Ivecar plus 2023.
Svar
#11
Man laver jo bare knappen, ligesom jeg har på min.
Ingen grund til at skifte Cdi boks.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#12
Så vidt jeg husker, er det en standard AC-CDI. Mener ikke, at du bare kan klippe en ledning.
Men du kan skifte CDI. Ikke alle CDI'er er dog lige gode. Du skulle kunne bruge en af de justerbare AC CDI'er.
Svar


Forum spring: