Søg Garagen Hej Gæst! Register

Aprilla Classic
#1
Jeg er ved at købe mig en aprilla classic forhåbenligt er dealen på plads her i påsken. Det jeg er på jagt efter er det originale tilbehør/stumper, gerne bedre links end det jeg selv kan finde pt. Og håber lidt på der nogle af jer kan hjælpe mig lidt på vej.
Mvh scooter-noob
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(02-04-2015, 12:37)scooter-noob Skrev: Jeg er ved at købe mig en aprilla classic forhåbenligt er dealen på plads her i påsken. Det jeg er på jagt efter er det originale tilbehør/stumper, gerne bedre links end det jeg selv kan finde pt. Og håber lidt på der nogle af jer kan hjælpe mig lidt på vej.

Av der kommer du på noget af en opgave. Neutral
Du ER klar over det er en 45`?? som første spørgsmål
Dernæst så er visse stumper ved at være så tæt på som i umulige - næsten - at skaffe.
Ting som f.eks sæde og tank er uerstattelige hvis de mangler. De KAN skaffes men er svære at finde.

Superfed maskine - har haft 2 af dem og allerede dengang var der problemer med visse dele. udstødningen (Den originale) kan vist heller ikke skaffes mere.
Du kan heller ikke bruge alt fra AM6 motoren da den du vil købe er en AM5. Cylinder passer på men gearkassen er anderledes fra model til model. Derved ikke sagt det kan lade sig gøre men kræver en vis indsigt hvis det er der du skal pille.
Der skal skiftes et leje så hvidt jeg husker men så kan du også sætte en 6 trins gearkasse i den uden problemer.

Har haft en AM6 motor pillet fra hinanden et par gange eller 3 så. AM5 og AM6 ligner hinanden på nær det med det ene leje.

Så vil ikke afskrække dig kun fortælle at du KAN løbe ind i problemer med anskaffelse af dele.
Vis os dyret du tænker at købe.


BTW det kan lade sig gøre at sætte egerbaghjul på den hvis du kan finde et fra en Ledow Borelia mener jeg den hedder. Det gjorde jeg da jeg havde sådan en.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#3
Lidt er der dog af få men kræver du kan Tysk.
http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=apri...g&_sacat=0
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#4
Hej igen, nu er jeg en glad aprilla classic 50 ejer, sidste weekend smuttede jeg en tur til Vissenbjerg på Fyn og købte mig en fin maskine. (billeder er på vej). Den første tur var på Djursland små 90 km og det var generalt en fin oplevelse aprillaen kørte rigtigt fint, den eneste ting der var og er at jeg skal have fat i nogle andre spejle, da dem der er på nu er for små. Mener at selve længden på stangen op til spejlet er for kort. Så der ryger nogle andre på når de er fundet.
Mvh scooter-noob
Svar


Forum spring: