Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hvad gør man?
#1
Hej BS.

Jeg var sidst logget på den 26. August sidste år, men jeg håber at det går.

Jeg står ikke i nogen speciel situation, det er egentligt bare et spørgsmål om hvad i havde gjort selv. I den forbindelse kunne det da være sjovt at se hvor kort lunte folk har. Ikke at jeg er ude på noget, men jeg har selv ret meget tålmodighed så der skal meget til at provokere mig. Så ved I også det.

Sagen er den at jeg idag logger på Facebook. Jeg er med i en gruppe for singler og en spørger om sex på første date er OK, eller om det foretrækkes senere hen. Jeg svarer høfligt at selvom det måske kan være at det klør' dernede, så ville jeg faktisk foretrække at vente til der er gået nogle dates. Jeg forventer her IKKE et tilrend af piger så det er således IKKE derfor der bageefter bliver gjort dette; Der går noget tid, folk svarer og på et tidspunkt skriver en bruger at hvis nu han var på date, så ville han gerne date pigen og hvis han ikke fandt hende interessant så ville han spørge om sex alligevel.

Et fair svar skulle nogle mene, men jeg prøvede at forklare ham pænt og tydeligt at det var da en mærkelig tankegang for den måde han skrev det der fik han det til at lyde som om han krævede det. Det skal lige siges at tonen var pæn og nydelig og uden personlige angreb, selvom jeg skrev at jeg ikke kunne lide hans måde at tænke og date på da det helt sikkert ville gøre mange folk kede af det. Der bliver skrevet frem og tilbage, og tonen bliver virkelig grov fra hans side hvor han kommer med tilnærmelser og til sidst ender det i personlige angreb.

Her vælger jeg så at komme med én lang smørre, men stadig i en nogenlunde tone hvor jeg skriver at det var jo ikke det jeg skrev til ham da han har klaget over at blive misforstået når det tydeligt er ham der er ved at hidse sig op. Så sluttede samtalen her, og jeg lagde min iPad fra mig. Senere samme aften, logger jeg på igen og ser her for en halv times tid siden at han har været så fræk at skrive en besked til mig også. Den blev slettet prompte da jeg synes den var meget nedgørende.

Denne sag kan for nogle måske betegnes tøse agtig, fordi jeg beskriver hele problemet for jer. Jeg forventer ikke nogle svar der kan være brugbare mod ham da jeg er imod selvtægt af voldelig adfærd. Jeg bliver bare irriteret over sådanne personer og kan derfor ikke styre mit temperament, forstået på den måde at jeg ikke sidder og råber og skriger men inden i mig selv kan jeg sidde og sige alle mulige tilsvininger som jeg ville sige til personen foran dem eller i et brev. Igen, ingen vold men bare ord om hvor nederdrægtig en taber han er.

Hvordan ville I, kære BS, have gjort? Gerne i en lignede situation (ikke lige med dating og sex, men personlige angreb). Reagerer I voldsomt på personlige angreb, eller får de bare en tilsvining af den anden verden og så er det ud af vagten? Lad mig høre, for jeg kan da ikke være den eneste der bliver voldsomt irriteret over sådanne typer.
Mvh. IceTea. Forhenværende ejer af en PGO Hot 50 ('07).
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Minder min om skolegården - hvis man driller og der kommer en reaktion, så bliver man ved.

Hvad folk kalder min online rør mig meget sjældent, da jeg ikke gider bruge tid og energi på folk der ikke kender mig.
Hvis folk vil kneppe min mor, punkterer min rullestol, kalder min mongol eller måske børnemishandler - fred være med dem. Ofte bliver de tilbudt en krammer da der virkeligt må være indebrændte følelser der skal ud.
Ved dog ikke hvem der er værst for - ham der driller, eller ham der er dum nok til at hoppe på samme vogn.

Mit råd - Glem 99,99% af det folk kalder dig online da det ellers kan gå hen og spise alt for meget energi og tid fra dig. Det er skruen uden ende hvis du ikke lader at gi slip, og isteder smile af de stakkels mennesker der gemmer sig bag deres keyboard.

Svar
#3
Kort og godt, og svar på dette samt meget andet i livet:

Brug din tid der hvor du får mest ud af det.


Din tekst fik mig til at tænke på den her. Grin
Svar
#4
Ignorere dem, de kun ude på ballade og opmærksomhed.
Lige så snart en person begynder at svine mig til siger jeg bare okay til det jeg bliver kaldt og siger fred med det hvis du synes det og så gider de ikke mere.
Men min lunte er kort når det drejer sig om kvinder.
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#5
Det kommer godt nok an på "angrebet". Men er det noget jeg står inde for, feks. mit job eller lign. Så "hakker spætten". Ond

Så bliver jeg gal og kan godt blive personlig.

Til al held, så har jeg ikke prøvet det endnu, sådan for alvor. Til daglig høre jeg brok og klager, men det er over alverdens ting. Og ikke noget jeg gider at skabe problemer over.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Mange tak for jeres svar, jeg havde næsten glemt episoden. Og ja, selvfølgelig ignorerer jeg det bare men derfor er det da irriterende at nogle skal være sådan. Jeg er virkelig dårlig til at argumentere, så jeg opgiver tit men jeg kommer til at tænke på om en sådan opførsel fra deres side kan have baggrund som dårligt selvværd eller et mindrekompleks? At de lader deres gemte frustration gå udover andre ved at lave personlige angreb og være trolls.
Mvh. IceTea. Forhenværende ejer af en PGO Hot 50 ('07).
Svar
#7
(26-03-2015, 11:53)IceTea Skrev: Mange tak for jeres svar, jeg havde næsten glemt episoden. Og ja, selvfølgelig ignorerer jeg det bare men derfor er det da irriterende at nogle skal være sådan. Jeg er virkelig dårlig til at argumentere, så jeg opgiver tit men jeg kommer til at tænke på om en sådan opførsel fra deres side kan have baggrund som dårligt selvværd eller et mindrekompleks? At de lader deres gemte frustration gå udover andre ved at lave personlige angreb og være trolls.

For det meste er det trolls, der ikke har andet at give sig til. Læg mærke til at de for det meste ikke skriver i deres eget navn, men et eller andet latterligt. Men ja, ignorere dem er det bedste man kan gøre, min blokliste er fyldt af den slags mennesker, jeg ved nemlig at mit temperament nemt løber over hvis jeg begynder at diskutere med den slags mennesker, og det gider jeg ikke mere, derfor blokerer jeg dem med det samme.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar


Forum spring: