Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco G-buddy vil ikke starte
#1
Hej, jeg har en Giantco G.buddy som ikke vil starte.
Tændrøret gnistrer fint, og der kommer umiddelbart benzin ned i cylinderen.
Kan det have noget med ventilerne at gøre eller hvad?
Med håb om hurtigt svar.
Tim Jepsen
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det kan det godt, men er du sikker på der er strøm nok på batteriet og at dit tændrør er ok selv om der er gnist på det.

Og har du drejet på luftskruen og tomgangs skruen så kan det også ha noget og sige så start med og skru dem helt ind også 1,5 omgang ud igen så skulle de stå nogenlunde rigtigt.

Og som du selv er inde på så få justeret ventilerne med et søgerblad på 0,08 mm.Blink med øjet

Så skulle den meget gerne starte.Grin

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#3
(12-04-2015, 07:09)Quiks Skrev: Det kan det godt, men er du sikker på der er strøm nok på batteriet og at dit tændrør er ok selv om der er gnist på det.

Og har du drejet på luftskruen og tomgangs skruen så kan det også ha noget og sige så start med og skru dem helt ind også 1,5 omgang ud igen så skulle de stå nogenlunde rigtigt.

Og som du selv er inde på så få justeret ventilerne med et søgerblad på 0,08 mm.Blink med øjet

Så skulle den meget gerne starte.Grin

Tændrøret er næsten helt nyt, og batteriet var helt opladet.
Kan da prøve det med luftskruen og tomgangsskruen.
Men hvordan justere man ventiler? Stemplet skal vel stå rigtigt når man gør det, eller er jeg forkert på den?
Svar
#4
(12-04-2015, 16:08)scooterkører Skrev: {...}
Men hvordan justere man ventiler?. Stemplet skal vel stå rigtigt når man gør det, eller er jeg forkert på den?.

http://www.billig-scooter.dk/showthread.php?tid=4377

http://scootergrisen.dk/scooterhjemmesid...ntiler.php

Svar
#5
(12-04-2015, 16:09)barden Skrev: http://www.billig-scooter.dk/showthread.php?tid=4377

http://scootergrisen.dk/scooterhjemmesid...ntiler.php

Mange tak. det vil jeg prøve.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(12-04-2015, 16:15)scooterkører Skrev: Mange tak. Det vil jeg prøve.

Var så lidt. Det er værre at tænke på at stille ventiler, end at gå i gang med det. Smil

Svar
#7
(12-04-2015, 16:16)barden Skrev: Var så lidt. Det er værre at tænke på at stille ventiler, end at gå i gang med det. Smil

Jeg indstillede ventilerne, og så startede den med det samme. mange tak for hjælpen.
Nu er jeg bare kommet til olieskift på motor og "bagtøj", er der noget man skal være forsigtig med der? er ikke meget for at ødelægge motoren.
Roder normalt ikke i firtakter.
Med Venlig Hilsen.
Tim Jepsen
Svar
#8
Det er der ikke så mange ben i.

Start scooteren og lad den stå i tomgang et minuts tid, så stopper du den og lader den stå et par minutter også skru bundskruen ud og tap olien af.
Så renser du olie sien og bagefter fylder du 0,7 liter motor olie på.

Hvad angår bagtøjet/gearkassen så tapper man olie af sætter bundproppen i og fylder så gearolie i indtil det selv løber ud af påfyldnings hullet.Grin

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#9
(18-04-2015, 12:37)Quiks Skrev: Det er der ikke så mange ben i.

Start scooteren og lad den stå i tomgang et minuts tid, så stopper du den og lader den stå et par minutter også skru bundskruen ud og tap olien af.
Så renser du olie sien og bagefter fylder du 0,7 liter motor olie på.

Hvad angår bagtøjet/gearkassen så tapper man olie af sætter bundproppen i og fylder så gearolie i indtil det selv løber ud af påfyldnings hullet.Grin

Så siger jeg mange tak for hjælpen!
Det var en stor hjælp Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jeg kan ikke se hvilken motorolie der skal på sådan en.
Det vil Thansen åbenbart ikke oplyse.
Ved heller ikke hvor tunge ruller der er standard i sådan en.
Svar
#11
(18-04-2015, 14:27)scooterkører Skrev: Jeg kan ikke se hvilken motorolie der skal på sådan en.
{...}

SAE10W-40.

Side 18 i brugermanualen.

Svar
#12
(18-04-2015, 14:27)scooterkører Skrev: Jeg kan ikke se hvilken motorolie der skal på sådan en.
Det vil Thansen åbenbart ikke oplyse.
Ved heller ikke hvor tunge ruller der er standard i sådan en.

Hvis den er før 2010 så er det 5,5 gr og efter 2010 gik de ned til 5 gr.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar


Forum spring: