Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco Sprint "kvæles" fra stående start
#1
Hej Alle.

Har købt en Giantco Sprint 45'er, som egentlig kører rigtig godt.
Den starter nemt, holder en rolig tomgang og trækker godt.

De første par minutter fra kold start er der ingen problemer.

Men når motoren er driftvarm og jeg accelerer efter at have holdt for rødt, "drukner" motoren kortvarigt.
Derefter tager den fint fat, og både accelererer og kører godt.

Den har fået indstillet både ventiler og karburator.
Tændrøret bliver "rent" men kulsort. Har prøvet med et nyt - samme resultat.

Her er en video der viser hvad der sker, når jeg giver fuld gas efter den stået i tomgang : https://vimeo.com/124050776
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Stil den en smule op i tomgang. Synes jeg husker det hjalp.

Svar
#3
Den går fint i tomgang. Problemet opstår først når der gives gas.
Svar
#4
Jo, det er forstået. Men prøv at skrue den lidt op alligevel.

Svar
#5
Eller måske luftskruen.

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(02-04-2015, 23:47)Facilis Skrev: Den går fint i tomgang. Problemet opstår først når der gives gas.

Bare gør som Barden skriver, det virker.

Karburatoren er sådan lidt for sig selvGriner

Nej men en halv omgang på endten tomgangen eller luft skruen kan gøre meget på en Sprint/G-buddy.Grin

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#7
Det har da intet med tomgangs skruen at gøre, og slet ikke hvis tændrøret er sort.
Prøv at pille stikket fra, chokeren fra og se om det ændre sig. Du kan også starte den op og mærke på toppen af chokeren om den bliver varm (Plastik hætten skal af)

Gjorde den det samme før der er stillet ventiler?
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#8
(03-04-2015, 10:03)MSJ1982 Skrev: Det har da intet med tomgangs skruen at gøre, og slet ikke hvis tændrøret er sort.
Prøv at pille stikket fra, chokeren fra og se om det ændre sig. Du kan også starte den op og mærke på toppen af chokeren om den bliver varm (Plastik hætten skal af)

Gjorde den det samme før der er stillet ventiler?

Tomgangen er lidt besværlig og indstille, det er ihvertfald min oplevelse og det kan godt ha invirkning på hvordan den ter sig når den får gas.

Men hvis du mener det er chokeren det er galt med, så kan han jo tjekke den også.

Skader aldrig med flere forslag.Grin

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#9
Han skriver at den går fint, når den er kold. Men den drukner når den er varm i et kryds f.eks.
Så hjælper det ikke at skrue op for tomgangs skruen.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(03-04-2015, 10:03)MSJ1982 Skrev: Det har da intet med tomgangs skruen at gøre, og slet ikke hvis tændrøret er sort.

Præcis min pointe Smil


(03-04-2015, 10:03)MSJ1982 Skrev: Prøv at pille stikket fra, chokeren fra og se om det ændre sig. Du kan også starte den op og mærke på toppen af chokeren om den bliver varm (Plastik hætten skal af)

Hvis jeg afmonterer stikket til chokeren, vil den så være konstant aktiveret?
Edit: Lige meget, Går ud fra at chokeren virker. (Høj tomgang ved start, falder meget efter et par minutter)


(03-04-2015, 10:03)MSJ1982 Skrev: Gjorde den det samme før der er stillet ventiler?

Aner det ikke Blink med øjet Jeg har lige købt den, og da stod den latterligt højt i tomgang. Det har jo så været for at skjule problemet.
Svar
#11
Kom også til at tænke på om nålen i karburator har noget med dette at gøre.
Nålen har fire hakker, og splitten sad i anden nederste hak. Er det standart?

Edit: Har prøvet at flytte på nålen, uden resultat.
Svar
#12
(03-04-2015, 11:45)MSJ1982 Skrev: Han skriver at den går fint, når den er kold. Men den drukner når den er varm i et kryds f.eks.
Så hjælper det ikke at skrue op for tomgangs skruen.

Men det hjalp nu på min dengang.

At folk ikke engang gider prøve det af, og hellere vil svare "ja det er også min pointe" det er jo håbløs at hjælpe så.

Svar


Forum spring: