Søg Garagen Hej Gæst! Register

Stram forbremse på PGO PMX.
#1
Hej atter igen.

Min forbremse blev pludselig natten over stram. Den står indenfor i varmen. Den er tung at trække rundt og når jeg snurrer forhjulet rundt, stopper den næsten med det samme. Hvad gør jeg? Har ikke styr på bremser, så en guide ville være super Smil På forhånd tak.

Mvh.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(10-04-2015, 19:47)H1545 Skrev: Hej atter igen.

Min forbremse blev pludselig natten over stram. Den står indenfor i varmen. Den er tung at trække rundt og når jeg snurrer forhjulet rundt, stopper den næsten med det samme. Hvad gør jeg? Har ikke styr på bremser, så en guide ville være super Smil På forhånd tak.

Mvh.

Kan være at trykklodserne skal renses og smøres. De har det med at sætte sig fast, når man ikke vedligeholder dem Blink med øjet.

[Image: attachment.php?aid=1145]

http://www.billig-scooter.dk/showthread.php?tid=13717
Ivecar plus 2023.
Svar
#3
Det hjalp at rense med noget cellulose fortynder, men så ved jeg hvad jeg gør til næste gang Grin
Svar
#4
Du kan med fordel trykke stemplerne ud og rense og smøre dem Blink med øjet
Svar
#5
Cellulosefortynder, er nok ikke det smarteste du kan bruge til dine bremser.
Da det indeholder både acetone og benzin, vil det opløse gummi over tid.
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(10-04-2015, 20:59)H1545 Skrev: Det hjalp at rense med noget cellulose fortynder, men så ved jeg hvad jeg gør til næste gang Grin

Ja, næste gang så skal du skifte hele kaliberen. Eller i hvert fald gennem renovere den.

Cellulose fortynder æder de gummi ringe der holder det hele tæt, så inden længe har du en utæt forbremse.

Jeg bruger selv EP2 fedt - http://fuelandfriction.com/weekend-warri...se-part-1/
Svar
#7
Også hvis jeg lod det fordampe væk først?
Svar
#8
(12-04-2015, 22:31)H1545 Skrev: Også hvis jeg lod det fordampe væk først?

Ja. Selvom det fordamper, har det nået at trænge ind i gummiet.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#9
(12-04-2015, 22:31)H1545 Skrev: Også hvis jeg lod det fordampe væk først?

Der er bla acetone i cellulosefortynder, det opløser plastik, gummi osv.
I din kaliber er der gummiringe/manchetter der beskytter de "vigtige komponenter" i din kaliber, bliver de dårlige sætter den sig først for alvor fast..
Renover eller skift kaliberen til en ny Blink med øjet
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: